زیباترین سواحل دنیا؛ ۴۰ ساحل رویایی که شما را مبهوت می‌کنند

زیباترین سواحل دنیا؛ ۴۰ ساحل رویایی که شما را مبهوت می‌کنند

قدم زدن با پای برهنه  بر روی شن‌های ساحل، استشمام بوی خوش دریا،دیدن زندگی مخفی جانداران ساحلی، همه این‌ها  انرژی و آرامش خاصی را در خود دارد که توریست‌های زیادی را از تمام دنیا به سمت خود میکشاند. در این مقاله به معرفی ۴۰ تا از زيباترين سواحل دنيا می‌پردازیم.

۱. Zlatni rat (ساحل شاخ طلایی) – براک، کرواسی

زيباترين سواحل دنيا - Zlatni rat (ساحل شاخ طلایی) - براک، کرواسی

شاخ طلایی خارق‌العاده‌ترین ساحل کرواسی است. زیبایی این ساحل فقط به دلیل شکل منحصربفردش نیست بلکه این ساحل مملو از سنگریزه با یک دریایی زلال و بلوری به رنگ‌های آبی فیروزه‌ای و آبی تیره به وسعت 10 تا 20 متر احاطه شده است. درختان کاجی که چندین دهه قدمت دارند سایه‌هایی را در این ساحل بوجود آورده‌اند اما فکر نکنم دلتان بخواهد از آب‌های گرم اینجا خارج شوید. مشخص است که چرا این ساحل بهترین ساحل دنیا در سال 2019 بوده است.

۲. ساحل وایتهاون – جزایر ویتسوندای، استرالیا

زيباترين سواحل دنيا - ساحل وایتهاون - جزایر ویتسوندای، استرالیا

ساحل وایتهاون بیش از 7 کیلومتر وسعت دارد و سیلیس سفید درخشانش که یکی از خالص‌ترین سیلیس‌ها در دنیا است را به رخ می‌کشد. این ساحل درست در قلب سد بزرگ مرجانی قرار دارد و یکی از بکرترین و زیباترین سواحل دنیا است. بخاطر سیلیس، شن گرما را حفظ نمی‌کند، بنابراین اینجا یک مکان حیرت‌آور برای قدم زدن با پای برهنه است، حتی در یک روز داغ.

۳. خلیج درخت انجیر – پروتاراس، قبرس

زيباترين سواحل دنيا - خلیج درخت انجیر – پروتاراس، قبرس

خلیج درخت انجیر یک ساحل شنی خوش منظره و زیبا در اقامتگاه پروتاراس، قبرس است، همراه با یک جزیره غیرمسکونی که می‌توانید در آن شنا کنید. این ساحل دارای شن طلایی، بارهای ساحلی و تعداد بیشماری چتر برای محافظت در برابر آفتاب است. این خلیج معروف است بنابراین انتظار نداشته باشید که با یک خلیج خالی روبرو شوید اما به حدی زیبا است که دوست ندارید آن را با کسی شریک شوید.

۴. خلیج گریس – جزایر تورکس و کایکوس

زيباترين سواحل دنيا - خلیج گریس - جزایر تورکس و کایکوس

این ساحل بکر الماس درخشانِ جزایر تورکس و کایکوس است. کل ساحل فقط 3 کیلومتر امتداد دارد و فاقد هرگونه آلودگی است – فقط شن و ماسه سفید و آب تمیز. یک سد مرجانی که در 1.6 کیلومتری خارج از خلیج گریس یافت شده از آن در برابر بالا آمدن اقیانوس اطلس محافظت می‌کند بنابراین به راحتی می‌توانید در آن شنا کنید.

۵. تالاب مخفی (اسرارآمیز) – ال نیدو، پالاوان، فیلیپین

زيباترين سواحل دنيا - تالاب مخفی (اسرارآمیز) – ال نیدو، پالاوان، فیلیپین

ال نیدو خوشه‌ای 45 جزیره در پالاوان است که بخاطر تالاب مخفی اش شهرت پیدا کرده است. در سوراخ صخره‌های سنگ آهک شنا کنید تا وارد یک خلیج مخفی با آب صاف و بلوری و شن و ماسه نرم شوید. اینجا به نظر دست نخورده و بکر است و دارای سواحل ماسه‌ای سفید و جنگل استوایی است.

۶. ساحل رینفیسارا – Vík í Mýrdal، ایسلند

زيباترين سواحل دنيا - ساحل رینفیسارا - Vík í Mýrdal، ایسلند

اگر سواحل گرمسیری آن چیزی که دنبالش هستید نباشند اما از این ساحل شنی سیاه زیبا در ایسلند بازدید کنید. این ساحل با پشته‌های بازالتی که از دریا و ماسه‌های سیاه غیرعادی بیرون آمده‌اند یک ساحل فراموش نشدنی است. ممکن است آن را در فصل 7 سریال بازی تاج و تخت دیده باشید.

۷. ساحل Source d’Argent – سیشل

زيباترين سواحل دنيا - ساحل Source d’Argent – سیشل

این ساحل آرام که یکی از سواحل با بیشترین تعداد عکسبرداری در دنیا است مکان فوق‌العاده ای برای لمس کردن آب‌های گرم و کم عمق اقیانوس هند می‌باشد. در باغ نارگیل L’Union قدیمی قدم بزنید تا به این ساحل دسترسی پیدا کنید؛ این ساحل دارای تخته سنگ‌های عجیب و ماسه‌های سوسو زننده است. حتی ممکن است یک لاک پشت دریایی در حال شنا ببینید!

۸. Playa Ruinas – کوئینتانا رو، مکزیک

زيباترين سواحل دنيا - Playa Ruinas - کوئینتانا رو، مکزیک

این ساحل منحصربفرد در ساحل کارائیبیِ شبه جزیره یوکاتان یک بهشت برین است. این ساحل به عنوان یکی از بهترین سواحل در ریورا مایا شناسایی شده است و دارای ماسه سفید درخشان و صخره‌های دراماتیک است. اما چه چیزی این نمایش را متوقف می‌کند؟ پس‌زمینه‌ای از ویرانه‌های مایان باستانی معروف به نام تولوم.

۹. کانوهورا مالدیو – جزیره مرجانی مالدیو

زيباترين سواحل دنيا - کانوهورا مالدیو - جزیره مرجانی مالدیو

انتخاب فقط یک ساحل در مالدیو کار دشواری است زیرا تمام اقامتگاه‌های مجلل دارای سواحل شنی خارق‌العاده‌ای هستند. این اقامتگاه در سه جزیره خصوصی – دو جزیره متروکه در همسایگی و جزیره کانوهورا – همراه با سواحل بکر واقع شده است. می‌توانید فعالیت‌های آبی را انتخاب کنید یا فقط روی ماسه‌ها استراحت کنید.

۱۰. ساحل خوک – باهاما

زيباترين سواحل دنيا - ساحل خوک – باهاما

قطعأ این ساحل معروف را در رسانه‌های اجتماعی دیده‌اید. ساحل مرجانی Big Major در Exumas خالی از سکنه است و خوک‌ها بومی این جزیره نیستند، بنابراین هنوز مشخص نیست که این خوک‌ها برای اولین بار چگونه به اینجا آمده‌اند. یک سفر یک روزه با کشتی رزرو کنید تا آب‌های تازه این ساحل را ببینید و با خوک‌ها شنا کنید.

۱۱. خلیج کیم – مایو، ایرلند

زيباترين سواحل دنيا - خلیج کیم – مایو، ایرلند

خلیج کیم یک ساحل روستایی و حفاظت شده مملو از صخره در بزرگ‌ترین جزیره ایرلند – جزیره ی آشیل – است. این جزیره گرمسیری دارای ماسه‌های سفید درخشان و آب‌های زلال است. ممکن است خورشید همیشه ندرخشد اما وقتی بتابد بسیار باشکوه است. و بله این جزیره حتی در یک روز بارانی نیز زیبا است.

۱۲. ساحل تخته سنگ – کیپ تاون، آفریقای جنوبی

زيباترين سواحل دنيا - ساحل تخته سنگ - کیپ تاون، آفریقای جنوبی

ساحل تخته سنگ چیزی دارد که در هیچ جای دنیا نمی‌توانید پیدا کنید – در اینجا می‌توانید به پنگوئن‌های آفریقایی که در کنار ساحل لانه درست کرده‌اند نزدیک شوید. تابستان بهترین زمان برای بازدید از این ساحل است و در این زمان می‌توانید بیشتر فعالیت‌های پنگوئن‌ها را مشاهده کنید. آب خنک و زلال خلیج فالس و استخرهای سنگی یک پاداش اضافی محسوب می‌شوند.

۱۳. کالا ساونا – فرمنترا، اسپانیا

زيباترين سواحل دنيا - کالا ساونا - فرمنترا، اسپانیا

ممکن است ایبیزا معروف‌تر باشد اما جزیره همسایه فرمنترا فقط در حد یک قایق سواری کوتاه با آن فاصله دارد و یکی از بهترین سواحل دنیا را به رخ می‌کشد. فرمنترا دارای بیش از 20 کیلومتر ساحل است، از خلیج‌های کوچک سنگی گرفته تا سواحل ماسه‌ای سفید اما کالا ساونا زیباترینِ آن‌ها است.

۱۴. خلیج علف دریایی – جزیره لاکالا، فیجی

زيباترين سواحل دنيا - خلیج علف دریایی – جزیره لاکالا، فیجی

رنگ سبز خط ساحلی خلیج علف دریایی را باور نمی‌کنید. این خلیجِ حیرت‌آور در یک جزیره خصوصی مجلل در فیجی در بخش جنگل گرمسیری جزیره واقع شده است و دارای پوشش گیاهی سرسبز و نارگیل‌های وحشی به عنوان پس‌زمینه طبیعی در حل ساحلی ماسه‌ای سفید است.

۱۵. ساحل تونل‌ها – کائوایی، هاوایی

زيباترين سواحل دنيا - ساحل تونل‌ها – کائوایی، هاوایی

ساحل تونل‌ها (ماکوا) یک مکان جذاب برای غواصی است و دارای پس‌زمینه تماشاییِ کوهستان ماکانا و جنگل‌های سرسبز است. لوله‌های گدازه درواقع غارهای زیرآبی زیادی را شکل می‌دهند و این ساحل به همین دلیل ساحل تونل‌ها نامگذاری شده است. آب ممکن است در زمستان متلاطم شود بنابراین مراقب جزر و مدها باشید.

۱۶. ساحل ماتیرا – بورا بورا، پلی‌نزی فرانسه

زيباترين سواحل دنيا - ساحل ماتیرا – بورا بورا، پلی‌نزی فرانسه

ساحل ماتیرا درواقع تنها ساحل عمومی در جزیره اصلی است و اتفاقأ زیباترین ساحل نیز هست. این ساحل با ماسه‌های سفید و تالاب‌های باشکوهش مثل یک بهشت برین است. این ساحل برای کارت پستال بی‌نظیر است – به ویژه وقتی خورشید شروع به پایین آمدن می‌کند و شما از بار کنار ساحل آن را نظاره می‌کنید.

۱۷. خلیج نعل اسب – برمودا

زيباترين سواحل دنيا - خلیج نعل اسب – برمودا

خلیج نعل اسب که بخاطر شکل منحنی‌وارش معروف است درواقع آب‌های آبی بلوری و ماسه‌های صورتی رنگ برمودار را به رخ می‌کشد. همچنین غارهای پنهان و خلیج‌های کوچک دورافتاده‌ای در اینجا برای کاوش وجود دارد. بیشترین تعداد عکس از این ساحل در برمودا گرفته شده و دلیل آن نیز مشخص است.

۱۸. ساحل واروی – نروژ

زيباترين سواحل دنيا - ساحل واروی – نروژ

ساحل دورافتاده واروی در جزیره‌ای متعلق به مجمع‌الجزایر لوفوتن واقع شده و فقط جمعیت کمی از مردم در آنجا زندگی می‌کنند. چشم‌اندازهای حیرت‌آور خط ساحلی از بالای صخره‌ها بی‌نظیر است. سواحل وحشی و ناهموار مشرف بر آب‌های قطب شمال هستند که گرم‌تر از آن چیزی که فکر می‌کنید می‌باشند.

۱۹. ساحل عشق (ساحل مخفی) – مکزیک

زيباترين سواحل دنيا - ساحل عشق (ساحل مخفی) – مکزیک

این «ساحل عشاق مخفی» از بیرون غیرقابل رویت است و فقط از طریق یک تونل آبی که اقیانوس اطلس را به ساحل متصل می‌کند قابل دسترسی است. این ساحل زیبا در جزایر غیرقابل سکونت ماریتا واقع شده است. این سوراخ باز دربردارنده ماسه‌های نرم و طلایی همراه با آب‌های آبی درخشان  حیات وحش طبیعی است. این چشم‌انداز باید یکبار در طول زندگی هر کسی تجربه شود.

۲۰. ساحل ماهو – سنت جان، جزایر ویرجین ایالات متحده

زيباترين سواحل دنيا - ساحل ماهو – سنت جان، جزایر ویرجین ایالات متحده

 

ساحل ماهو همه چیز دارد: یک ساحل شامل درخت نارگیل و نخل، موج‌های سبک، ماسه‌های سفید – تعجبی ندارد که به عنوان الماس سنت جان لقب گرفته است. این ساحل بخشی از پارک ملی جزایره ویرجین و برای همگان رایگان است. آب این ساحل معمولأ آرام است و دارای مناطق کم عمق و ماهی‌های استوایی است. ممکن است لاک‌پشت‌هایی را در حال شنا ببینید.

۲۱. ساحل غروب خورشید – اوآهو، هاوایی

زيباترين سواحل دنيا - ساحل غروب خورشید - اوآهو، هاوایی

ساحل غروب خورشید یکی از طولانی‌ترین مکان‌های موج سواری در دنیا است و دارای یک ساحل گسترده و شنی برای استراحت است. در ماه‌های زمستان می‌توانید شاهد موج سواری برروی موج‌های بزرگ به ارتفاع 30 فوت همراه با رقابت‌های موج سواری جهانی باشید.

۲۲. Pedn Vounder – کورنوال، انگلیس

زيباترين سواحل دنيا - Pedn Vounder - کورنوال، انگلیس

یکی از زیباترین سواحل کورنوال Pedn Vounder است که در میان صخره‌های باشکوهِ Treryn Dinas واقع شده و دارای آب‌های آبی زلال و بلوری و یک ساحل شنی سفید زیبا است. وقتی این کورنوال جذاب را دارید دیگر به یک جزیره استوایی نیاز ندارید.

۲۳. خلیج Maundays – آنگویلا

زيباترين سواحل دنيا - خلیج Maundays – آنگویلا

خلیج Maundays ممکن است به اندازه خلیج Rendezvous و خلیج Shoal نباشد اما بخاطر سواحل شنی سفید و آب‌های لاجوردی زلالش معروف شده است. یک جزیره کارائیبی کامل و بی‌نقص اینگونه تجسم می‌شود. در هنگام شب می‌توانید نورهای جزیره سنت مارتین در همسایگی این جزیره را مشاهده کنید. واقعأ زیبا است.

۲۴. Baia delle Zagare – پوگلیا، ایتالیا

زيباترين سواحل دنيا - Baia delle Zagare – پوگلیا، ایتالیا

تعجبی ندارد که این ساحل با صخره‌های سفیدی که از بالای دریا آویزان شده‌اند و آب‌های آبی زلالش برنده جایزه شده باشد. آب‌های این خط ساحلی به رنگ‌های آبی، فیروزه‌ای و زمردی دیده می‌شوند. سه ساحل در این خلیج وجود دارد. یکی از آن‌ها از طریق یک مسیر قابل دسترسی است و دیگری فقط برای مهمان‌های هتل Baia delle Zagare و از دریا قابل دسترسی است.

۲۵. ساحل Seminyak – بالی، اندونزی

زيباترين سواحل دنيا - ساحل Seminyak – بالی، اندونزی

ساحل باشکوه Seminyak دارای ماسه‌های طلایی رنگ تا تیره و غروب خورشید حیرت‌آور و بارهای ساحلی زیادی است. این ماسه‌ها به وسعت 5 کیلومتر با محل سرو کوکتل، اقامتگاه‌های باشکوه و کیسه‌های رنگارنگ لوبیا در فاصله چند قدمی تا امواج ادغام شده‌اند.

۲۶. ساحل الافونیسی – یونان

زيباترين سواحل دنيا - ساحل الافونیسی – یونان

این ساحل صورتی غیرعادی زمانی یک رمز و راز محلی بود ولی در سال‌های اخیر به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل شده است. ماسه سفید ریز به دلیل وجود پودر صدف خرد شده در برخی نقاط به رنگ صورتی درآمده است. این ساحل با یک کرانه ماسه‌ای به یک اقامتگاه طبیعی جزیره متصل شده، بنابراین می‌توانید در طول ساحل قدم بزنید و از چشم‌انداز لذت ببرید.

۲۷. ساحل جنوبی میامی – فلوریدا، آمریکا

زيباترين سواحل دنيا - ساحل جنوبی میامی – فلوریدا، آمریکا

ساحل جنوبی (SoBe) واقع در میامی یک ساحل مد روز و عجیب و غریب با شب‌های پرزرق و برق است. از خود ساحل لذت ببرید یا به معماری هنری تاریخی دکو در ساحل جنوبی توجه کنید. ساحل جنوبی دارای مجموعه عجیبی از کلبه‌های نجات غریق رنگارنگ است – که باید حتمأ آن‌ها را ببینید. این یک ساحل سرگرم‌کننده و منحصربفرد در میامی است.

۲۸. خلیج Ao Tanot – کوه تائو، تایلند

زيباترين سواحل دنيا - خلیج Ao Tanot - کوه تائو، تایلند

 

این جزیره آرام در خلیج تایلند دارای خلیج‌های محافظت شده زیادی است اما تانوت زیباترینِ آن‌ها است. این جزیره خلوت و دارای آب‌های آبی گرم و ماسه‌های نرم است. غواصی در اینجا عالی است و تنوع وسیعی از مرجان و ماهی‌های قرمز رنگ در اینجا دیده می‌شود که به محض وارد کردن پاهایتان درون آب می‌توانید آن‌ها را ببینید.

۲۹. ساحل هفت مایلی – جزایر کیمن

زيباترين سواحل دنيا - ساحل هفت مایلی - جزایر کیمن

یکی از معروف‌ترین سواحل دنیا ساحل هفت مایلی است، به همین دلیل کیمن یک مقصد گرمسیری ایده‌آل می‌باشد. این ساحل با آب‌های درخشان و ماسه‌های مرجانی به حدی بی‌نقص است که گویی واقعی نیست. غروب‌های آفتاب آن فراموش نشدنی‌اند و می‌توانید از غواصی در سطح جهانی در اینجا لذت ببرید.

۳۰. نگریل – جامائیکا

زيباترين سواحل دنيا - نگریل - جامائیکا

این ساحل روستایی دارای درختان نخل است که در میان نسیم می‌رقصند و همچنین دارای آب‌های آبی زلال و نارگیل‌های تازه است. ساحل گنجینه یک ساحل هفت مایلی با ماسه‌های مرجانی و صخره‌های باشکوه است.

۳۱. ساحل Palombaggia – Porto-Vecchio، جزیره کرس

زيباترين سواحل دنيا - ساحل Palombaggia - Porto-Vecchio، جزیره کرس

این معروف‌ترین ساحل در جزیره است و می‌توانیم علت آن را ببینیم. این ساحل در Palombaggia یکی از بهترین سواحل در جزیره کرس با ماسه سفید نرم است. این ساحل با دریاهای آبی باشکوه مواجه است و با درختان کاج زیبا مزین شده و جزایر Cerbicales در فاصله دور دیده می‌شوند.

۳۲. خلیج Jagodna – Hvar، کرواسی

زيباترين سواحل دنيا - خلیج Jagodna – Hvar، کرواسی

Hvar دارای سواحل تماشایی زیادی است اما این خلیج کوچک زیبا نقطه عطف آن است. این خلیج بین Sveta Nedjelja و Ivan Dolac واقع شده و دارای سواحل مملو از سنگ‌ریزه، آب‌های زلال بلوری و جنگل‌های کاج است. آب این خلیج گرم است و ماسه آب تمیز است – این خلیج به کمال رسیده است.

۳۳. ساحل کورنیش ابوظبی – امارات متحده عربی

زيباترين سواحل دنيا - ساحل کورنیش ابوظبی - امارات متحده عربی

ساحل کورنیش تمیز ابوظبی یک ساحل شهری خارق‌العاده مشرف بر خلیج فارس است. این ساحل با آسمان خراش‌ها و یک حمام با پرچم آبی مکان ایده‌آلی است. در طول هفته معمولأ می‌توانید یک چتر ساحلی پیدا کنید اما در آخر هفته بخاطر جمعیت تمام چترهای ساحلی استفاده می‌شوند بنابراین زودتر اقدام کنید.

۳۴. ساحل کامیلو – لاگوس، پرتغال

زيباترين سواحل دنيا - ساحل کامیلو - لاگوس، پرتغال

200 پله ی چوبی را در طول صخره‌های نارنجی رنگ طی کنید تا به این ساحل شنی طلایی برسید. در اینجا میتوانید Ponta da Piedade را ببینید که یک صخره باشکوه همراه با غارها و قوس‌های سنگی است. این ساحل باعث شده لاگوس در نقشه برجسته‌تر شود.

۳۵. ساحل Psarou – میکونوس، یونان

میکونوس از لحاظ ساحل هیچ کمبودی ندارد اما این ساحل بین‌المللی با ماسه‌های سفید مکانی است که باید حتمأ آن را ببینید. ساحل Psarou با آب‌های فیروزه‌ای و خلیجِ محافظت شده‌اش برای جشن‌ها محبوبیت دارد و اغلب قایق‌های بادبانی بزرگی در آن دیده می‌شود. در فصل‌های شلوغ به سختی می‌توان به آنجا رفت اما ارزشش را دارد – بهشت برین است.

۳۶. Gouverneur – سنت بارتس

زيباترين سواحل دنيا - Gouverneur – سنت بارتس

با یک رانندگی مختصر می‌توانید به آنجا برسید اما وقتی رسیدید با یک ساحل حیرت‌آور روبرو خواهید شد. رنگ‌های آب در اینجا به گونه‌ای هستند که در هیچ جای دیگری ندیده‌اید. این ساحل برای غواصی و شنا نیز عالی است. شایعه شده که کاپیتان مونبارز «نابودگر» گنج‌های سرقت کرده‌اش را در یک غارِ مخفی در اینجا دفن کرده است!

۳۷. ساحل Agiba – مارسا ماتروه، مصر

زيباترين سواحل دنيا - ساحل Agiba - مارسا ماتروه، مصر

ساحل Agiba یکی از زیباترین سواحل بکر در دنیا است؛ این ساحل دارای طول تقریبی 40 متر، ماسه تمیز و آب‌های زلال در میان صخره‌ها است. می‌توانید از یکی از صخره‌ها بالا بروید تا به چشم‌انداز حیرت‌آور مدیترانه دست پیدا کنید یا مستقیمأ درون آب بپرید.

۳۸. ماسه‌های طلایی – بلغارستان

زيباترين سواحل دنيا - ماسه‌های طلایی – بلغارستان

ساحل ماسه‌های طلایی یک مکان امن و یکی از زیباترین سواحل در این منطقه است. آب آن زلال است و دمای آن برای شنا بی‌نقص است و علت نام‌گذاری آن نیز مشخص است.

۳۹. ساحل Ipanema – ریو دوژانیرو، برزیل

زيباترين سواحل دنيا - ساحل Ipanema - ریو دوژانیرو، برزیل

کوپاکابانا ممکن است شهرت زیادی داشته باشد اما این ساحل در منطقه هنری و خلاقانه‌ای از شهر واقع شده و ساحل Arpoador از یک طرف و ساحل Leblon از طرف دیگر آن را احاطه کرده‌اند. این ساحل محبوب، شلوغ و مملو از فعالیت و جشن است.

۴۰.جزایر موناک – اسکاتلند

زيباترين سواحل دنيا - جزایر موناک – اسکاتلند

این جزایر دور افتاده در هبریدهای بیرونی (مجمع‌الجزایر هیبرید دوردست) دارای سواحل دست نخورده زیبا، برآمدگی‌های سنگی و تپه‌های شنی بی‌شماری هستند. سواحل در اینجا وحشی و ناهموار هستند و دیدن شن و ماسه فراوان در اطرافتان هیچ تعجبی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *