ابزار موسیقی یا تبلت؟ کدام یک برای کودک بهتر است؟

ابزار موسیقی یا تبلت؟ کدام یک برای کودک بهتر است؟

موسیقی باعث افزایش انرژی و بهبود خلق و خو می شود. در کودکان موسیقی می تواند اختلال در توانایی خواندن را بهبود بخشد و همچنین طبق یافته ها آموزش موسیقی به کودکان از ابتلای آنها به جنون جوانی در سالهای بعد جلوگیری می کند. اما موسیقی فواید دیگری نیز دارد که در زیر به ۸ مورد از آنها اشاره شده است :

۱. افزایش هماهنگی بدن

هنگام نواختن یک آلت موسیقی، مغز نت هایی را که می بیند برای دست ترجمه می کند. این حرکت با سرعت انجام می شود. این هماهنگی خواندن نت ها و پروسه باز تولید آنها واکنش مغز را سرعت می بخشد و باعث بالا رفتن عملکرد شناختی کودک می شود.

۲. افزایش قدرت شنوایی

یادگیری نواختن موسیقی کمک می کند هر صدا را به طور جداگانه بشنویم و به همین دلیل است که قدرت شنوایی موزیسین ها بسیار زیاد و شگفت انگیز است. دانشمندان حتی طبق تحقیقات دریافته اند که موزیسین ها می توانند هر صدا یا آوای به خصوصی را در یک مکان شلوغ بدون معطلی تشخیص دهند.

۳. کاهش استرس

نواختن موسیقی باعث می شود حواستان از یک روز استرس زا پرت شود؛ زیرا باید دائما یک سری نت ها را تکرار کنید و برای این کار باید روی آن تمرکز کنید. در نتیجه تمرکز روی دیگر مسائل از بین رفته و استرس کاهش می یابد. موسیقی همچنین باعث کاهش فشار خون، بهبود بی خوابی و افسردگی می شود.

۴. تقویت سیستم تنفسی

برای نواختن آلات موسیقی بادی (مانند شیپور) و خوانندگی باید از دیاگرام نفس عمیق کشید. این کار باعث تقویت سیستم تنفسی و ریه ها می شود. مثلا نواختن ساز دهنی حتی می تواند نشانه های بیماری های ریوی را کمتر کند.

۵. تقویت سیستم ایمنی

آموختن یک آلت موسیقی معمولا افراد را تشویق می کند که موسیقی خود را بسازند. این امر می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی شود و با ویروس ها به طور جدی مقابله کند. دلیل دیگر کاهش استرس است زیرا نگرانی سیستم ایمنی بدن را مختل می سازد.

۶. تقویت عملکرد مغز

موسیقی بهترین ورزش برای مغز است. موزیسین ها به ندرت دچار مشکلات حافظه می شوند. حقیقت اینست که نواختن موسیقی باعث بهبود عملکرد مغز و حافظه می شود. موسیقی همچنین می تواند باعث کاهش خطر ابتلا به آلزایمر و جنون شود.

۷. تقویت مهارت خواندن

خواندن نت های موسیقی باعث ایجاد ارتباطات نرونی جدید در مغز می شود که در نتیجه توانایی پردازش اطلاعات را در کودک بالا می برد. بنابراین او می تواند از منابع دیگر نیز اطلاعت را دریافت و بخواند.

۸. افزایش آی کیو IQ

تحقیقات نشان می دهد که فعالیت های مغزی بعد از یادگیری موسیقی بیشتر می شود. حتی بعد از چند هفته از شروع یادگیری موسیقی نیز نمره آی کیو کودک افزایش می یابد. موسیقی همچنین باعث بهبود عملکرد حافظه می شود و بنابراین کودکان را در درس هایشان کمک خواهد کرد. طبق تحقیقات ارتباطی قوی بین موفقیت های تحصیلی و یادگیری موسیقی وجود دارد.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *