۱۰ مشکل سلامتی که هر خانومی با آن مواجه می شود

۱۰ مشکل سلامتی که هر خانومی با آن مواجه می شود

تقریبا از هر ۴ زن جوان، ۳ زن به دلیل شرم و خجالت به متخصص بیماری های زنان مراجعه نمی کنند. اما خانم ها باید بدانند که سیستم تولید مثل آنها، سیستم اعجاب انگیزیست که خدا در نهاد آنها قرار داده است و نباید هرگز درباره مطرح کردن مشکلاتش با متخصص خجالت زده شوند. در ادامه ۱۰ مشکل سلامتی که معمولا خانم ها زیاد با آن مواجه می شوند ولی آن را نادیده می گیرند و گاهی به مشکلی بزرگ تبدیل می شود، بیان شده است. حال فقط روی صندلی بنشینید و به پشت تکیه دهید، ریلکس باشید و این ده مورد را بخوانید و بدانید که هیچ چیز مهم تر از سلامتی نیست.

۱. مشکل لکه بینی

لکه بینی به خونریزی خفیفی که خارج از زمان سیکل قاعدگی تجربه می کنید، گفته می شود. دلیل لکه بینی ممکن است کیست تخمدان، استفاده از قرص های ضد بارداری و حتی استرس باشد. زمانی که دچار استرس هستید، باید بیشتر مراقب سلامتی خود باشید؛ مثلا می توانید دوش آب گرم بگیرید یا از ماساژ بدن کمک بگیرید. اگر دلیل لکه بینی استرس نبود، سعی کنید بفهمید چه چیزی باعث تغییر هورمون های بدنتان شده است و در نهایت اگر مشکل همچنان ادامه داشت به متخصص مراجعه کنید.

۲. مشکل التهاب مهبل

التهاب مهبل، تورم و التهابی ست که باعث خارش، درد، بوی بد و خردج ترشحات از مهبل می شود. فاکتورهای زیادی در ایجاد این مشکل دخیل هستند اما خبر خوب اینست که خوشبختانه همیشه التهاب مهبل عفونی نیست. استفاده از تامپون، صابون و روغن و کرم های روان کننده مختلف می توانند عفونت این مشکل را کم کنند. بنابراین سعی کنید از محصولات طبیعی و بدون عطر برای این منظور استفاده کنید، و با صابون های طبیعی و آب به آرامی مهبل را شست و شو دهید. اگر فکر می کنید به نوع عفونی التهاب مهبل دچار شده اید، سریعا به متخصص مراجعه کنید.

۳. مشکل خشکی واژن

خشکی واژن واقعا برای خانم ها عذاب آور است. این مشکل به دلیل عدم توازن هورمون ها رخ می دهد که می تواند در اثر یائسگی، زایمان یا شیر دادن به نوزاد باشد. برای از بین بردن خشکی واژن می توانید از انواع روغن ها و کرم های روان کننده استفاده کنید فقط قبل از مصرف ترکیبات آنها را به دقت بخوانید.

۴. مشکل وجود کیست

خیلی نگران نباشید زیرا کیست ها به مرور زمان از بین می روند. کیست های فرجی روی پوست ظاهر می شوند، در حالیکه کیست های واژینال روی دیواره داخلی واژن نمایان می شوند. بهترین درمان خانگی برای این مشکل نشستن در وان کوچک به مدت ۱۵ دقیقه است. اما اگر کیست عفونی شود باید به متخصص مراجعه کنید و آن را اصولی درمان کنید.

۵. خطر استفاده از لباس زیر تنگ و از جنس پلاستیک

پوشیدن لباس زیر تنگ می تواند باعث سایش و گرما شود و در نتیجه محل خوبی برای تولید باکتری و انواع عفونت ها می شود. بنابراین سلامتی تان مهمتر از پوشیدن لباس زیر های تنگ و زیباست. جنس لباس زیر نیز خیلی مهم است؛ استفاده از جنس مصنوعی و پلاستیکی می تواند خطری جدی برای این ناحیه از بدن به وجد آورد.

۶. مشکلاتی از تمیز کردن و شست و شوی افراطی مهبل ایجاد می شود

همه خانم ها می خواهند مهبلی تمیز و عاری از هرگونه آلودگی داشته باشند اما شست و شو و تمیز کردن افراطی مهبل و استفاده از مواد شیمیایی برای این منظور می تواند توازن باکتری های مفید این ناحیه از بدن را به هم بریزد و باعث عفونت شود. بنابراین محصولات شیمیایی معطر با انواع رایحه ها را دور انداخته و دنبال صابون یا محصولات طبیعی باشید که صرفا برای مصارف درمانی و بهداشتی تولید می شوند.

۷. مشکل بوی بد ناشی از غذاهایی که می خورید

بله درست خواندید غذایی که می خورید روی بویی که از مهبل متساعد می شود تاثیر دارد. مصرف غذاهای بد باعث می شود بوی این ناحیه تند و اسیدی شود.

۸. خطر ابتلا به بیماری های عفونی مقاربتی

برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های عفونی مقاربتی لازم است هر چند وقت یک بار به متخصص مراجعه کنید. بسیاری از عفونت ها به دلیل اینکه علایم فوری ندارند، ناشناخته باقی می مانند. برخی عفونت ها هم علایمی مانند خارش، سوزش، ایجاد زگیل یا درد و سوزش هنگام ادرار کردن ایجاد می کنند که ممکن است در نتیجه ابتلا به بیماری های آمیزشی باشد.

۹. مشکل موهای زیر پوستی

در بسیاری از فرهنگ ها موهای زاید مهبل برای زیبایی بیشتر زده می شوند اما موم انداختن، کشیدن ناگهانی موها و خصوصا تیغ زدن موهای مهبل باعث ایجاد موی زیر پوستی رشد نکرده می شود. بهترین راه درمان نزدن موهای این ناحیه برای یک مدت است. سپس در وان آب گرم بنشینید و مهبل را با یک پارچه تمیز مالش دهید تا سلولهای مرده پوست از بین بروند و موهای زیر پوستی شل شوند.

۱۰. مشکل ولوودینیا (درد مزمن در ناحیه مهبل)

ولوودینیا عبارتست از درد مزمن و سوزش در اطراف دهانه واژن. گاهی هنگام ورزش یا انجام فعالیت های جنسی ممکن است این درد را در نتیجه سفت و تنگ کردن ناگهانی واژن احساس کنید. نشستن در وان نمک اپسوم و تکه های یخ می تواند درد را کاهش دهد. اگر درد همچنان ادامه داشت به متخصص مراجعه کنید تا درمان بهتر و سریعتری برای رفع این مشکل و به دست آوردن سلامتی دوباره برایتان تجویز کند.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *