۱۶ حقیقت جالب و باورنکردنی!

۱۶ حقیقت جالب و باورنکردنی!

هر چقدر هم اطلاعات زیادی داشته باشید همیشه در زندگی حقایق جالبی وجود دارد که شاید تا به حال آنها را نشنیده باشید. چند مورد از این حقیقت های جالب در زمینه های گوناگون که شاید برایتان باور نکردنی باشد، در ادامه بیان شده است :

۱. سوسک های حمام می توانند هفته ها بدون داشتن سر زنده بمانند تا در نهایت بر اثر گرسنگی بمیرند!

۲. یک زن معمولی ۱۷ سال از عمرش را در حال رژیم گرفتن است!

۳. زمانی که افراد برای نشستن در توالت در طول یک هفته سپری می کنند بیشتر از زمان ورزش کردن است. همه ما حدود یک چهارم عمر خود را در توالت می گذرانیم.!☺

۴. زمانی که اهرام مصر در حال ساخته شدن بودند، ماموت ها (ویکی پدیا: پستانداران گیاهخوار و منقرض شده و گونه‌ای فیل فسیل شده هستند که با فیلهای امروزی نسبت دارند و در آغاز دوران چهارم زمین‌شناسی از ۴/۸ میلیون سال پیش تا ۴۵۰۰ سال پیش، بعد از انقراض دایناسورها در اروپا و شمال آسیا همانند سیبری می‌زیسته اند و بدنشان از موهای بلند پوشیده بوده و عاج طویل و پیچداری داشته‌ اند) هنوز وجود داشتند!

۵. زنبورهای عسل می توانند زنبورهای کندوهای دیگر را اگر به آنها حمله کنند نیش بزنند. ملکه نیز می تواند رقبا و ملکه کندوهای دیگر را نیش بزند حتی هنگامی که کاملا بالغ نشده است!

۶. دستگاه فروش خودکار (دستگاه خودکاری که با انداختن پول در سوراخ آن جنس موردنظر خارج می شود) بیشتر از کوسه ها انسان کشته شده است!

۷. غذایی که در هواپیما سرو می شود به دلیل کاهش قابل توجه حس بویایی و چشایی در اثر فشار هوای کم و خشکی در ارتفاعات، خوشمزه به نظر نمی رسد!

۸. یک کودک چهار ساله معمولی تقریبا روزی ۴۰۰ سوال می پرسد!

۹. زمان زیستن کلئوپاترا (آخرین فرعون مصر باستان) به زمان اولین سفر به سیاره ماه نزدیکتر است تا زمان ساخت هرم بزرگ جیزه (ویکی پدیا: اسم دیگر: هرم خوفو یا هرم خئوپس) در مصر تنها بازمانده عجایب هفتگانه جهان به‌شمار می‌آید. پندار بر اینست که این هرم آرامگاه فرعون خوفو از دودمان چهارم بوده‌است. از اینرو به این هرم، هرم خوفو هم گفته می‌شود. این هرم در شهر قاهره مصر واقع شده‌است و قدمت آن به حدود ۲۶۰۰ ق.م. می‌رسد. ساخت آن توسط ۱۰۰٫۰۰۰ نفر کارگر در مدت ۲۰ سال به اتمام رسیده‌است)!

۱۰. اگر تمام فضای خالی از اتم هایی که هر فرد را روی کره زمین به وجود آورده است از بین ببرید، کل جمعیت جهان در یک سیب جا می شود!

۱۱. میزان شباهت ژنتیکی و دی ان ای انسان با موز حدود ۵۰ درصد است!

۱۲. نصف تمام افرادی که در تاریخ نقش داشتند و به سن ۶۵ سالگی رسیدند، هنوز زنده اند!

۱۳. وزن تمام مورچه های روی زمین با وزن کلی تمام انسان ها یکیست!

۱۴. احتمال رئیس جمهور شدن هر فرد نسبت به برنده شدنش در لاتاری بیشتر است!

۱۵. نود درصد جمعیت جهان در نیمکره شمالی زندگی می کنند!

۱۶. مهندسین ساخت فیسبوک در ابتدا می خواستند دکمه “like” را “Awesome” نامگذاری کنند!

شما چند نوع حقیقت جالب و باورنکردنی می شناسید؟ می توانید آنها را با ما به اشتراک بگذارید.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *