۲۰ حقیقت جالب درباره گروه های خونی

۲۰ حقیقت جالب درباره گروه های خونی

همه می دانیم که سیستم خونی انسان بسیار پیچیده است، به همین دلیل محافظت از قلب و دانستن گروه خونی مهم است. در زیر ۲۰ حقیقت علمی جالب در مورد انواع گروه خونی آمده است؛ شاید برخی از آنها را ندانید :

۱. برای بیرون کشیدن تمام خون بدن یک بزرگسال، به ۱،۱۲۰،۰۰۰ پشه نیاز است.

۲. فشاری که قلب برای گردش خون در بدن تولید می کند می تواند جریان خون را تا ارتفاع ۳۰ فوت (حدود ۱۵ متر) پرتاب کند.

۳. انسان می تواند بدون نبض، زنده بماند. در سال ۲۰۱۲، پزشکان دستگاهی در بدن گرگ لوئیز ۵۵ ساله کار گذاشتند که می توانست خون را بدن نبض در کل بدن به گردش درآورد.

۴. استان لارکین (Stan Larkin) دقیقا ۵۵۵ روز بدون قلب و در انتظار پیوند زندگی کرد. قلب او با دستگاهی که استان آن را در کوله پشتی اش با خود حمل می کرد جایگزین شده بود. او حتی می توانست بسکتبال بازی کند.

۵. میزان خونی که طی ۲۵ روز در بدن به گردش در می آید تقریبا به اندازه یک استخر آب متوسط است.

۶. ممکن است یک فرد ۴۰ درصد خونش را از دست بدهد ولی همچنان زنده بماند. البته باید در این شرایط تزریق خون به موقع برای او انجام شود.

۷. ۲۱ درصد تمام سکته های قلبی دوشنبه ها رخ می دهد. زمان اوج بعدی جمعه هاست. دانشمندان دلیل این امر را تولید هورمون های استرس در اول هفته می دانند.

۸. ضربان قلب روی خلق و خوی افراد تاثیرگذار است، دانشمندان این پدیده را زمانی که به یک مرد قلب جدید پیوند زده شد مورد بررسی قرار دادند. در کمال تعجب بعد از عمل ذهن، احساسات و رفتارهای این مرد به طرز عجیبی تغییر یافته بود.

۹. برای کاهش ریسک ابتلا به سکته قلبی، باید هنگام صبح به آرامی از خواب بیدار شوید و از شدت کار در بعدازظهر و شب هم بکاهید.

۱۰. آب نارگیل می تواند به دلیل ترکیبات مشابهی که با پلاسمای خون دارد، جایگزین آن شود!

۱۱. ازدواج برخی گروه های خونی با هم منجر به طلاق می شود. دانشمندان توانسته اند بین گروه های خونی زوج ها با هم و درصد طلاق بین آنها ارتباط پیدا کنند. ازدواج دو گروه خونی O با هم محکمترین پیوند در گروه های خونیست. زوج هایی که تصمیم به طلاق می گیرند معمولا گروه های خونی آنها به صورت زیر است :

A + AB = 💔
یا
A + O = 💔

۱۲. گروه خونی روی سلامتی تاثیر دارد. مثلا افراد دارای گروه خونی O کمتر دچار بیماری های قلبی عروقی می شوند ولی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پوست یا چاقی قرار دارند.

۱۳. افرادی که گروه خونی شان A است باید مراقب سطح کلسترول در خون خود باشند. این گروه خونی بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی مزمن قرار دارند.

۱۴. افراد دارای گروه خونی B مستعد ابتلا به دیابت و سرطان لوزالمعده هستند.

۱۵. افرادی که گروه خونی شان AB است باید بیشتر مراقب حافظه و ذهن و تمرکز خود باشند زیرا خطر ابتلا به بیماری هایی نظیر آلزایمر در این افراد ۸۲ درصد بیشتر نسبت به دیگر گروه های خونیست.

۱۶. نوشیدنی های انرژی زا روی ضربان قلب اثر می گذارد. دانشمندان به این نتیجه رسیدند که بعد از مصرف نوشیدنی های انرژی زا، میزان کافئین در بدن به نسبت دیگر نوشیدنی های دارای کافئین مانند قهوه یا سودا، ۳ برابر بیشتر می شود. علاوه بر این این نوشیدنی ها روی ضربان قلب اثر می گذارند و می توانند باعث سکته یا مرگ شوند.

۱۷. رژیم های غذایی مبتنی بر گروه های خونی تاثیری ندارد. دانشمندان دانشگاه تورنتو ثابت کرده اند که اینگونه رژیم ها افسانه ای بیش نیست.

۱۸. در ژاپن برای هر گروه خونی یک صنعت خاص وجود دارد مانند صنعت غذا، محصولات آرایشی و محصولات بهداشتی مخصوص هر گروه.

۱۹. رفتار ورزشی هر فرد بستگی به گروه خونی اش دارد. تحقیقی که در سال ۲۰۱۷ انجام شد نشان داد که افراد دارای گروه خونی O بنیه بهتری نسبت به دیگر گروه های خونی دارند. در میان ورزشکاران رشته واترپلو، دانشمندان هیچ گروه خونی AB را نیافتند. افراد دارای گروه خونی O اگر به طور منظم تمرین کنند می توانند در ورزش موفق باشند.

۲۰. شخصیت هر فرد بستگی به گروه خونی اش دارد. دانشمندان توانسته اند میان شخصیت و گروه خونی هر فرد رابطه مستقیم بیابند. در ژاپن مردم معتقدند که گروه خونی هر فرد روی رفتار و کاراکتر شخصیتیش تاثیر دارد و در موفقیت کاری و روابط شخصی او نیز اثر می گذارد.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *