نقش ورزش در رهایی از استرس

نقش ورزش در رهایی از استرس

ورزش به دلایل زیر در کاهش استرس نقش مهمی دارد :

روزنه ای در برابر ناامیدی

وقتی ناخوشی های زندگی و ناامیدی به آدم رو می آورند دچار استرس و تا حدودی خشم و عصبانیت خواهید شد. در این حالت ورزش های پر انرژی مثل بکس، ورزش های رزمی یا ورزش های کاهش دهنده وزن می تواند شما را از شر این احساسات منفی دور کند.

ورزش و هورمون های استرس

ورزش می تواند باعث کاهش هورمون های استرس نظیر کورتیزول شود و در عوض هورمون شادی اندورفین بیشتری در بدن تولید شود.

پرت شدن حواس

ورزش می تواند ذهن را از مشکلات روزمره دور نگه دارد. همچنین صحبت کردن در باشگاه با اطرافیان، رفتن به پارک یا کوه به صورت دسته جمعی و یا پیاده روی کردن با همسایه ها می تواند از استرس تان کم کند.

خوش اندام شدن

ورزش لاغرتان می کند، به بدن فرم می دهد، سالم نگه تان می دارد و باعث شادی کلی تان می شود. افزایش اعتماد به نفس و قدرت از دیگر فواید ورزش کردن است.

ساپورت اجتماعی

در ورزش عموما با دیگر افراد جامعه در ارتباط هستیم بنابراین تمرینات دسته جمعی انجام دادن و خوش گذراندن با دوستان باشگاهی در کاهش استرس می تواند بسیار موثر باشد.

افزایش سلامتی بدن

از آنجا که داشتن استرس بیمارتان می کند، بیمار بودن هم استرس با خود به همراه می آورد چون دائم احساس درد در نقاط مختلف بدن می کنید، حس می کنید تنها هستید و نمی توانید به کارهایتان برسید. بنابراین می توانید با ورزش کردن و افزایش سلامتی بدن و طول عمر خود از شر استرس خلاص شوید. ورزش در واقع نوعی ایمنی در برابر استرس هاییست که در آینده دچار خواهید شد و راهیست برای مقابله با استرس های فعلی تان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *