جاهای دیدنی پوکت؛ ۳۲ جاذبه گردشگری بهشت روی زمین

جاهای دیدنی پوکت؛ ۳۲ جاذبه گردشگری بهشت روی زمین

تایلند یکی از پرطرفدارترین مناطق گردشگری در طی چند سال اخیر است و جزیره پوکت یکی از جاذبه‌های اصلی این کشور محسوب می‌شود. شن‌های سفید ساحل پوکت در کنار دریای زلال فیروزه‌ای رنگ، ترکیب زیبایی‌ست برای آغاز یک تعطیلات رویایی. در این مقاله ۳۲ مکان جذاب از جاهای دیدنی پوکت را معرفی خواهیم کرد.

کسانی که پوکت را به عنوان مقصد بعدی تعطیلاتشان انتخاب کرده‌اند و کسانی که هنوز به تصمیم نهایی نرسیده‌اند می‌توانند کاتالوگ زیر از مکان‌های جذاب در پوکت را مطالعه کنند:

۱.ساحل پاتونگ – ماجراجویی در وسط طبیعت

جاهای دیدنی پوکت - ساحل پاتونگ – ماجراجویی در وسط طبیعت

ساحل پاتونگ شاهراه شهر پوکت است. این ساحل قطعأ یکی از جذاب‌ترین سواحل در پوکت است و در نتیجه یک مدعی بزرگ در میان مکان‌های حیرت‌انگیز برای بازدید در پوکت می‌باشد. این ساحل شنی طلایی نیمکره‌ای پر جنب و جوش است و مملو از کافه‌ها، کلبه‌ها و بارها است. این ساحل ورزش‌های آبی مسحور کننده‌ای را در کنار صخره‌های اطراف همراه با آب زلال بلورین ارائه می‌دهد. شن و ماسه درخشان به شکوه این ساحل می‌افزایند. قیمت هر ورزش آبی متفاوت است. قیمت چتربازی بالای آب به مدت 10 دقیقه 1500 INR است. قیمت‌ها بالا است و می‌توانید چانه بزنید!

۲.چشم‌انداز کارُن – چند ساعتی برای تجدید قوا

جاهای دیدنی پوکت - چشم‌انداز کارُن – چند ساعتی برای تجدید قوا

چشم‌انداز کارُن که بین سواحل Nai Harn و کاتا نوئی واقع شده یکی از معروف‌ترین نقاط گردشگری در پوکت است. این چشم‌انداز یک نمای حیرت‌آور از سه ساحل – کاتا نوئی، کاتا یائی و کارُن – ارائه می‌دهد. این چشم‌انداز «Khao Saam Haad» نامیده می‌شود. این مکان اغلب مملو از گردشگر است که به شدت مشغول عکسبرداری هستند. علاوه بر آن غذاخوری‌های کوچکی در آنجا وجود دارد که چای و میان وعده سرو می‌کنند.

۳.Koh Panyee – روستای سنتی تایلندی

جاهای دیدنی پوکت - چشم‌انداز کارُن – چند ساعتی برای تجدید قوا

روستای Koh Panyee یک روستای سنتی و کوچک در تایلند است. این روستا یکی از جالب‌ترین مکان‌ها در پوکت است. مکان Koh Panyee خیلی جالب است – وسط خلیج Phang Nga. این مکان همیشه مملو از گروه‌های مسافران است، بنابراین اگر می‌خواهید این روستا را با تمام وجود حس کنید، صبح زود به آنجا بروید.

۴.جزیره فی‌فی – یک هیجان آرام و بی‌سر و صدا

جاهای دیدنی پوکت - جزیره فی‌فی – یک هیجان آرام و بی‌سر و صدا

اگر حدود یک ساعت در دریای آندامان کشتی سواری کنید می‌توانید به این جزیره زیبا و خوش منظره برسید – فی‌فی یکی از خارق‌العاده‌ترین مکان‌ها جهت بازدید در پوکت است. زیبایی پیرامون مسحور کننده است، آب سبز-آبی واقعأ دیدنی است و سواحل بسیار گرم و پرشور به شدت جذاب هستند. فی‌فی باشکوه‌ترین جزیره در تایلند است. اینجا یکی از مکان‌های ایده‌آل برای ماه عسل در پوکت است. می‌توان با کشتی‌های تفریحی روزانه از پوکت به جزیره فی‌فی دسترسی پیدا کنید. فقط بخاطر داشته باشید که گزینه‌های اقامت محدود هستند. فی‌فی درواقع یکی از جاذبه‌های اصلی در پوکت است. بدون بازدید فی‌فی سفرتان به پوکت ناقص خواهد بود.

۵.جزیره جیمز باند – زیباییِ بی‌حد و اندازه

جاهای دیدنی پوکت - جزیره جیمز باند – زیباییِ بی‌حد و اندازه

جزیره جیمز باند که در پارک ملی Phang Nga واقع شده یک پروفایل عالی از توپوگرافی کارست (سنگ آهک) ارائه می‌دهد. می‌توان استالاکتیت‌ها، استالاگمیت‌ها، ستون‌ها و هلکتیت‌های تماشایی را در اینجا مشاهده کرد. این جزیره قبلأ Khao Phing Kan نامیده می‌شد. سپس در سال 1974 این جزیره در چند فیلم سینمایی جیمز باند مثل فردا هرگز نمی‌میرد و مردی با اسلحه طلایی نشان داده شد – از این رو به جزیره جیمز باند معروف است. از آن زمان به بعد این جزیره به یکی از مکان‌های محبوب گردشگری در پوکت تایلند تبدیل شد. برای فیلمبرداری عالی است! اگر می‌خواهید زمان سرگرم کننده‌ای را با خانواده و دوستانتان سپری کنید اینجا مقصد ایده‌آلی برای شما است.

۶.ساحل کاتا نوئی – غروب‌های خورشید حیرت‌آور

جاهای دیدنی پوکت - ساحل کاتا نوئی – غروب‌های خورشید حیرت‌آور

کاتا نوئی یک ساحل کم جمعیت‌تر در جنوب پوکت است اما محبوبیت آن کمتر نیست. بیشتر کسانی که به دنبال آرامش و لذت بردن از چشم‌انداز دریا و ساحل هستند از این خلیجِ منزوی دیدن می‌کنند. کاتا نوئی مکان آرامی است و زمینه عاشقانه‌اش آن را به یکی از مکان‌های ایده‌آل در پوکت برای زوج‌ها تبدیل کرده است.

۷.تپه رِنج – نمای چشم پرندگان از پوکت

جاهای دیدنی پوکت - تپه رِنج – نمای چشم پرندگان از پوکت

تپه رِنج که در ضلع شمالی پوکت واقع شده یک چشم‌انداز معروف همراه با نماهای خارق‌العاده‌ای از کل جزیره، جزیره پیرامون، تپه‌ها، دریای سبز-آبی و مجسمه بودای بزرگ ارائه می‌دهد. ارتفاعات شامل یک پارک همراه با محل بازی برای کودکان، چند رستوران و بار، یک منطقه تناسب اندام و یک تراس جذاب هستند. مردم از این منطقه دیدنی بازدید می‌کنند تا چشم‌انداز باشکوهی از شهر به ویژه پس از غروب آفتاب داشته باشند – تا چراغ‌های خیره کننده شهر را ببینند.

۸.شهر قدیمی پوکت – لذت خرید

جاهای دیدنی پوکت - شهر قدیمی پوکت – لذت خرید

شهر قدیمی پوکت با خانه‌ها، خیابان‌ها و زیرساخت شهری قدیمی و سنتی‌اش شما را به دوران استعمار بازمی‌گرداند. اگر این چیزها شما را جذب می‌کند اینجا قطعأ یکی از مکان‌ها در پوکت است که نباید از دست بدهید. خانه‌ها به سبک چین و پرتغال با دیوارهای رنگی ساخته شده‌اند و خیابان‌های باریک، کافه‌های عجیب و جالب، نانوایی‌ها و غذاخوری‌های کوچک همگی دلرباییِ این شهر باستانی را تقویت می‌کنند.

۹.بودای بزرگ – الوهیت و طبیعت

جاهای دیدنی پوکت - بودای بزرگ – الوهیت و طبیعت

بودای بزرگ یکی از نقاط عطف قابل توجه در پوکت است. این مجسمه 45 متری که در ارتفاعات تپه‌های Nakkerd بین چالونگ و کاتا واقع شده مشرف بر شهر پوکت، کاتا، سواحل کارُن و خلیج چالونگ است. این مجسمه از سنگ مرمر سفید ساخته شده و یکی از جاذبه‌های تماشایی در پوکت است.

۱۰.Wat Chalong – قدیمی‌ترین معبد بودا

جاهای دیدنی پوکت - Wat Chalong – قدیمی‌ترین معبد بودا

Wat Chalong یکی از قدیمی‌ترین و برجسته‌ترین معابد بودا در پوکت است – در اوایل قرن نوزدهم ساخته شد. این معبد بزرگ و خارق‌العاده که در اصل Wat Chai Tararam نامیده می‌شود به دو راهب بزرگ اختصاص داده شده است. سازه کنونی یک گنبد 60 متری است که از استخوان بودا نگهبانی می‌کند.

۱۱.Fantasea – اجراهای هیجان‌انگیز

جاهای دیدنی پوکت - Fantasea – اجراهای هیجان‌انگیز

Fantasea یک نمایش فرهنگی است که میراث فرهنگی و ماهیت واقعی تایلند را نشان می‌دهد. جذبه و نشاط تایلند همراه با موسیقی، رقص، نمایش، صحنه‌هایی با تزئینات پر زرق و برق و افکت‌های ویژه دیجیتالی به نمایش گذاشته می‌شود. Fantasea یک مجتمع فرهنگی است که بیش از 140 هکتار وسعت دارد. این نمایش «فانتزی یک پادشاهی» نامیده می‌شود. این مجتمع فرهنگی شامل حجم زیادی از فعالیت‌ها، بازی‌های سرگرم کننده و سواری‌های ماجراجویانه، روستاها، مغازه‌های سوغاتی و یک رستوران بزرگ است که تقریبأ به 4000 نفر شامِ بوفه‌ای سرو می‌کند.

۱۲. جاده سوئی بانگلا – لذتی برای افراد خوش گذران

جاهای دیدنی پوکت - جاده سوئی بانگلا – لذتی برای افراد خوش گذران

اولین چیزی که پس از شنیدن اسم پوکت به ذهنتان خطور می‌کند زندگی شبانه آن است. صحنه خیره‌کننده پوکت پس از غروب آفتاب در سراسر دنیا معروف است. پوکت که یکی از مهمترین مکان‌ها جهت بازدید در پوکت است درواقع شاهراهی است که در هنگام غروب می‌درخشد. این چشم‌انداز خطی با چراغ‌های نئونی درخشان، موسیقی بلند، رستوران‌ها و بارهای ارزان و دختران جذاب مزین شده است. فروشنده‌ها و کارگران بار جزوه‌ها و بروشورهایی از نمایش‌ها و اجراهای متفاوت توزیع می‌کنند. فرزندانتان را در هتل بگذارید چون اینجا برای بچه‌های کوچک مناسب نیست.

۱۳.کاباره سایمون – یک نمایش کاباره‌ای با لباس زنانه

جاهای دیدنی پوکت - کاباره سایمون – یک نمایش کاباره‌ای با لباس زنانه

این نمایش کاباره‌ای ویژه توسط «مردانی که لباس‌های زنان به تن می‌کنند» انجام می‌شود. اجراها عجیب، خیره‌کننده و هماهنگ با ملودی موسیقی هستند. این مردان بااستعداد با بدن بی‌نقص، چهره زیبا و مهارت خارق‌العاده‌شان این نمایش را جذاب می‌کنند.

۱۴.کارخانه عرق نیشکر در خلیج چالونگ – بهترین عرق‌ها در شهر

جاهای دیدنی پوکت - کارخانه عرق نیشکر در خلیج چالونگ

کارخانه عرق نیشکر در خلیج چالونگ نزدیک باغ وحش پوکت واقع شده و یکی از مهمترین مکان‌ها جهت بازدید در شهر پوکت است. عرق سفید در سطح جهانی که در این کارخانه تولید می‌شود در سراسر دنیا معروف است. تورِ کارخانه گردشگران را قادر می‌سازد تا مراحل مختلف تولید عرق نیشکر را تجربه کرده و آن را بچشند. سعادت بزرگی است! به وب‌سایت آن‌ها سر بزنید.

۱۵.La Moet – سفر دریایی در روز

جاهای دیدنی پوکت - La Moet - سفر دریایی در روز

La Moet یک سفر دریایی معروف در روز است که از پوکت آغاز می‌شود و از نقاط زیبای دریای زلال، محیط مسحور‌کننده پیرامون و صخره‌های سنگی عبور می‌کند. این سفر یک نوع فرار از هرج و مرج شهر پوکت در میان هوای تازه است.

۱۶.ساحل نائی هارن – بهترین گزینه برای حمام آفتاب

جاهای دیدنی پوکت - ساحل نائی هارن – بهترین گزینه برای حمام آفتاب

ساحل نائی هارن که در جنوب جزیره واقع شده یکی از معروف‌ترین نقاط در پوکت است. مسافران دوست دارند به ساحل بروند تا خودشان را در زیر نور آفتاب غرق کنند و از چشم‌انداز ساحل لذت ببرند. هر سال این ساحل هزاران بازدیدکننده از سراسر دنیا را سرگرم می‌کند. آب زلال بلورین و ماسه نرم ساحل گویای محبوبیت این ساحل در میان گردشگران هستند.

۱۷.ساحل سورین – غواصی و …

جاهای دیدنی پوکت - ساحل سورین – غواصی

ساحل سورین یک ساحل فوق‌العاده دیگر است که باید در پوکت از آن دیدن کنید. این ساحل به طور رایج «ردیف میلیونرها» نامیده می‌شود. این ساحل با منازل افراد معروف و ثروتمند احاطه شده است. حتی می‌توانید بعضی از بهترین و مجلل‌ترین اقامتگاه‌ها را در ساحل مشاهده کنید. می‌توان گفت کهاین ساحل یک اقامتگاه برای افراد ثروتمند است. این ساحل عمدتأ در میان خارجی‌ها و تایلندی‌ها معروف است. در هر زمانی که به این ساحل بروید می‌توانید خارجی‌ها و تایلندی‌های زیادی را در آنجا ببینید.

۱۸.خلیج Phang Nga – یک محیط پر احساس

جاهای دیدنی پوکت - خلیج Phang Nga – یک محیط پر احساس

وقتی به پوکت می‌روید، خلیج Phang Nga را از قلم نیندازید. اینجا یکی از زیباترین مکان‌ها جهت بازدید در پوکت است. زیبایی این مکان واقعأ در جملات گنجانده نمی‌شود. با یک نگاه به این مکان متوجه می‌شوید که چرا اینگونه آن را توصیف می‌کنند. این خلیج منزلگاه 40 جزیره کوچک است که مستقیمأ از دریا بیرون می‌آیند. این مکان با تمام غارها، درختان و تالاب‌های اطرافش بسیار زیبا به نظر می‌رسد.

۱۹.موزه Trickeye پوکت – اثری هنرمندانه

جاهای دیدنی پوکت - موزه Trickeye پوکت

اینجا یکی از بهترین موزه‌هایی است که در پوکت یافت می‌کنید. درواقع می‌توان گفت که این موزه منحصربفرد است. این موزه که در بخش جنوبی تایلند واقع شده بسیار جذاب است. هدف اصلی این موزه برانگیختن حس خلاقیت و تخیل در شما است. این موزه با این امید ساخته شد که بازدیدکنندگان به روش کاملأ جدیدی در هنر درگیر شوند، یعنی به بخشی از هنر تبدیل شوند.

۲۰.چشم‌انداز Khao Rang – محیطی سر حال و باشکوه

جاهای دیدنی پوکت - چشم‌انداز Khao Rang – محیطی سر حال و باشکوه

این مکان در شمال غربی مرکز شهر واقع شده و چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید از زیبایی پوکت لذت ببرید اینجا را از دست ندهید. از اینجا می‌توانید چشم‌انداز زیبایی از شهر، تپه‌ها و جزیره‌های همسایه داشته باشید. این چشم‌انداز ارزشمند است. تپه‌های اطراف این مکان درواقع ستون فقرات این جزیره هستند.

۲۱.معبد جوئی توئی – یک مرکز مذهبی

جاهای دیدنی پوکت - معبد جوئی توئی – یک مرکز مذهبی

اگر از معبد جوئی توئی دیدن نکنید سفرتان به پوکت ناقص خواهد بود. این معبد یکی از زیباترین معابدی است که در پوکت یافت می‌کنید. این معبد دارای سه مجسمه بزرگ است که هریک از آن‌ها یک خدای چینی متفاوت را نشان می‌دهد. از میان این سه مجسمه مهمترین آن‌ها Tean Hu Huan Soy ، خدای هنرهای اجرایی و رقص است.

۲۲.معبد آرام و بی‌سر و صدا – باورها و فرهنگ

جاهای دیدنی پوکت - معبد آرام و بی‌سر و صدا – باورها و فرهنگ

این معبد 150 سال پیش توسط یک خانواده سلطنتی ساخته شد و در انتهای یک کوچه تاریک پنهان شده است. دیوارهای آن با تائوئیست قلم‌زنی شده‌اند. این معبد همچنین دارای یک سقف طاقی است. می‌توانید چیزهای زیادی را در این معبد مشاهده کنید. این معبد اخیرأ بازسازی شده و بیرون آن دوباره رنگ‌آمیزی شده است. هرچند درون آن دست نخورده باقی مانده است.

۲۳.جزیره خائی – بهترین فرار عاشقانه

جاهای دیدنی پوکت - جزیره خائی – بهترین فرار عاشقانه

اگر می‌خواهید از شلوغی و ترافیک شهر فرار کنید و زمان فوق‌العاده‌ای را به دور از هرج و مرج سپری کنید، به این مکان بروید. اینجا بهترین مکان برای سپری کردن یک روزِ آرام با عشقتان است. آرامش جزیره خائی واقعأ ارزشِ تجربه کردن را دارد. اینجا یکی از بهترین مکان‌ها در پوکت است و وقتی به آنجا بروید متوجه می‌شوید چرا. این جزیره در فاصله 30 دقیقه تا پوکت واقع شده و به عنوان الماس این مکان توصیف می‌شود.

۲۴.آکواریوم پوکت – نگاهی بر زندگی زیر آب

جاهای دیدنی پوکت - آکواریوم پوکت

اگر می‌خواهید شاهد شکوه زندگی زیر آب در پوکت باشید، به آکواریوم پوکت بروید. با بازدید از آکواریوم پوکت می‌توانید زیبایی زیر آب را نظاره کنید. در اینجا یکی از زیباترین تجربه‌های زندگی‌تان را در پوکت خواهید داشت. اگر با خانواده یا کودکان هستید، اینجا واقعأ مکان فوق‌العاده ای جهت بازدید است.

۲۵.جزیره رایا – اقامتی آرام

جاهای دیدنی پوکت - جزیره رایا – اقامتی آرام

برای اینکه در پوکت خستگی‌تان دربرود می‌توانید به جزایر رایا فرار کنید. این جزیره در فاصله 12 کیلومتری تا پوکت واقع شده و یکی از زیباترین مکان‌ها جهت بازدید در پوکت است. نقاط عطف این جزیره عبارتند از ماسه‌های سفید درخشان و آب آبی زلال آن. واقعأ می‌توانید زمان فوق‌العاده‌ای را در این جزیره سپری کنید. اینجا مکانی عالی برای تمام عاشقان طبیعت است. خودتان را در زیبایی جزیره رایا غرق کنید تا خستگی‌تان از بین برود.

۲۶.Koh Mai Ton – بهشتی برای ماجراجویان

جاهای دیدنی پوکت - Koh Mai Ton – بهشتی برای ماجراجویان

Koh Mai Ton یک جزیره خصوصی در پوکت است که به جزیره ماه عسل نیز معروف شده است. می‌توانید با یک تور کشتی تفریحی، قایق سرعتی یا کاتامارن به این جزیره سفر کنید و از ماهیگری و تماشای دلفین‌ها در طول مسیرتان به جزیره لذت ببرید. جزیره Mai Ton مکان فوق‌العاده‌ای برای شنا، غواصی و وقت‌گذاری است. درست در چند قدمیِ ساحل یک پناهگاه مرجانی با حدود 400 گونه ماهی و حیات آبی است که منتظرند آن‌ها را کشف کنید. این جزیره خصوصی در یک زمان فقط میزبان تعداد انگشت شماری میهمان است تا همچنان دست نخورده باقی بماند. پس از یک تجربه غواصی می‌توانید درخواست ماساژ کنید تا خستگی‌تان در برود. همچنین باید به جنگل و خرید سوغاتی نیز بروید. پس از اینکه از تمام مکان‌های جذاب شهر پوکت دیدن کردید به اینجا بیایید.

۲۷.قلمرو ببر – گونه‌های در معرض خطر

جاهای دیدنی پوکت - قلمرو ببر

قلمرو ببر در پوکت یکی از بهترین مقاصد برای عاشقان حیات وحش است که تعطیلاتشان را در تایلند سپری می‌کنند. این گردش جذاب به شما اجازه می‌دهد تا ببرهای زیبا را ببینید. همچنین می‌توانید از توله‌های کوچک و والدین وحشی آن‌ها نیز دیدن کنید، اگر مشکلی ندارید! اگر می‌خواهید با ببر عکس بگیرید آنگاه باید هزینه اضافی پرداخت کنید.

۲۸.ساحل بنگ تائو – طولانی‌ترین ساحل

جاهای دیدنی پوکت - ساحل بنگ تائو

ساحل بی‌عیب و نقص بنگ تائو که دومین ساحل طولانی در پوکت است برای مسافرانی که به دنبال یک تفریح مجلل می‌گردند بهترین گزینه است. می‌توانید به کلوپ‌ها و کافه‌های جالب در طول ساحل بروید و خوراک‌های خوشمزه را امتحان کنید. همچنین می‌توانید به فروشگاه‌های مجلل واقع در نزدیکی ساحل نگاه کنید.

۲۹.دماغه Phromthep – طبیعت به بهترین شکل ممکن

جاهای دیدنی پوکت - دماغه Phromthep

اگر عاشق ثبت زیبایی مادر زمین در لنز دوربینتان هستید آنگاه به این مکان مسحور‌کننده سفر کنید تا عکس‌های پانورامایی از این چشم‌اندازهای سرسبز باشکوه بگیرید. می‌توانید زیبایی دریایی آندامان و جزایر پیرامون آن را در اینجا مشاهده کنید. برخی از جاذبه‌های معروف در اینجا عبارتند از معبد در نوک تپه، یک فانون دریایی و محیط عارفانه اطراف.

۳۰.باغ وحش پوکت – جلسات تعاملی

جاهای دیدنی پوکت - باغ وحش پوکت

یک گشت و گذار ماجراجویانه دیگر در پوکت شامل بازدید از باغ وحش جالب پوکت است. این باغ وحش دامنه بیشماری از گیاهان و جانوران را نمایش می‌دهد. اگر همراه با کودکانتان به تعطیلات در پوکت آمده‌اید این مقصد قطعأ آن‌ها را شیفته خود می‌کند. حتی می‌توانید با ساکنان این باغ وحش عکس بیندازید و این مکان جذاب و دوست داشتنی خاطره‌های زیبایی را در ذهن خانواده‌تان ثبت خواهد کرد.

۳۱.پارک لوما – مناظر پر جنب و جوش

جاهای دیدنی پوکت - پارک لوما

پارک لوما در نزدیکی ساحل پاتونگ واقع شده و شامل یک محل تفریحی برای کودکان و یک پارک تناسب اندام کوچک است. این پارک میزبان رویدادهای مهم بیشماری در پوکت بوده، از جمله خدمات یادبود سونامی، کارناوال پاتونگ و هفته دوچرخه پوکت. این مکان مملو از افراد محلی و همچنین گردشگران بین‌المللی است. به اینجا سفر کنید تا جنب و جوش این شهر خیره‌کننده را تجربه کنید.

۳۲.Wat Phra Thong – مجسمه نیمه مدفونِ بودا را مشاهده کنید

جاهای دیدنی پوکت - مجسمه نیمه مدفونِ بودا

یکی از زیباترین مکان‌ها جهت بازدید در پوکت معبد Wat Phra Thong است. در این معبد می‌توانید مجسمه طلایی زیبا و نیمه مدفون بودا را ببینید. بله درست متوجه شدید! فقط سر و شانه بودا قابل مشاهده است و افسانه‌هایی وجود دارد که روایت می‌کنند هر کسی سعی کرد این بت را حفاری کند به نحوی مریض شد یا حوادث جدی برایش اتفاق افتاد. معبد Wat Phra Thong یکی از قدیمی‌ترین معابد در پوکت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *