بهترین هتل های جهان در سال ۲۰۲۰؛ ۳۰ هتل که با دیدن آن‌ها حیرت می‌کنید

بهترین هتل های جهان در سال ۲۰۲۰؛ ۳۰ هتل که با دیدن آن‌ها حیرت می‌کنید

برای تعطیلات کریسمس ۲۰۲۰ لیست طلایی از حیرت انگیزترین هتل های جهان در مناطق خاص دنیا گردآوری کردیم و در این مقاله به بررسی هر کدام می‌پردازیم.

فهرست طلایی امسالِ هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و کشتی‌های تفریحی مورد علاقه توریست های ما در سراسر دنیا که توسط تیم‌های نیویورک و لندن تهیه شده است. این فهرست شش قاره و ۴۹ کشور را پوشش می‌دهد. آن‌ها همانند طلا استثنایی، کلاسیک و درخشان هستند و همین فردا می‌توانید آن‌ها را انجام دهید.

۱.مزرعه گیب در تانزانیا

بهترین هتل های جهان - مزرعه گیب در تانزانیا

 

قطعأ گزینه‌های لوکس دیگری نیز در منطقه حفاظت شده انگورونگورو وجود دارد. اما مزرعه گیب با خانه روستاییِ مستعمراتی‌اش در دامنه‌های پوشیده شده از درختِ دهانه کوه که توسط کشاورزان آلمانی به عنوان محل کشت قهوه در سال ۱۹۲۹ ساخته شده از لحاظ تاریخ، شخصیت و آسایش برتر از گزینه‌های دیگر است. می‌توانید از در پشتی آشپزخانه بیرون بروید و همراه با یکی از طبیعت گرایان گیب یک پیاده‌روی ۶ ساعته در جنگل و در اطراف لبه دهانه کوه داشته باشید (پیک‌نیک همراه با ناهار). پس از صرف غذا در چشم‌اندازی مشرف بر دهانه کوه می‌توانید در غروب آفتاب در چمن‌ها قدم بزنید و به مزرعه بازگردید. همچنین روستای تلوما در همسایگی شما وجود دارد که اگر به زندگی روستایی تانزانیایی علاقه دارید می‌توانید از این روستا بازدید کنید یا می‌توانید پرندگان را از هتل نظاره کنید که با بیش از ۲۰۰ گونه احاطه شده است، از جمله مرغ‌های ماهی‌خوار غول‌پیکر و هورنبیل‌های لپ نقره‌ای. پس از روزها گشت و گذار در تانزانیا، این مزرعه یک مکان بی‌نظیر برای رفع خستگی است.

۲.هتل لا مامونیا در مراکش

بهترین هتل های جهان - هتل لا مامونیا در مراکش

زمین‌های مملو از گل‌های کاغذی در هتل بزرگ لامامونیا در مدینه مراکش به اندازه همسایگانش دوست داشتنی است. فضاهای داخلی جیکوب گارسیا لایه‌بندی شده و شرجی هستند، به ویژه دیوارهای تراس که مشرف به گل‌های یاس و رز هستند فوق‌العاده‌اند. هتل‌های کمی از لحاظ مقصد با لامامونیا قابل مقایسه‌اند. صادقانه بگوییم اگر یک شب را در یکی از اتاق‌های مهمان این قصر سپری نکرده باشید گویی اصلأ به مراکش نیامده‌اید چون این باغ‌های پوشیده از درختان نخل و چشمه همراه با فضاهای لابی شرجی و بارهای پوشیده از ابریشم و مخمل‌های تیره تنها دلیل سفر به مراکش به نظر می‌رسند. درون حمام ترکیبی از کاشی‌های آبی، قرمز و سبز کاجی دیده می‌شود و درمانگرانی در آنجا وجود دارد که رس‌درمانی را به شما پیشنهاد می‌کنند. در استخر بسیار بزرگ پیشخدمت‌هایی در میان بریتانیایی‌ها، فرانسوی‌ها، روس‌ها و ترک‌ها همراه با بطری‌های عطر گل رز مراکشی گشت می‌زنند. در اتاق خواب‌های خارق‌العاده این هتل منحنی‌های کشیده شده برروی درهای بالکن تا گذرگاه طاقدار به حمام‌ها نیز امتداد پیدا کرده‌اند و خودشان یک سمفونی از کاشی‌کاری و آینه‌هایی با قاب طلا هستند.

۳.اردوگاه ساحلی هانیب اسکلتون در نامیبیا

بهترین هتل های جهان - اردوگاه ساحلی هانیب اسکلتون در نامیبیا

اگر قرار بود سخت‌ترین مکان‌ها برای زندگی برروی زمین رتبه‌بندی شوند کویر کائوکووِلد نامیبیا که به رنگ زنگار است و ساحل اسکلتون آن که با کشتی‌های به گل نشسته و استخوان نهنگ احاطه شده قطعأ رتبه اول این فهرست بودند. اما حقیقت این است که گویی هیچ یک از آن‌ها به این سیاره تعلق ندارند. این مکان‌ها به حدی سخت و طاقت‌فرسا هستند که حتی حیوانات – غزال‌های زیبا، زرافه‌های کوهی هارتمن، شیرها، فیل‌ها و خوک آبی خزدار – باید خودشان را با این سرزمینِ خشن انطباق می‌دادند، درست مثل فیلم‌های کشتی نوح و مکس دیوانه از شرکت فیلم‌سازی نتفلیکس. بنابراین این معجزه است که در سال ۲۰۱۵ یک مکان سیاحتی به وسعت ۴۵۰ هزار هکتار در مرز بین این دو منطقه افتتاح شد. مهمان‌ها پروازهای متعدد تا این کویرِ غیرقابل‌ سکونت را تحمل نمی‌کنند تا فقط در یکی از هشت چادر براق کمپ که با انرژی خورشیدی کار می‌کند سکونت کنند. همچنین آن‌ها برای صرف شام با محققان منطقه، خوردن گوشت حیوانات وحشی و چای روبیبوس در بعدازظهر – برای گلوهای تحریک شده عالی است – به اینجا سفر نمی‌کنند. بلکه آن‌ها جهت شرکت در کلاس بزرگِ بقا به اینجا سفر می‌کنند. این کلاس اغلب در صندلی عقب یک خودروی چهارچرخ برگزار می‌شود درحالیکه تپه‌هایی بر فراز بستر رودخانه به چشم می‌خورند و کلونی‌های خوک‌های آبی از دوردست دیده می‌شوند. و آن‌ها هرگز اینچنین احساس سرزندگی نخواهند کرد.

۴.تفرجگاه آنانتارا الجبل آل اخدار در عمان

بهترین هتل های جهان - تفرجگاه آنانتارا الجبل آل اخدار در عمان

در کوه‌های الهاجر آفتاب سوخته برروی لبه زیباترین دره شبه جزیره عربستان بلندپروازانه‌ترین هتل بیابانی منطقه وجود دارد. این مرز وحشی عمان است اما این فضا با حداکثر ارتفاع ساخته شده و دارای ویلاهای استخردار، حیاط‌های مجلسی، قلیان‌سرا و خدمات ویژه به سلطان (نخست وزیر کمی حسودِ عمان، قابوس بن سعید در حال ساخت کاخی در طرف مقابل دره است). این هتل دارای بیشترین استخرهای شنا، زمین تنیس و یک محیط اعجاب‌آور در خاورمیانه است. اما خاصیت اصلی آن فرار از واقعیات است که با مشاهده کوهستان و آرامش گرفتن در چشمه‌های آبگرم و آیین انرژی‌بخش حمام و روغن‌های کندر معطر میسر می‌شود. این یک تجربه فوق‌العاده در گردشگری خارج از نقشه است. این هتل پرچمدار هتل‌های دیگر خاورمیانه است که در مکان‌های فوق‌العاده و غیرمنتظره افتتاح شده‌اند.

۵.کلوپ بِلدی کانتری در مراکش

بهترین هتل های جهان - کلوپ بِلدی کانتری در مراکش

برای یک استراحت جدی به کلوپ بلدی کانتری بروید. در اینجا آبگرم با لوسترها و دیوارکوب‌های برنزی تزئین شده و مشرف به استخر می‌باشد. این ملک به گنجینه‌های شهری مراکش دسترسی دارد. شاید فریبنده‌ترینِ آن‌ها این باشد که هیچ چیزی در اینجا با مهارت ساخته نشده و باارزش نیست. ۳۸ اتاق مهمان روستایی این هتل کوچک هستند و با صندلی‌های چوبی، تختخواب‌های چهار دیرکی و قالیچه‌ها پر شده‌اند. هیچ تکه طلا یا سنگ مرمری در این هتل بکار رفته است. و با این حال تمام امکانات حس تازگی، راحتی و آرامش را منتقل می‌کنند. شما همیشه چیز زیبایی را مشاهده می‌کنید و این مکان همیشه چیزی برای عرضه دارد: صندلی‌های تاشوی رنگی در زمین‌های ۳۵ هکتاری و سرسبز اطراف هتل چیده شده‌اند. بهتر است در چشم‌انداز زیبای کوه‌های اطلس و استخر شنا با کاشی‌های آبی و آلاچیق‌های کاهگلی قرار بگیرید تا رگه‌های آسمان و درختان زیتون و نخل را در اطراف مشاهده کنید. هیچ قانون – یا ادعایی – در اینجا وجود ندارد؛ فقط روش‌های بیشماری برای آرام‌سازی روح و جسم در اختیار شما قرار دارد. آیا همین مهم نیست؟

۶.اردوگاه چادر سینگیتا سابورا در تانزانیا

بهترین هتل های جهان - اردوگاه چادر سینگیتا سابورا در تانزانیا

سینگیتا سابورا در Grumeti Game Reserve تانزانیا برای کسانی ساخته شد که قصد دارند به سافاری بروند اما هرگز به برپا کردن چادر خودشان فکر نکرده‌اند. تصور کنید که آمریکایی‌های مشتاق به سافاری، زوج‌های تازه ازدواج کرده و اروپایی‌هایی که دوست دارند بلوز خاکی ساده بپوشند (آن‌ها همیشه در صبح‌های سرد روسری مارک هرمس گران قیمتشان را سر می‌کنند) همگی می‌توانند به اینجا سفر کنند. تمام خانواده‌های خاورمیانه و حتی میلیاردرها خودشان کمپ به راه می‌اندازند. چرا؟ اردوگاه‌های زیادی وجود ندارد که بتوانید در یک مکان خصوصی توقف کنید و ظرف نیم ساعت آتش برپا کنید، نوشیدنی بنوشید و فیل‌ها را تماشا کنید – بدون اینکه مهمان دیگری مزاحم شما شود. سپری کردن زمان با مشاهده پروژه کرگدن سیاه Grumeti و همچنین ملاقات با تفنگداران و بازدید از پروژه‌های جامعه ارزش دارد زیرا بدین ترتیب می‌توانید فداکاری، شجاعت و پولی که صرف محافظت از حیات‌وحش آفریقا می‌شود را از نزدیک مشاهده و درک کنید.

۷.L’Hôtel در مراکش

بهترین هتل های جهان - L’Hôtel در مراکش

L’Hôtel مراکش بسیار شیک و باسلیقه ساخته شده و اتاق‌های آن دارای صندلی‌های راه راه گران‌قیمت و تجهیزات آن از مجموعه ایو سن لوران انتخاب شده‌اند، به گونه‌ای که جاسپر کونران رویایی زندگی‌اش برای افتتاح یک هتل را محقق کرد. ایو سن لوران، بیل ویلیس و مدیسون کاکس همگی نقششان را در ساخت این هتل ایفا کردند اما L’Hotel یک بُعد جدید را اضافه می‌کند، بُعدی که یک چشم‌انداز به مدینه ارائه می‌دهد. در این هتل به محض ورود از یک سالن تو در تو و تاریک به یک باغ در اطراف یک استخر فیروزه‌ای و عطر انجیر پرتاب می‌شوید، درست شبیه لحظه‌ای که آلیس در سرزمین عجایب به داخل گودال پرتاب شد. ورودی مثل یک کابین اسکاندیناویایی آرامش‌بخش است. مجموعه شخصی عتیقه‌های کونران به طور هنرمندانه جمع‌آوری شده و در پنج اتاق خواب، یک سالن بزرگ در صدها سایه زرد رنگ و یک بار چوبی مملو از صندلی راحتی قرار داده شده است. شیشه‌های تزئینی ونیزی مثل الماس برروی دیوارهایی به رنگ جید همراه با تصاویری از ماهاراجه‌های هندی می‌درخشند. صندوق‌های نفیس سوریه‌ای پر از مرواید هستند؛ تختخواب‌های چهار دیرکی با پارچه‌های نازک و گلبرگ‌های رز پوشیده شده‌اند. خدمات جذاب و متمایز است – هیچ قانونی وجود ندارد – اما مهمان‌ها باید برای صرف شام زیباترین لباس‌هایشان را بپوشند. بشری که مهمان‌پذیر آنجا است یک آشپز خارق‌العاده است و سالادهای جواهر مانند، مرغ معطر و ته چین‌های آلو و بادام او باعث می‌شوند دستور پختشان را از او بگیرید. دیر بخوابید، در یک حمام با شکوفه‌های نارنجی غوطه‌ور شوید و ظهر برای صبحانه بروید. این یک اقامتگاه دوست داشتنی شهر است که از کلیشه‌های معمول دوری می‌کند.

۸.برج العرب جمیرا

بهترین هتل های جهان - برج العرب جمیرا

طراحی این هتل با چنین متمایزی حتی در روزهای قبل از ظهور اینستاگرام نیز کار بسیار هوشمندانه‌ای بود. از زمان ظهور ساحل جمیرا در سال 1999، این برج نماد دبی بوده؛ همانطور که برج ایفل نماد پاریس است. و علی‌رغم رقابت شدید این ستاره شهر هنوز به عنوان ترکیبی از زیبایی و ترس شناخته می‌شود. نگاه کردن به این برج از پایین به بالا می‌تواند باعث سرگیجه شما شود: اتاق میانی آن ۵۹۰ فوت ارتفاع دارد که دارای یک آبفشان رقصان و آکواریوم‌هایی در اطرافش است. این هتل همراه با مایکل الیس روش‌های جدیدی برای نوآوری و خلاقیت پیدا کرده و شاگردان روبوچون توانسته‌اند ظرافت فرانسه را به طبقه بیست و هفتمِ ال‌منتهی منتقل کنند. در حالیکه استخر تراسی بسیار لوکس است، مابقی آنجا به سبک باز لورمن ساخته شده، همراه با سقف‌های کریستالی، کاغذدیواری‌های ابریشمی و آیپدهای طلاکاری شده. در سرزمین رقابتِ رکودشکن، این مکان هنوز جسورانه پابرجا است.

۹.کمپ سافاری کویر مومبو و موبوی کوچک

بهترین هتل های جهان - کمپ سافاری کویر مومبو و موبوی کوچک

کمپ سافاری کویر در وسط دلتای اوکاوانگو در سرزمین غنی بازی مستقر شده و پس از تعمیرات اساسی اخیر دوباره پابرجا شده است. تعداد کسانی که به طور منظم هر سال به این منطقه ۱۱۱ هزار هکتاری سفر می‌کنند تأثیرگذار است. بنابراین در این مکان کلاسیم معروف چگونه باید پیشرفت کرد؟ این چالشی بود که معمار نیک پلومن و طراح داخلی کالین ویلیامز-وین برعهده گرفتند و نتیجه آن یک پیشرفت پر زرق و برق به راحتی یک جفت چکمه چرم ایتالیایی بود. این مکان بسیار پر زرق و برق است (عتیقه‌جات و مبل‌های چسترفیلد)، با این حال بسیار آرامش‌بخش است که از بودن در آنجا لذت خواهید برد و دارای سرامیک‌های دست‌ساز مروین جرس، ملحفه‌های بلژیکی دستبافت برروی تخت‌های چرمی و یک آی‌پد برای نشان دادن اطلاعات است. بین بازی‌ها مهمان‌ها می‌توانند در کلاس‌های یوگای خصوصی شرکت کنند، در کتابخانه کتاب بخوانند، در استخر شنا کنند یا برای آبگرم آفریقایی ثبت‌نام کنند. غذا در اینجا مدرن است، همراه با کاسه‌های بودا و برگرهای پر از سیب‌زمینی سرخ کرده و هیچ فشاری برای صرف غذای دسته جمعی وجود ندارد، اگرچه یک جو مهمانی در بوما وجود دارد که با چوب‌های بازیافت شده از کمپ قدیمی تزئین شده است.

۱۰.هتل رویال منصور در مراکش

بهترین هتل های جهان - هتل رویال منصور در مراکش

در هتل رویال منصور مراکش واقع در مدینه، ریاض‌های کاشی کاری شده ی زیبا دارای باغ‌های باشکوه و سرسبزی هستند که برای پیاده‌روی‌های بعد از ظهر ساخته شده‌اند. البته، این انزوا تنها عامل تعیین‌کننده این هتل نیست: تفرجگاه قصر که توسط پادشاه محمد ششم ساخته شده بهترین هنر و مهمان‌نوازی مراکشی را به نمایش می‌گذارد و طی سه سال توس ۱۲۰۰ صنعتگر ساخته شده است. این بنا نمایش ارزشمندی از هنر تزئین مراکشی است که با درهای برنزی 2.5 تنی شروع می‌شود؛ این درها به محض ورود شما باز می‌شوند. هریک از این 53 ریاض سه طبقه شامل یک حیاط کوچک (همراه با یک سایبان که در صورت بارش باران خود به خود باز می‌شود)، یک اتاق نشیمن مجلل، یک اتاق خواب خیره‌کننده با دیوارهای پوشیده از ابریشم، درگاه قوسی که با دست رنگ آمیزی شده‌اند و امکانات حمام MarcoMarco و همچنین یک تراس خصوصی در بالای سقف با یک شومینه می‌باشد. کارمندانی مهربان در این فضا به شما خدمت‌رسانی می‌کنند، به ویژه خدمتکارانی که بدون سر و صدا کارهای آشپزخانه ریاض را انجام می‌دهند (کارکنان از طریق سیسم تونل زیرزمینی در این هتل رفت و آمد می‌کنند به گونه‌ای که قابل مشاهده نباشند). اگرچه میدان Djemaa el Fna در فضای پیاده‌روی قرار دارد چیزهای بیشتری برای شما در این شهر وجود دارد، از جمله استخرهای شنای سرپوشیده و روباز، یک آبگرم خارق‌العاده و دو رستوران محشر به نام‌های La Grande Table Marocaine و La Grande Table Française (هر دو تحت نظارت آشپر یانیک آلنو از لو موریس پاریک قرار دارند) و همچنین رستوران‌های سرپوشیده و روباز که صبحانه و ناهار رسمی را توسط کارکنانی با دستکش سفید سرو می‌کنند.

۱۱.هتل Bisate Lodge

بهترین هتل های جهان - هتل Bisate Lodge

رواندای کوچک به یکی از محبوب‌ترین و انحصاری‌ترین مقصدهای آفریقا تبدیل شده، به ویژه کوه‌های ویرونگای غنی از گوریل. اپراتورهای برترِ Singita و One&Only در اینجا افتتاح شده‌اند و خیلی دوست داشتنی هستند اما اقامتگاه Bisate سافاری کویر مکان اصلی است. این مکان همانند لانه پرنده به دور یک آمفی تئاتر طبیعی از مخروط آتشفشانی فرسایش یافته سازماندهی شده و شش آلاچیق کاهگلی آن از کاخ سلطنتی سابق در شهر جنوبی نیانزا الهام گرفته‌اند. درون آن سقف‌های سایبانی و دیوارهای شیشه‌ای با پنجره‌های غول‌پیکر وجود دارد که چشم‌اندازهایی از قله‌ها و مکان مطالعه گوریل‌ها توسط دیان فوسی فراهم می‌کنند. در سال 2020 شایعه شد که کمپ ماهواره‌ایِ Little Bisate در نزدیکی این محل افتتاح خواهد شد.

۱۲.خانه الرمن

بهترین هتل های جهان - خانه الرمن

پس از گذشت 26 سال خانه الرمن هنوز رویایی هر کسی در شهر کیپ است: چند دقیقه فاصله تا بهترین سواحل و حمل و نقل کابلی کوه تیبل. اما این مکان به شهر و غذا، هنر و طراحی پویای آن نزدیک است. این عمارت عمارت ادواردی در این شهر بین سر شیر (Lion’s Head) و اقیانوس اطلس واقع شده که شبیه یک اقامتگاه خصوصی کنار جاده است و این دقیقأ همان چیزی است که باعث می‌شود مهمان‌ها به اینجا بازگردند. بار، رستوران و آبگرم مخصوص مهمانه‌ای دعوت شده و ساکن هستند، یعنی این مکان بسیار خصوصی و امن است. مالک آن آقای پل هریس افتخارات بیشماری در کشورش کسب کرده – مجموعه هنر آفریقای جنوبی تأثیرگذار او شامل آثار اصلی قرن اخیر و هنر معاصر است. یک بازدید غیررسمی از این مجموعه همراه با یکی از متخصصان هنر اطلاعات جالبی درباره تاریخچه اجتماعی-سیاسی این کشور ارائه می‌دهد. همچنین ۷۵۰۰ بطری شراب انگور کمیاب آفریقای جنوبی در انبار و گیاهان بومی کرستنبوس (باغ گیاه‌شناسی شهر کیپ) در باغ‌های تراسیِ 1.5 هکتاری بسیار جالب توجه هستند. علاوه بر خانه اصلی، دو ویلای مدرن، خصوصی و مینیمالیست نیز در کوهستان گرانیت و یک گالری شراب و یک آبگرم کوچک فوق‌العاده در اینجا ساخته شده‌اند. بازدید یکی از اتاق‌های انفرادیِ تزئین شده در این خانه احساس راحتی و آرامش را منتقل می‌کند، دقیقأ مثل آشپزخانه با دسترسی آزاد. مستقیمأ وارد آشپزخانه شوید، به آشپزها بگویید چه چیزی می‌خواهید و ظرف چند دقیقه آماده می‌شود. بهتر است تا آماده شدن آن یک ته‌بندی کنید و به اتاقتان بازگردید. چشم‌انداز پس از غروب خورشید از روی بالکن یکی از بهترین چشم‌اندازهای آتلانتیک برروی کره زمین است.

۱۳.One&Only Le Saint Géran

بهترین هتل های جهان - One&Only Le Saint Géran

در موریس One&Only Le Saint Géran یکی از دوست داشتنی‌ترین هتل ‌ای اقیانوس هند است که از زمان افتتاح در سال ۱۹۷۵ مشتریان وفاداری داشته است. وقتی چند سال پیش بیشتر از ۵۵ میلیون دلار صرف بازسازی این هتل شد احساس آرامش بیشتری به آن تزریق شد: مدل درخشان‌تر و روشن‌تری از یک ساحل تیز، صاف و پیچیده. این هتل هنوز بهترین نقطه این جزیره است. تغییراتِ ایجاد شده در حین بازسازی غیرقابل بحث هستند، چه از لحاظ زیبایی و چه از لحاظ احساس. تعداد اتاق‌ها کاهش پیدا کرد و نشانه‌ای از طبیعت به رنگ خاکستری مایل به قهوه‌ای و آبی‌سیر همانند دریا هستند. آبگرم توسعه پیدا کرد و یک استخر جدید ساخته شد. اما ماهیت آن یکسان باقی ماند. این مکان – در یک زمین ۶۰ هکتاری با یک مایل ساحل بی‌عیب و نقص – بی‌نظیر است. پادر تمپرلی آلیس هنوز برای گشت و گذار در ساحل موجود است. درخت عشق در لابی این هتل هنوز رشد می‌کند. مهمان‌ها هنوز از این هتل استقبال می‌کنند. این روزها عجیب نیست که سه نسل از یک خانواده به طور همزمان به اینجا می‌آیند. اکنون موریس دارای بالاترین تعداد هتل‌های پنج ستاره در هر جزیره‌ای از اقیانوس هند است و هنوز هتل Le Saint Géran در رتبه اول قرار دارد.

۱۴.هتل AndBeyond Benguerra Island در موزامبیک

بهترین هتل های جهان - هتل AndBeyond Benguerra Island در موزامبیک

در AndBeyond Benguerra Island واقع در ساحل موزامبیک، قبلأ یک خانه روستایی وجود داشته که توسط یکی از بهترین طراحان سافاری آفریقا بازسازی شده است و این مخفیگاه را در معرض عموم قرار داده اما هنوز روحیه سطح پایینش را حفظ کرده است. این مکان با حدود ۱۴۰ گونه پرنده – از مرغ‌های ماهی‌خوار گرفته تا فامینگوها – و بهترین غواصی‌ها و زیرآبی‌های دنیا هنوز یک محیط طبیعی است. فقط ۱۰ کلبه، دو کابین و یک خانه کوچک سه تختخوابه در آنجا وجود دارد؛ این تفرجگاه بسیار صمیمانه است و با روحیه آفریقایی و پرتغالی باشکوه و رنگارنگ تزئین شده است. سواحل بی‌نقص، اسب سواری، کشتی سواری (داوو) در غروب آفتاب همراه با جست و خیز دلفین‌ها و ماهیگیری نمونه‌هایی از تفریحات در این مکان می‌باشند. فراموش نکنید که از فلامینگوهای ساکن در نزدیک دریاچه دیدن کنید – به ویژه با یک همراه بامزه که شما را در آنجا همراهی کند. پس از چک کردن مدارک شما پاسپورتتان همراه با یک روبان به اتاقتان بازگردانده می‌شود. رسیدن به آنجا زمانبر است و بهترین مسیر پرواز از ژوهانسبورگ به ویلانکولوس است، پس از آن با هلیکوپتر به مدت هشت دقیقه به جزیره بنگوئرا پرواز خواهید کرد.

۱۵.هتل ویکتوریا فالز

بهترین هتل های جهان - هتل ویکتوریا فالز

اگر دوست دارید یکی از عجایب شگفت‌آور جهان را در حین اقامتتان در یک کشور دیگر ببینید و تحسین کنید پس سریعأ یک اتاق در هتل ویکتوریا فالز رزرو کنید. چمن‌های آراسته، ظاهر چوبی سفید هتل ویکتوریا همراه با ستون‌ها و تزئینات قرمز رنگ به شدت خارق‌العاده و دراماتیک هستند. اما درون آن تعداد بیشماری محل نشستن و سرو چای وجود دارد، همراه با نقاشی‌های پرتره بزرگ، نقشه‌هایی در قاب‌های مجلل در اتاق‌های نقشه و سالن‌های شام که با نقره‌های ظریف و چینی مزین شده‌اند این حس را به شما منتقل می‌کنند که به یک دوران دیگر وارد شده‌اید. و یک نوشیدنی الکلی زنجبیلی که در بار استنلی درست شده و در تراس جنوبی میل می‌شود چیزی است که هر کسی باید امتحان کند، حتی کسانی که مهمان نیستند. در بیرون چمنزار خوک‌های وحشی آفریقایی پرسه می‌زنند تا حس پارک ملی هوانگ موزامبیک را به مهمانان منتقل کنند.

 

۱۶.جزیره شمالی، یک تفرجگاه مجلل در سیشل

بهترین هتل های جهان - جزیره شمالی، یک تفرجگاه مجلل در سیشل

پس از ساحل بوش کامز و جزیره شمالی در سیشل یک ساحل دلنواز وجود دارد. 11 ویلای فانتزی در اینجا در طول شن و ماسه‌های سفید زیبا واقع شده‌اند؛ این ویلاها استانداردهای جدیدی را برای جزایر خصوصی مجلل بوجود آورده‌اند. خبر این تفرجگاه خصوصی – با هیلکوپتر ۲۰ دقیقه تا پایتخت ویکتوریا فاصله دارد – مدت‌ها قبل از تکمیل ویلاها در ساحل Anse d’Est به گوش مردم رسیده بود. آبگرم آن با سنگ‌های باعظمتی محکم شده و یک برکه مملو از گل‌های نیلوفر دارد که اتاق غذاخوری را احاطه کرده است. هر ویلای کاهگلی با سنگ‌ها، شیشه‌ها و چوب‌های باقی‌مانده محلی در ۵۰۰۰ فوت مربع به سبک  رابینسون کروزو ساخته شده که شامل حمام‌های مرمر، محل‌هایی برای نوشتن، حمام‌های داخلی و خارجی، استخرها، دسترسی به اینترنت و آشپزخانه‌های اختصاصی (یک آشپز نزد شما می‌آید) هستند. دکوراسیون این ویلاها درواقع تلاشِ مالکان برای نشان دادن جانوران و گیاهان منقرض‌شده در دوران کشت نارگیل می‌باشد. برگرداندن ساعت اکولوژیکی برای اهالی سیشل کار تازه‌ای نیست اما هرگز در چنین جزیره بزرگی امتحان نشده بود. در پشت این تفرجگان یک جنگل بزرگ مملو از درختان تاکاماهاک وجود دارد که با پرندگان و لاک‌پشت‌های پیوند زده شده روزگار می‌گذرانند. در جنگل، Anse d’Est و برخی از بهترین دریاهای مرجانی در دنیا از هر ویلایی به چشم می‌خورند – در اینجا فعالیت‌های جستجوی ساحل، کایاک، اسکوبا یا غواصی انجام می‌شود.

۱۷. هتل نورد-پینوس در تنجیر

بهترین هتل های جهان - هتل نورد-پینوس در تنجیر

وقتی هتلدار فرانسوی آنه ایگو یک کاخ اسبق قرن هجدهم را در تنجیر با لوسترهای سوریه‌ای و کابینت‌های لاکی تزئین کرد، یکی از معدود هتل‌هایی را ساخت که توجه همه را به سمت مراکش جلب کرد. نورد-پینوس مثل کاخی است که آنچنان ذهن شما را به خود مشغول می‌کند که دوباره به اینجا بازخواهید گشت. بخشی از جادوی سلیقه تزلزل ناپذیرِ ایگو باعث شد او کمدهای باشکوه را با پنجره‌هایی با شیشه‌های رنگی ست کند. یکی از پنج اتاق این هتل دارای چشم‌انداز رو به دریا به طرف Tarifa در اسپانیا و اعماق کوه‌های ریف است – یادآور این است که تنجیرِ بوهمی اثرات خارق‌العاده، اقیانوس‌های پر پیچ و خم، قاره‌ها و زبان‌های مختلفی است. اما داخل آن آب پرتقال شیرین و انجیر در ظروف شیشه‌ای کوچک و نفیس به شما می‌گویند که دقیقأ کجا آمده‌اید. اسپانیا که فقط در فاصله 20 مایلی قابل رویت است نسبتأ دور به نظر می‌رسد.

۱۸. هتل Es Saadi

بهترین هتل های جهان - هتل Es Saadi

لابیِ سفید در هتل ES Saadi در retro retreat بیشتر مجلل به نظر می‌رسد تا مینیمال و پر زرق و برق و باشکوه است. این هتل که یک مجتمع چند طبقه است در ماوراء مدینه در محله هیونریج مراکش واقع شده است. هتل Es Saadi در اصل در سال 1952 ساخته شد و زبان تصویری آن چیزی مثل تصاویر اسلیم آرونز در قدیم ارائه می‌دهد – در مرکز استخر تالاب آن یک بار در زیر آب وجود دارد که دور آن با ستون‌های رومی احاطه شده است – و L’Hotel که یک مخفیگاه 184 اتاقه در اواسط قرن است شبیه پالم اسپرینگز به نظر می‌رسد. اگرچه وقتی نوبت به محل خواب می‌رسد، به دنبال جایی مثل Le Palace باشکوه با 84 ساختمان کلیدی با ذائقه اندلس، ایران و مصر (تعداد زیادی قوس و برج و بارو را در بیرون و تار و پود رنگارنگ را در داخل تصور کنید) یا یک کاخ با خوشه رنگارنگی از ویلاهای خصوصی می‌گردیم. آبگرم ۳۲ هزار قوت مربعی آن همراه با حمام‌های مراکشی خصوصی، دوش‌های ویشی و حتی یک انستیتوی دیور بسیار چشم‌نواز هستند. تمام این هتل در میان ۲۰ هکتار باغ خصوصی ساخته شده که با درختان موز، زیتون و نخل و بوته‌های گل کاغذی روشن پوشیده شده است. از این مکان عکسبرداری کنید.

۱۹. هتل بولگاری در شانگهای

بهترین هتل های جهان - هتل بولگاری در شانگهای

در طول ۱۸ ماه اخیر شاهد افتتاح هتل‌های زیادی در بزرگترین شهر چین بودیم، مثل کاپلا با امتیاز فرانسوی، میدل هوس در منطقه مرکزی جینگان و امانیانگیوم حیرت‌آور در حومه بودیم. برند بولگاری به توانایی کانالبندی شهر بدون از دست رفتن حس ایتالیایی برند معروف است. شرکت Foster + Partners برج را بصورت یک آینه درخشان طراحی کرد تا خاصیت و انرژی بومی شانگهای را منعکس کند. در داخل یک طرح معصومانه هماهنگ بین طرح ایتالیایی و چینی در مرمر و برنز در مقابل ابریشم و لعاب دیده می‌شود. چشم‌اندازهای حیرت‌آوری در هر جهت دیده می‌شود، اگرچه نیازی نیست که سوار آسانسور شویم و به طبقات بالایی برویم تا تاریخچه شانگهای را ببینیم. کسانی که با این برند آشنایی دارند می‌توانند پنج خاصیت دیگرِ خانه جواهرات را در اینجا ببینند. خروجی مثل یک صندوق پر از الماس می‌درخشد. ۸۲ اتاق – از جمله سوییت پر زرق و برق بولگاری که بزرگترین سوییت در شهر است – از چوب تیره و تک رنگ ساخته شده‌اند. لازانیای سرآشپز نیکو رومیتو همانند هتل بولگاری در پکن، در Il Ristorante نیز سرو می‌شود؛ همچنین باید بستنی لیمو را در Il Giardino، پروسکو را در La Terrazza و کوکتل نگرونی را در Il Bar میل کنید. در اطراف باغ اتاق بازرگانی سابق شانگهای وجود دارد که بخشی از هتل می‌باشد و با یک بار ویسکی و یک رستوران چینی محشر همراه شده است.

۲۰. هتل سونوا جانی

بهترین هتل های جهان - هتل سونوا جانی

موسسان سونوا، سونو و اوا شیوداسانی، پیشگامان برند رابینسون کروزو هستند که اکنون مالدیو بخاطر افتتاح سونوا فوشی در این آب‌ها در سال ۱۹۹۵ شناخته می‌شود. آخرین بروزرسانی در پنج جزیره در نونو آتول شمالی صورت گرفت و دوباره در سال ۲۰۱۶ محبوبیت پیدا کرد: مجموعه‌ای سورئال از 25 ویلای نئو-ویکتوریایی توفال کوبی شده که برخی از آن‌ها دارای سرسره‌هایی منتهی به یک تالاب هستند و می‌توانید طوطی ماهی‌های رنگارنگ، اشعه‌های رنگی و لیسه‌های دریایی خالدار را از ساحل ببینید. توجه سونوا به پایداری محیط زیست خیلی بیشتر از رنگ سبزی است که در جاهای دیگر می‌بینید و در اینجا مرکز بازیافت، استخرهای آب دریا، باغ‌های ارگانیک و یک سینما در فضای باز مجهز به هدفون‌های بی‌سیم نیز وجود دارد تا لاک‌پشت‌های محوطه اذیت نشوند. حتی یک رصدخانه آبی همراه با صفحه نمایش‌هایی برروی میز وجود دارد که نمای تلسکوپ را نشان می‌دهند اما یک چشم‌انداز از سقف به سمت ماه شما را قادر می‌سازد تا در زیر صلیب جنوبی بخوابید – و به هیچ وسیله‌ای احتیاج ندارید. از میان تمام مراکزِ ساخته شده در مالدیو، این مرکز دارای بهترین ویلاها، بهترین خدمات، بهترین محیط سرسبز و بهترین چشم‌انداز است.

۲۱. کاخ تاج فالکنوما

بهترین هتل های جهان - کاخ تاج فالکنوما

در این ملک مجلل ۳۲ هکتاری در بالای تپه در نگاه نخست یک هنر نهفته است: از آنجاییکه عبور و مرور ماشین بعد از درب جلویی ممنوع است، بازدیدکنندگان با ماشین گلف یا بصورت VIP با کالسکه اسب به ساختمان می‌روند. یک پرچمدار استاندارد به مهمانان سلام نظامی می‌کند و سپس آن‌ها را از زیر گلبرگ‌های رز به سمت کاخ نئوپالادیان حیدرآباد حاکم سابق هدایت می‌کند. بقیه تجربه نیز به همین اندازه تأثیرگذار است. اتاق‌های پذیرش موزه با سبک اواخر دوره ویکتوریا مزین شده‌اند و با چوب سوخته و چرم می‌درخشند. همچنین یک حیاط باغ بزرگ همراه با درختان و آبفشان‌ها در آنجا وجود دارد که مشرف به هر 60 اتاق است. (سوییت‌ها به سبک ادوارد بزرگ تزئین شده‌اند و دارای یک حیاط ستاره مانند کوچکتر هستند.) دو رستورانِ تکمیل شده در انتهای دیگر حیاط اصلی قرار دارند که یکی Mediterranean Celeste و دیگری Ada نام دارد و به پخت و پز آهسته حیدرآبادی معروف است. بین این رستوران‌ها در یک تراس در زیر یک سایبان شیشه‌ای رنگی کلاه فرنگی، مهمان‌ها با مشاهده غروب خورشید کوکتل میل می‌کنند و از تغییر رنگ کاخ و آسمان لذت می‌برند – شاهد معنای فالکنوما هستند («آینه‌ای در آسمان اردو»).

۲۲. اوبروئی در دهلی نو

بهترین هتل های جهان - اوبروئی در دهلی نو

از زمان افتتاح اوبروئی در سال ۱۹۶۵، این مکان یک پانسیون دلفریب برای ساکنین دهلی نو بوده است. دوست داشتنی‌ترین هتل پایتخت مطابق با زندگی مدرن اشخاص بزرگ و باشکوه است. آدام تیهانی طی دو سال این مکان را بازسازی کرد اما یک چیز تغییری پیدا نکرد: خدمات مختص ملکه در اوبروئی. در داخل ساختمان بسیار دل‌فریب است – نه فقط بخاطر جواهرات درون لابی، بلکه بخاطر اینکه این هتل دارای سیستم تهویه است که تمیزترین هوای شهر را وعده داده است. تینهای از علائم ظریف آثار سر ادوین لوتینز، معمار طرح دهلی نو استفاده کرده است. ۲۲۰ اتاق در اندازه بزرگی ساخته شده‌اند و جزئیات آرت دکو (Art Deco) با روکش زرق و برق دار و حمام‌های یک نفره زینت بخش این اتاق‌ها هستند. اما چیزی که تضمین می‌کند مردم دهلی برای جشن و بازدید از مهمان‌ها یا در روزهای شنبه به این هتل بازمی‌گردند رستوران‌ها و بارهای آن است: رستوران Beloved ۳۶۰ بهتر از همیشه است، درحالیکه رستوران جدید اومیا و رستوران چینی بائوشوان هر دو به سرپرستی سرآشپزهایی تعلیم دیده در لندن اداره می‌شوند. نقطه عطف این هتل این است که نبض شهر را در دست داد.

۲۳. کاخ سوجان راج‌محل

بهترین هتل های جهان - کاخ سوجان راج‌محل

کاخ سوجان راج‌محل در شهر جیپور که به رنگ گل رز رنگ آمیزی شده به سبک آرت دکو ساخته شده – یک اقامتگاه که زمانی منزل ماهاراجه‌های شهر بوده و اکنون در شورشی از رنگ‌ها قرار گرفته است. این کاخ دارای 46 کاغذدیواری باشکوه است، از رنگ بنفش گرفته تا سبز نعناعی که حسِ مجموعه وس اندرسون را تداعی می‌کند. این کاخ در سال ۱۷۲۹ توسط خانواده سلطنتی راجاستهان ساخته شد و از آن زمان به بعد به گلچینی از طرح و رنگ همراه با عتیقه‌ها مبلمان آرت دکو تبدیل شده است (اثر پرنسس دیا کوماری و طراح آدیل احمد). اتاق‌ها وسیع هستند و اخیرأ از مهمان‌های سلطنتی (با در نظر گرفتن قدمت ساختمان) مثل ملکه الیزابت و دوک ادینبرگ پذیرایی کرده‌اند.

۲۴. هتل مجلل Upper House

بهترین هتل های جهان - هتل مجلل Upper House

آدرس مرکزی آن – پشت ورودی سنگی و ۴۹ طبقه بالای مرکز خرید Pacific Place، در پارک هنگ کنگ – برای رزو کردن اتاق در این هتل از میان هتل‌های دیگر این شهر کافی است. اما این اتاق‌های مهمان و پنت هوس‌های این Upper House است که آن را به برترین اقامتگاه هنگ هنگ تبدیل کرده است. از آنجاییکه این ساختمان به عنوان آپارتمان نیز بکار می‌رود، معلم مذهبی بومی آندره فو این اتاق‌های آرامش‌بخش را همانند خانه خودش می‌داند. او آن‌ها را با در نظر گرفتن روحیات انسان‌های واقعی طراحی کرد. یک بار کوچک در آنجا وجود دارد؛ پریزهای برق به آسانی پیدا می‌شوند؛ و تختخواب به حدی راحت است که مهمان درمورد مدل آن سئوال می‌کنند تا بتوانند شبیه آن برای منزل خودشان خریداری کنند یا بسازند. حمام‌ها نیز همینطور هستند، همراه با وان دو نفره و چوب طبیعی و مرمر. هیچ آبگرم یا استخری (تاکنون) در آنجا وجود ندارد اما می‌توان آن‌ها را ساخت. در رستوران طبقه بالا، قهوه Gray Deluxe Gray Kunz’s نیز سرو می‌شود، خورشت بره به حدی ترد است که برای اینکه فرصت مزه کردنِ تارت‌های تخم مرغ هنک کنگ را از دست دادید احساس گناه نمی‌کنید. این قطعه هنری برای مجموعه هتل‌های سویر (همچنین در پکن، شانگهای و چنگدو) پیچیده و جذاب است – هتلی که طراحی اصلی آن با نامش مطابقت دارد.

۲۵. کاخ لیلا در اودیپور

بهترین هتل های جهان - کاخ لیلا در اودیپور

گنبدهای این کاخ با بالکن‌های مشبک ظریف بیشتر شبیه افسانه‌ها است تا قلعه‌های سنگی سخت با برج‌های تأثیرگذار. اودیپور، شهر دریاچه‌های راجاستهان، دارای تمام عناصر یک افسانه رمانتیک است و در سواحل دریاچه پیچولا، کاخ لیلا از این عناصر به فراوانی استفاده کرده تا عصر ماهاراجه‌ها را بازسازی کند. پس از گشت و گذار شهر از طریق قایق، با یک اخترشناس در کاخ درمورد طرح‌ها، استخرهای مملو از طاووس‌های سنگی یا سالن‌های موزه مانندی که باج و خراج حاکمان میوار راجاستهان بودند صحبت کنید. هریک از ۸۰ اتاق دارای چشم‌اندازهایی وسیع است و درمان های آیورودا در چشمه آبگرم فراهم می‌شود. اما بهترین لحظه تماشای گرگ و میش در یکی از تراس‌های این کاخ است، وقتی درخشش غبار از آن سوی آب‌ها برروی شهر سقوط می‌کند و ثابت می‌کند که بزرگترین تئاترها در طبیعت رخ می‌دهند.

۲۶. کاخ تاج محل

بهترین هتل های جهان - کاخ تاج محل

در کلان شهر بمبئی، سایه هندو-ساراسنیک هتل کاخ تاج محل به اندازه دروازه هند چشم‌نواز است. این کاخ که در سال ۱۹۰۳ ساخته شده دارای سنگ‌های خاکستری و سفید و شبیه یک کیک ازدواج گنبدی قرمز است که در شهر بمبئی سرفراز کرده است. وقتی تاکسی در میان خانواده‌ها و گردشگران متعدد شما را سوار کرده و در این محل پیاده می‌کند، نگهبان‌ها با لباس‌های کورتای ابریشمی سنتی از شما استقبال می‌کنند و این احساس به شما دست می‌دهد که «اوه من واقعأ قرار است در اینجا اقامت کنم؟» شما بخوبی همراهی می‌شوید، درست مثل جورج برنارد شاو و باراک اوباما. از آنجاییکه تاج محل نشان اختصاصی هند است، گردشگران و مردم محلی در رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و بارهای هتل و همچنین محل پیاده‌روی Heritage Walks در اطراف این ملک رفت و آمد می‌کنند. اما بخشی از هتل محدود به غیرمهمانان است، بنابراین به راحتی می‌توانید از شلوغی لابی فرار کنید.

۲۷. استراحتگاه چهار فصل بالی در سایان

بهترین هتل های جهان - استراحتگاه چهار فصل بالی در سایان

استراحتگاه چهار فصل بالی در سایان در سواحل رودخانه آیونگ در خارج از Ubud هنوز به مدت دو دهه ملکه جنگل است. ویلاهای رو به آب همراه با استخرهای مملو از گل‌های نیلوفر آبی و یک تراس لابی مشرف به نخل‌های رقصان حس بی‌زمانی را منتقل می‌کنند. اما یک مدرسه آشپزی جدید و برنامه سلامتی در حال حاضر در این گوشه اندونزی برگزار می‌شوند. در خارج از Ubud با کمبود اقامتگاه‌های پنج ستاره روبرو نیستیم اما اینجا جایی است که به لطف آرامش سرسبزش و حریم شخصی بی‌همتایش، جولیا رابرتس در فیلم «بخور، دعا کن و عشق بورز» و خانواده اوباما در سال ۲۰۱۷ چند روزی در آن اقامت داشتند. معماری اصلی بیضوی و دراماتیک این ساختمان از لحظه ورود مشخص است و دارای چشم‌اندازهای پانورامایی از جنگل و رودخانه آیونگ می‌باشد. دکوراسیون آن مخلوطی از سبک‌های بالیایی سنتی و مدرن است، درحالیکه آبگرم در این منطقه به دلیل خاصیت سلامتی که ارائه می‌دهد معروف شده است.

۲۸. هتل تمپل هاوس

بهترین هتل های جهان - هتل تمپل هاوس

 

معماران لندنی یک ساختمان متعلق به سلسله کینگ را برداشته و آن را به این منطقه سنتی و مدرنِ شهر که شهرت خود را مدیون پانداهای غول‌پیکر و آشپزی تند و خوشمزه سیچوان است منتقل کردند. این منطقه به یکی از جالب‌ترین قطب‌های چین تبدیل شده است. این هتل که پیرو خواهر و برادرش است (Upper House در هنگ کنگ و Opposite House در پکن) براق و شهری است اما با طراحی و تاریخچه محلی. نمای در هم تنیده شده سه بعدی این هتل به پارچه‌های ابریشمی و گل برجسته مزین شده، صفحات چوبی گرافیک در بالای تختخواب‌ها قرار دارند و اتاق خواب‌ها را از حمام‌ها جداگانه می‌کنند و یک فضای سبز موج‌دار درست در بیرون ورودی‌ها وجود دارد که با تراس‌های برنج سیچوان برابری می‌کند. غذا مثل یک کودتای واقعی در شما عمل می‌کند؛ این هتل تمپل هاوس در خوش خوراک‌ترین شهر چین واقع شده است. کافه معبد که تمام روز باز است یک صبحانه محشر همراه با شیرینی در حد پاریس برای شما سرو می‌کند، اگرچه خیلی بهتر است که نودل‌های تند را از منوی à la carte سفارش دهید. و بار جینگ نگرونی اصل سیچوان را سرو می‌کند. این هتل نیز مثل بقیه هتل‌ها به طور هوشمندان بروز می‌شود – به همین دلیل هتل تمپل هاوس به نبض چنگدو تبدیل شده است.

۲۹. نیهی سومبا

بهترین هتل های جهان - نیهی سومبا

نیهی سومبا بخش حیرت‌آوری از مناطق مجلل است – یک پرواز سریع ۵۰ دقیقه‌ای از دنپاسار – که در آن ماجراجویی (یکی از بهترین امواج خصوصی دنیا به نام God’s Left در جلوی هتل قرار دارد) و تنهایی – 550 هکتار شن و ماسه و جنگل – بیش از آنچه تصور کنید ارزش دارند. این اقامتگاه به سبک رابینسون کروزو ساخته شده و شامل یک خانه درختی سه ویلایی علاوه بر ۲۷ ویلایش است. در طول اقامتتان یک فهرست از کارهایی که می‌خواهید در این جزیره انجام دهید تهیه کنید: موج سواری در Occy’s Left و اسب سواری در ساندالوود. این هتل روستایی با پیوندهای قوی که با جامعه محلی و صفات و شخصیت‌های بومی دارد زمانی توسط نیهی مدیریت می‌شد: هتل پنج ستاره و جالب.

۳۰. لوانگ پرابانگ رزوود

بهترین هتل های جهان - لوانگ پرابانگ رزوود

 

افسانه‌ها حاکی از آن است که بودا در زیارتش در سراسر آسیا در محل ادغام رودخانه‌های مکونگ و نام خان توقف کرد، یعنی در وسط جایی که آن را لوانگ پرابانگ می‌نامیم. او پیشگویی کرد که یک کلان شهر غنی و قدرتمند در طول این سواحل گِل آلود و خواب آلود شهور پیدا خواهد کرد. در قرن چهاردهم تا شانزدهم، این قلمروِ میلیون‌ها فیل به معمار بیل بنسلی رسید و او این دوران را در ساحل رودخانه رزوود جشن گرفت. این ساختمان مینیمالیست نیست. چادرهای روی تپه حس رمانتیک را القا می‌کنند – تخت‌های تاشوی پهن، وان‌های پنجه مانند و نشانه‌های ابریشمی و مخملی. در ویلاهای جلوی رودخانه، جریان تند آب از میان تخته سنگ‌ها مثل یک ساعت کوکی طبیعت برای مدیتیشن صبح زود همراه با راهبان در صومعه عمل می‌کند. این راهبان مهمانان را به بیش از ۳۰ معبد مخروطی طلاکوب این شهر که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده هدایت می‌کنند؛ در این معابد در میان جنگل، راهبان بزرگ هنر تاتوی سانک یانت محرمانه را اجرا می‌کنند. پیوندهای عمیق بین جامعه به معنای این است که مهمانان با تیائو سومناتیث تیناکونگ، یک سلطان بومی حامی هنرهای لائو چای می‌نوشند یا به جمع ۸۰۰ تازه کار مزین به زعفران که در کشتزارهای برنج و جنگل ها مشغول انجام مراسم شکرگزاری هستند می‌پیوندند. مجسمه‌های فیل رزوود بسیار معروفند – بار کوکتل یک مکان مرتفع لذت‌بخش در بالای آبشار است؛ فراموش نکنید که از بوتیک مخفی دیدن کنید. این بوتیک مملو از روسری‌های کالئیدوسکوپیک و رنگارنگ است که همسایه هتل بافته‌اند (جمعی از لواتین‌های جوان و معلول که امیدوارکننده‌ترین صنعتگران شهر هستند).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *