۸ ورزش موثر برای لاغری صورت

۸ ورزش موثر برای لاغری صورت

اولین نشانه های پیری در صورت هر فرد ایجاد چین و چروک و شل شدن پوست است. قابلیت ارتجاعی پوست و کانتور صورت بستگی به میزان سفتی عضلات صورت دارد. عضلات صورت نیز درست مانند دیگر اعضای بدن نیاز به ورزش دارند. در زیر به ۸ ورزش موثر و توصیه شده توسط پزشکان برای سفتی و لاغری پوست صورت و جوان ماندن آن اشاره شده است :

گرم کردن

قبل از هر کاری باید عضلات صورت را گرم کنید. برای این منظور ایستاده یا نشسته فرقی ندارد، پشت را صاف کنید. حال سعی کنید صداهایی نظیر I , O, E و A را تا جایی که ممکن است بکشید. این حرکت را تا زمانی که احساس کردید عضلات کل صورت گرم شده است تکرار کنید.

۱. ورزش شماره ۱

مدت زمان انجام : ۵ تا ۱۰ ثانیه

تکرار : ۳ بار

بنشینید و سر را به عقب ببرید. حال تصور کنید که می خواهید لب پایینی را به سقف بزنید. تا جایی که ممکن است لب را به جلو خم کنید و ۵ تا ۱۰ ثانیه در همین حالت نگه دارید. سپس استراحت کوتاهی بکنید و دوباره حرکت را ۲ تا ۳ بار تکرار کنید.

۲. ورزش شماره ۲

مدت زمان انجام : ۱۰ تا ۱۵ ثانیه

دست ها را روی سینه به شکل صلیب قرار دهید. در حالیکه راست ایستاده اید چانه را تا حد ممکن بالا ببرید. بعد از رسیدن به بالاترین حد، نفس عمیق بکشید و تا ۱۰ یا ۱۵ بشمارید. سپس به آرامی به حالت اولیه برگردید.

۳. ورزش شماره ۳

تکرار : ۵ بار

این حرکت بسیار ساده ولی در عین حال بسیار موثر است. این حرکت باعث می شود حالت ارتجاعی گونه ها از بین نرود. سر در این حرکت باید صاف باشد. گوشه های لب را به سمت پایین بکشانید و سپس به حالت اولیه برگردید. حداقل ۵ بار و تا جایی که روی عضلات خود فشار احساس کنید این حرکت را انجام دهید.

۴. ورزش شماره ۴

صاف بنشینید و با لب های کاملا بسته مدادی در دهان خود نگه دارید. حال سعی کنید بدون حرکت دادن سر با مداد در هوا اسم خود را بنویسید. حداقل ۳ بار این حرکت را انجام دهید. سپس کمی استراحت کنید و دوباره چند بار دیگر این ورزش را تکرار کنید.

۵. ورزش شماره ۵

مدت زمان انجام : ۱۰ ثانیه

این حرکت برای عضلات گردن و سفت شدن عضلات دور صورت عالیست. سر را به راست خم کنید و سعی کنید گوش خود را به شانه برسانید. دست راست را به سمت راست سر فشار دهید و به کمک سر و گردن در برابر فشار مقاومت کنید. ۱۰ ثانیه در این وضعیت بمانید و سپس حرکت را برای طرف دیگر سر انجام دهید.

۶. ورزش شماره ۶

مدت زمان انجام : ۵ تا ۱۰ ثانیه

تکرار : ۵ بار

نفس عمیق بکشید، لب ها را محکم ببندید. دهان را پر از هوا کنید. دست ها را روی گونه ها قرار دهید طوری که انگشتان روی گوش ها باشند. دست ها را به گونه ها فشار دهید و با کمک عضلات صورت در برابر آن مقاومت کنید. ۵ تا ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید. سپس کمی استراحت کرده و حرکت را برای ۵ تا ۶ بار دیگر تکرار کنید.

۷. ورزش شماره ۷

تکرار : ۱۰ بار

دهان را باز کنید. به کمک لب ها دندان ها را بپوشانید. حال فک پایین را به جلو ببرید و با کمک انگشت اشاره به چانه فشار دهید. سعی کنید به وسیله عضلات صورت در برابر فشار وارده از انگشت مقاومت کنید و در عین حال آنها را منقبض و ریلکس کنید. این حرکت را ۱۰ بار تکرار کنید.

۸. ورزش شماره ۸

مدت زمان انجام : ۳۰ ثانیه

تکرار : ۱۰ بار

این حرکت آخرین و سخت ترین ورزش برای تقویت عضلات فک و عضلات زیر زبان است. هر دو مشت خود را زیر چانه قرار دهید و زبان را به ته دهان (کنار دندان های پایین) فشار دهید. با کمک مشت چانه را به بالا فشار دهید و با زبان در برابر فشار مقاومت کنید. ۳۰ ثانیه در این وضعیت بمانید. استراحت کوتاهی بکنید و این ورزش را ۱۰ بار دیگر تکرار کنید.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *