جاهای دیدنی ترکیه؛ ۲۵ مکان به‌یادماندنی از عثمانی کبیر

جاهای دیدنی ترکیه؛ ۲۵ مکان به‌یادماندنی از عثمانی کبیر

در ترکیه مکان‌های جذاب و زیبایی برای بازدید وجود دارد که می‌تواند در طول۳۶۵روز سال به آن‌ها سفر کنید.اما ما در اینجا برای آسان‌تر کردن کار شما یک لیست از جاهای دیدنی ترکیه را آورده‌ایم. این لیست در هنگام برنامه‌ریزی سفر به ترکیه به شما کمک می‌کند  تا در زمان کم بتوانید بسیاری از  دیدنی های ترکیه را ببینید. در ترتیب این لیست رتبه‌بندی خاصی قرار نگرفته است و فقط به عنوان مرجع لیست ۲۵ مکان شگفت‌انگیز در ترکیه شناخته شده است.

۱.دریاچه وان

 

 

جاهای دیدنی ترکیه - دریاچه وان

این دریاچه یک دریاچه سودا است که به آب فوق‌العاده آبی آن معروف است. این دریاچه با 119 کیلومتر در عرض (74 مایل) وسیع‌ترین و مساحت 3.755 کیلومتر مربع بزرگترین دریاچه در ترکیه می‌باشد. طبق افسانه‌های گذشته یک هیولا نیز مشابه هیولاهای افسانه Loch Ness در این دریاچه زندگی می‌کند.

مکان دریاچه: واقع در استان‌های وان و بیتلیس

۲.کاپادوکیا

جاهای دیدنی ترکیه - کاپادوکیا

در سال‌های اخیر کاپادوکیا و صدها بالن آن در فضای رسانه‌های اجتماعی به شدت معروف شده‌اند. این منطقه واقعا یکی از رویایی‌ترین مکان‌های دیدنی در ترکیه است و مکانی که باید در لیست سفر خود بنویسید ASAP است.

۳.آبشار تورتوم

جاهای دیدنی ترکیه - آبشار تورتوم

 

این آبشار یکی از دیدنی‌ترین آبشارهای ترکیه و همچنین بزرگترین آبشار این کشور است. با این حال این روزها فقط بین ماه‌های می و ژوئن در آن آب زیادی وجود دارد و در ماه‌های دیگر تقریبا خشک است.

مکان آبشار: استان ارزروم در شرق ترکیه

۴.آماسایا

جاهای دیدنی ترکیه - آماسایا

این شهر کوچک زیبا در یک دره باریک در سواحل رودخانه بشیلاور مک واقع شده است. اما چه چیزی باعث مشهور شدن این شهر شده است؟ گفته شده است که فولکور، فروهت و شیرین در این مکان زندگی می‌کرده‌اند.

علاوه بر این شما می‌توانید از یک تجربه معتبر فرهنگی لذت ببرید و خانه‌های جذاب عثمانی و پل‌های عتیقه را ببینید و آن‌ها را تحسین کنید.

مکان شهر: شمال ترکیه

۵.شهر افسوس

جاهای دیدنی ترکیه - شهر افسوس

کمتر کسی می‌داند که ترکیه محل بسیاری از مکان‌های عتیقه فروشی است و چقدر مکان بی‌نظیری است. افسوس یکی از شهرهایی است که مانند یونان و ایتالیا در زمان‌های قدیم بسیار مهم بوده است. به ویژه معبد آرتمیس که یکی از هفت عجایب جهان و بسیار مشهور است. همچنین افسوس به دلیل داشتن یکی از هفت کلیسای آسیا که در کتاب مقدس ذکر شده است مشهور است.

افسوس یکی از بزرگترین مکان‌های باستان‌شناسی رومی در شرق مدیترانه است و از کوش‌آداسی به راحتی قابل دسترسی می‌باشد.

مکان افسوس: استان ازمیر

۶.ازون گل

جاهای دیدنی ترکیه - ازون گل

این مکان زیبا شما را به یاد سوئیس یا کوه‌های آلپ می‌اندازد و واقعا یکی از زیباترین مکان‌ها در ترکیه است. در این مکان می‌توانید خانه‌های سنتی ترکی همراه با مناظر ناب را مشاهده کنید.

مکان ازون گل: دره‌ای در نزدیکی شهر ترابزون که حدود 1 ساعت و 35 دقیقه باید رانندگی کنید تا به آن برسید.

۷.آبشارهای دودن

جاهای دیدنی ترکیه - آبشارهای دودن

آبشارهای دودن در دو قسمت وجود دارند. قسمت اول آبشارهای بالایی دودن و قسمت دوم آبشارهای پایینی آن است. قسمت اول نیز به همان زیبایی قسمت اول است تنها به جای اینکه به اقیانوس سرازیر شود در درختان واقع شده است.

این منطقه به دلیل خنک بودن و فرار از گرما یک مکان محبوب برای مردم محلی است.

مکان آبشارها: آنتالیا

۸.اولودنیز

جاهای دیدنی ترکیه - اولودنیز

سواحل و مناظر باورنکردنی آن برای کوهنوردی بسیار محبوب است. اولودنیز بهشتی است برای مسافرانی که به دنبال سواحل زیبا، آرامش، و دهکده‌های جذاب هستند. این منطقه بدون شک یکی از بهترین مکان‌های دیدنی در ترکیه است.

۹.قلعه ماموره

جاهای دیدنی ترکیه - قلعه ماموره

این قلعه یکی دیگر از میراث جهانی یونسکو است که ارزش دیدن دارد. قلعه ماموره یک قلعه قرون وسطایی است که توسط حاکمان پادشاهی ارمنستان قلیسیا ساخته شده است. از آن زمان در دوره بیزانس و جنگ‌های صلیبی بارها نابود و تعمیر شده است. این قلعه دیدنی 23.500 متر مربع وسعت دارد.

مکان قلعه: استان مرسین

۱۰.پاموکاله

جاهای دیدنی ترکیه - پاموکاله

این مکان مدت‌های زیادی است که در بین گردشگران مشهور است. حتی قبل از گردشگری مدرن نیز این مکان به لطف چشمه‌های حرارتی خود یکی از مکان‌های پرطرفدار بوده است. در اینجا علاوه بر چشمه‌های حرارتی می‌توان از ویرانه‌های باستانی شهر هیراپولیس نیز دیدن کرد.

ویرانه‌های رومی در این مکان به خوبی حفظ شده و دیدن آن‌ها به تنهایی خود یکی از جاذبه‌های این منطقه است. خوشبختانه شما می‌توانید در طول اقامت خود در پاموکاله از هر دو میراث جهانی یونسکو دیدن کنید.

مکان پاموکاله: دنیزلی در جنوب غربی ترکیه

۱۱.آسپندوس

جاهای دیدنی ترکیه - آسپندوس

آسپندوس ترکیه به دلیل داشتن بهترین سالن‌های آمفی تأتر در بین مورخان و باستان شناسان مشهور است. این مکان 12 هزار نفر ظرفیت دارد و 155 سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده است.

مکان آسپندوس: آنتالیا

۱۲.مقبره‌های سنگی میرا

جاهای دیدنی ترکیه - مقبره‌های سنگی میرا

میرا یک شهر یوانان باستن در لیکیا بود که امروزه به خاطر مقبره‌های سنگی عمودی آن مشهور است.

مکان میرا: آنتالیا

۱۳.خانه‌های زیبای حران

جاهای دیدنی ترکیه - خانه‌های زیبای حران

این خانه‌های منحصر به فرد روزگاری جزئی از شهر باستانی بین‌النهرین حران بوده است. این شهر مکان بسیار خوبی برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد تاریخ و فرهنگ است.

خانه‌های کندو شکل در این شهر وجود دارد که تا دهه 1980 مردم در آن سکونت داشتند و معماری آن به 3000 سال پیش برمی‌گردد.

۱۴.کوه نمرود

جاهای دیدنی ترکیه - کوه نمرود

یکی دیگر از مکان‌های تاریخی خیره‌کننده در ترکیه کوه نمرود است. کوه نمرود توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی ذکر شده است و دارای مجسمه‌های بسیار شگفت‌انگیز و مکان‌های باستانی است.

مکان کوه نمرود: استان آدیامان

۱۵.پاتارا

جاهای دیدنی ترکیه - پاتارا

 

می‌توانید از طولانی‌ترین ساحل ترکیه در این مکان لذت ببرید. این مکان یک گوهر پنهان در ساحل است که می‌توانید بخشی از ویرانه‌های عتیقه را در آن ببینید.

مکان پاتارا: آنتالیا

۱۶.بدروم

جاهای دیدنی ترکیه - بدروم

همه چیزهایی که در زمان تعطیلات آرزو می‌کنید در بدروم وجود دارد. سواحل، رستوران‌ها، خرید و فرهنگ محلی. همچنین در این مکان شما می‌توانید ترکیبی از ترکی و یونانی را احساس کنید و آرامش زیادی را در بدروم تجربه کنید. در کنار خط ساحلی این منطقه می‌توانید چندین خلیج زیبا را نیز ببینید. قایقرانی در این منطقه بسیار توصیه می‌شود.

۱۷.مارماریس

جاهای دیدنی ترکیه - مارماریس

مارماریس یک شهر ساحلی دوست داشتنی است که به یک مکان توریستی محبوب تبدیل شده است. بازدیدکنندگان این شهر همچنین می‌توانند از یک سفر یک روزه از جزیره رودس در یونان به با یک سفر کوتاه با قایق به این منطقه بیایند.

۱۸.کوه آرارات

جاهای دیدنی ترکیه - کوه آرارات

احتمالا درباره کشتی نوح شنیده‌اید، کوه آرارات به عنوان مکان استراحت کشتی به طور گسترده پذیرفته شده است و در منطقه آناتولی شرقی واقع شده است. این کوه همچنین بلندترین قله ترکیه است که می‌تواند مکان جالبی برای کوهنوردان باشد. این کوه از دور نیز نمای زیبایی دارد.

۱۹.آلاکاتی

جاهای دیدنی ترکیه - آلاکاتی

آلاکاتی به دلیل خانه‌های سنگی با پنجره‌های رنگی و بالکن‌های آویزان مشهور است. این شهر ساحلی زیبا در بین گردشگران بین‌المللی بسیار مشهور نیست اما در بین گردشگران داخلی به خصوص در ماه‌های تابستان بسیار محبوب است. آلاکاتی همچنین مکان بسیار خوبی برای یادگیری اسکی روی آب است.

مکان آلاکاتی: حدود یک ساعت رانندگی از ازمیر

۲۰.ماردین

جاهای دیدنی ترکیه - ماردین

ماردین به دلیل معماری زیبا و موقعیت مکانی آن در تپه‌ای صخره‌ای قرار دارد مشهور است. کل شهر توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی ذکر شده است و دارای چندین مکان تاریخی است.

مکان ماردین: جنوب شرقی آناتولی

۲۱.ایا صوفیه

جاهای دیدنی ترکیه - ایا صوفیه

هاگیا سوفیا در استانبول واقع شده است اما به راحتی جای خودش را در لیست مکان‌های شگفت‌انگیز ترکیه باز کرده است. این منطقه در ابتدا به عنوان کلیسا ساخته شده و بعد از آن به مسجد تبدیل شده است. معماری آن کاملا خیره‌کننده است و به بسیاری از ساختمان‌های دیگر نیز الهام بخشیده است. از سال 1935 هاگیا سوفیا توسط مصطفی کمال آتاتورک به موزه تبدیل شد.

مکان هاگیا سوفیا: سلطان احمد محللی در استانبول

۲۲.بورسا

جاهای دیدنی ترکیه - بورسا

این منطقه پایتخت سابق امپراتوری عثمانی و یکی از میراث جهانی یونسکو در ترکیه است. در اینجا بسیاری از مساجد، بازارها و همچنین روستاهایی را خواهید یافت که کاملا حفظ شده‌اند. بورسا همچنین به صنعت نساجی آن مشهور است و چهارمین شهر بزرگ کشور است.

۲۳.خاتوشا

جاهای دیدنی ترکیه -خاتوشا

خاتوشا پایتخت امپراتوری هیتی و یک میراث جهانی یونسکو است. در حدود 2000 سال قبل از میلاد مسیح مردم هتی در این مکان باستانی اقامتگاه مسکونی ساختند. یک نسل بعد، یک پادشاه اهل هیت این مکان را به عنوان محل اقامت خود انتخاب کرد.

امروزه می‌توانید برخی از دروازه‌ها، معابد و کاخ‌هایی را که به خوبی در این منطقه حفظ شده‌اند را مشاهده کنید.

مکان خاتوشا: استان کوروم

۲۴.سافران بولو

جاهای دیدنی ترکیه - سافران بولو

این شهر باستانی زمانی یکی از مراکز اصلی تجارت ادویه ارزشمند زعفران بود. امروزه این مکان به دلیل به مکان‌های تاریخی و خانه‌های مرتفع آن شناخته می‌شود. این منطقه دارای بیش از 1000 اثر تاریخی ثبت شده است.

مکان: شمال مرکزی، حدود 2 ساعت و 30 دقیقه با آنکارا فاصله دارد.

۲۵.استانبول

جاهای دیدنی ترکیه - استانبول

گذشته از همه این‌ها، مهم‌ترین شهر ترکیه استانبول است. استانبول شهری باستانی است که در آن شرق با غرب دیدار می‌کند و شهری است که می‌توانید یکی از بزرگترین بازارهای جهان را در آن پیدا کنید. استانبول همچنین مکان‌های تاریخی بسیار زیادی دارد و قطعا می‌تواند یکی از بهترین مکان‌های بازدید برای گردشگرانی که به این کشور سفر می‌کنند باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *