مراکز خرید استانبول؛ ۱۵ مکان که تجربه خرید از آن‌ها به‌یادماندنی خواهد بود

مراکز خرید استانبول؛ ۱۵ مکان که تجربه خرید از آن‌ها به‌یادماندنی خواهد بود

مراکز خرید استانبول علاوه بر انجام وظیفه اصلی خود به نوعی جزو جاذبه‌های گردشگری استانبول به حساب می‌آیند. در این مقاله به معرفی بهترین مراکز خرید استانبول و نحوه دسترسی به آن‌ها می‌پردازیم.

می‌خواهیم شما را با مهم‌ترین مراکز خرید استانبول، مراکز خریدی با سالن‌های بزرگ و طرح‌های منحصر به فرد و خلاقانه با الهام از میراث عثمانی و مهمانی‌نوازی ترکیه، در میان مغازه‌های سطح بالا با بهترین برندهای بین‌المللی، رستوران‌های مختلف و پارک‌ها و سینماهای آن آشنا کنیم.

در دنیای مجازی سیستم عامل‌های خرید الکترونیکی آخرین روند خرید هستند و گزینه‌های نامحدودی برای همه موارد و وسایل ضروری و یا لوازم جانبی و خدمات مورد نیاز شما با تحویل در منزل در اختیارتان قرار می‌دهند.

اما با وجود همه موارد ذکر شده در بالا مراکز خرید بزرگ در شهرها همیشه شلوغ هستند به خصوص در فصل‌های تعطیلات که اوج فصل خرید است، مراکز خرید بزرگ برای پذیرایی از مشتریان خود آراسته شده است و آن‌ها را با پیشنهادات جذاب و تخفیفات ویژه درگیر می‌کنند و بعضی اوقات خریداران تلاش می‌کنند تا از این فرصت‌ها استفاده کنند.

مراکز خرید استانبول، جایی که تنها مخصوص خرید نیست

استانبول دارای مراکز خریدی است که علاوه بر انجام وظیفه اصلی خود تجربه غنی‌تری از آنچه تصور می‌شود به بازدیدکنندگان می‌دهد. آن‌ها نیاز به یک شهر توریستی به اندازه استانبول دارند تا از امکانات تفریحی بی‌نظیر و مجتمع‌های تجاری خاص آن استفاده کنند.

در این مراکز خرید شما در وسط سالن‌های مجلل قرار گرفته‌اید که طرح‌ها و رنگ‌های جذاب شما را احاطه کرده‌اند و به شما آرامش روانی می‌بخشد و تجربه وارد شدن به یک فضای رویایی که هرگز آن را تجربه نکرده‌اید به شما خواهد بخشید.

در زیر برخی از مهم‌ترین مراکز خرید استانبول را برای شما آورده‌ایم:

۱. Istanbul Mall: آیا این مرکز خرید مهم‌ترین مرکز خرید استانبول است؟

مراکز خرید استانبول - Istanbul Mall

بازار استبانبول یکی از مشهورترین مراکز خرید استانبول است و بزرگترین مرکز خرید، سرگرمی و سبک زندگی در ترکیه است . این بازار در منطقه باساکسیر واقع شده است که این منطقه یکی از مناطق در حال رشد و توسعه شهر استانبول می‌باشد.

بازار استانبول با بیش از 350 فروشگاه و ده‌ها برند تجاری داخلی و بین‌المللی، خرید، فرهنگ و هنر را با سرگرمی‌های مختلف ترکیب کرده است که این ترکیب به مفهوم خرید در سطح ملی ترکیه به ویژه بازارهای اروپایی استانبول ارزشی افزوده داده است.

مرکز خرید استانبول از طریق سالن‌های بزرگ و سقف‌های شیشه‌ای که پرتوهای آفتاب از آن عبور می‌کند به بازدیدکنندگان فضای دلپذیری ارائه می‌دهد.

این شهر همچنین بزرگترین پارک داخلی سرپوشیده در اروپا را دارد که  محدودیتی برای هیجان و بازی در آن وجود ندارد و شامل چکش چرمی غول پیکر، شاتل‌های پرسرعت، تونل‌های سرگرم‌کننده، هتل‌های منحصر به فرد فانتزی در ترکیه است.

مراکز خرید استانبول - مشهورترین مراکز خرید استانبول

مجتمع مسکونی در بازار استانبول قرار دارد که یک افسانه فانتزی جدید در شهر دو قاره است و با تلفیق معماری بدیع و یک سبک زندگی بسیار متفاوت و ترکیب لوکس با روحیه تاریخی استانبول همراه با جزئیات ساخته شده است.

ما از شما دعوت می‌کنیم تا از این فرصت استفاده کرده و برای خود یک آپارتمان در این منطقه خریداری کنید، همراه با گزینه‌های عالی برای اسکان و سرمایه‌گذاری در یکی از مقصدهای گردشگری مورد علاقه استانبول.

 

۲. Venice Mega Mall 

مراکز خرید استانبول - Venice Mega Mall

این مرکز خرید در منطقه عثمان قاضی پاشا در ضلع اروپایی استانبول واقع شده است و بیش از 180 فروشگاه مختلف دارد. هنگامی که شما قدم به این منطقه می‌گذارید از دیدن یکی از شهرهایی که یک کپی از ونیز ایتالیا است تعجب خواهید کرد. همچنین از دیدن یک حیاط یادبود با یک برج که توسط رستوران‌ها و کافه‌های ایتالیایی و بین‌المللی احاطه شده است شگفت‌زده خواهید شد.

فروشگاه‌ها در ونیز مال در سواحل آبراه‌های زیبا واقع شده‌اند که در آن قایق‌های زیبا شما را به یاد شهر باستانی ونیز می‌اندازد. اگر به دنبال اسکان در این منطقه هستید مجتمع ونیز استانبول یک انتخاب زیبا بین مناظر ترکیه و قایق‌های ایتالیایی است. این هتل از 5 برج مسکونی مناسب برای خانواده‌ها، آپارتمان‌های متمایز با مناطق مختلف و منظره‌های متنوع تشکیل شده است.

۳. Cevahir mall 

مراکز خرید استانبول - Cevahir mall

 

این مرکز خرید در منطقه باستانی سیسلی واقع شده است و از آن به عنوان بازار عرب یاد می‌شود. از مشخصه‌های این مرکز خرید یک ساعت بزرگ است که در پشت‌بام آن نصب شده است. علاوه بر یک تأتر با سیستم هیدرولکی در وسط این مرکز، اطراف آن با استخر احاطه شده و برای نمایش استفاده می‌شود.

این بازار شامل 290 مغازه، سه سینما و یک پارک داخلی سرپوشیده برای کودکان و همچنین طیف گسترده‌ای از هتل‌ها است.

 

۴. Valley Mall 

مراکز خرید استانبول - Valley Mall

این مرکز یکی از بزرگترین مراکز خرید در ترکیه و یکی از بهترین و معتبرترین مراکز استانبول با مساحت 103000 متر مربع است که شامل بیش از 270 فروشگاه لباس و مد با بهترین برندهای جهانی می‌باشد

 

این مرکز همچنین تعداد زیادی کافه، رستوران و مراکز تفریحی برای کودکان و  بزرگسالان دارد و یکی از پیشرفته ترین سینماهایی که فن آوری تصاویر را در جهان نشان می‌دهد دارد.

 

مراکز خرید استانبول - جنگل‌های وسیع بلگردار

این مرکز در یکی از مهم‌ترین پروژه‌های مسکونی در منطقه واقع شده است که منظره مستقیمی از جنگل‌های وسیع بلگردار را دارا می‌باشد.

۵. Istinya Park Mall

مراکز خرید استانبول - Istinya Park Mall

این مرکز در منطقه Sariyer استانبول واقع شده است و یکی از معتبرترین مراکز استانبول با معروف‌ترین برندهای بین‌المللی و محلی ترکیه می‌باشد. در این مرکز خرید بیش از 300 مغازه برای فروش از جمله پوشاک، کفش، جواهرات و لوازم جانبی وجود دارد. همچنین سینماها و رستوران‌ها و کافه‌های بسیار و یک مرکز سرگرمی کودکان نیز در این منطقه قرار دارد.

یک ساختمان مجلل با سقف شیشه‌ای متحرک که خود مطابق با هوا در زمستان و تابستان باز و بسته می‌شود متمایز است. در این منطقه بازار، ویلاهای مدرنیته، عظیمت و جذابیت چشم‌انداز همگی با هم در یک جا جمع شده است.

۶. Vialand Mall 

مراکز خرید استانبول - Vialand Mall

یکی از بهترین مراکز خرید روباز در استانبول این مرکز خرید است که بیش از 250 فروشگاه دارد و در ایوپ جنب شهر ویالند که بزرگ‌ترین پارک تم استابنلو در خاورمیانه در آن واقع شده است قرار دارد. بسیاری آن را با دیزنی‌لند در ایالات متحده مقایسه می‌کنند و شامل 50 بازی مجزا برای بزرگسالان و جوانان است.

۷. Safir mall 

مراکز خرید استانبول - Safir mall

این مرکز در منطقه معتبر تجاری لونت در برج سافیر استانبول که بلندترین ساختمان استانبول است واقع شده است و دارای مغازه‌های مختلفی از برندهای ترکیه‌ای، بین‌المللی، رستوران‌ها و کافه‌ها می‌باشد. شما می‌توانید با هلی‌کوپتر به تور مجازی استانبول بروید که 5 دقیقه به طول می‌انجامد.

 

۸. Galleria Shopping mall 

مراکز خرید استانبول - Galleria Shopping mall

 

بیش از 130 بوتیک متنوع از برندهای مختلف بین‌المللی و محلی و همچنین رستوران‌ها، کافه‌ها، سینماها و مناطق بازی کودکان و مراکز تفریحی در این مرکز واقع شده است که دارای سالن بولینگ و اسکی هم می‌باشد.

 

۹. Trump Towers Mall 

مراکز خرید استانبول -  Trump Towers Mall

این مرکز خرید واقع در منطقه مکدیاکوی یکی از پرجنب و جوش‌ترین مناطق استانبول در محدوده لوکس سیلی است که شامل 175 فروشگاه از معروف‌ترین برندهای داخلی و بین‌المللی و همچنین رستوران و کافه و سینما می‌باشد.

این مرکز خرید دارای قسمتی برای کودکان است که در آن کودکان می‌توانند بازی کنند و در فعالیت‌ها شرکت کنند. یک مجموعه تاتر دیزنی با ظرفیت 6000 هزار نفر نیز در آن واقع است که در نوع خود بی‌نظیر می‌باشد.

 

۱۰. Historia Mall 

مراکز خرید استانبول - Historia Mall

این مرکز خرید نیز یکی از مناطق پرجنب و جوش و مجتمع‌های مدرن استانبول است که دارای بسیاری از بوتیک‌های سطح بالا و همچنین رستوران‌ها و کافه‌ها است.

با وجود وسعت نسبتا کم و وجود انواع رستوران‌ها و کافه‌ها در مقایسه با سایر مراکز ترکیه یکی از مهم‌ترین مراکز خرید جذاب در استانبول است. این مرکز در منطقه توریستی فاتیح در قلب قدیمی استانبول واقع شده است که همیشه مورد بازدید گردشگران به ویژه اعراب واقع می‌شود.

۱۱. Kanyon Mall 

مراکز خرید استانبول - Kanyon Mall

این مرکز در منطقه تجاری لونت در مرکز استانبول واقع شده و یکی از مجلل‌ترین مراکز خرید استانبول است. مجتمع استانبول کانیون از طراحی منحصر به فردی برخوردار است که به منظور تقلید از شیب دره طراحی شده است. این بازار از سه طبقه تشکیل شده است و بیش از 160 فروشگاه از برندهای لوکس در سطح جهانی دارد.

۱۲. Akasya Mall 

مراکز خرید استانبول -  Akasya Mall

این مرکز یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید استانبول است که در ضلع آسیایی این شهر در منطقه اسودودار واقع شده است. این بازار دارای بسیاری از برندهای بین‌المللی و ترکیه‌ای است که در حدود 250 مغازه دارد. این مغازه ها فروشگاه‌هایی از مبلمان، ساعت، جواهرات، کفش، کیف و غیره می‌باشند.

آکاسیا مال علاوه بر رستوران‌های معروف دنیا یک مرکز بازی برای کودکان نیز دارد.

۱۳. Citys Nisantasi 

مراکز خرید استانبول - Citys Nisantasi

این مجموعه در یکی از بهترین محله‌های استانبول واقع شده است و دارای بیش از 150 فروشگاه از بهترین و گران‌ترین برندهای ترکیه‌ای و بین‌المللی است.

این مجموعه همچنین دارای کافه‌ها و رستوران‌های زیادی است که انواع غذاها از جمله غذاهای چینی، مکزیکی، فرانسوی و ژاپنی را ارائه می‌دهد.

مانند سایر مراکز خرید این مجموعه نیز دارای سینماها، کتابخانه‌ها، فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی و بسیاری دیگر است که در اینجا به ذکر آن نمی‌پردازیم. این مرکز واقعا یکی از مراکز مهم استانبول است. یک مجتمع یکپارچه که در آن می‌توانید همه چیز مورد نظر خود را در شهر دو قاره پیدا کنید.

۱۴. Outlet Mall 

مراکز خرید استانبول - Outlet Mall

این بازار در منطقه محموتبی واقع شده است و بیش از 175 فروشگاه خرده‌فروشی، اتاق بازی کودکان، سینماهای سه‌بعدی، سالن اسکی و بولینگ و مجموعه‌ای از رستوران‌ها و کافه‌ها را دارا می‌باشد. این مرکز علاوه بر نقش خود در صنعت خرید و سرگرمی یکی از مهم‌ترین نقاط تجاری استانبول است.

۱۵. Olivium Outlet

مراکز خرید استانبول - Olivium Outlet

اگر به دنبال مراکز خرید واقع در Bakirkoy هستید این مرکز خرید یک مرکز خرید پرجنب و جوش در این منطقه است که دارای 140 مغازه می‌باشد که همگی برندهای ترکیه‌ای و بین‌المللی را با تخفیف‌ها و قیمت‌های خوب در طول سال ارائه می‌کنند. این مرکز همچنین دارای مجموعه‌ای از رستوران‌ها کافه‌ها، سینماها و دیوارهای کوهنوردی سفارشی برای علاقه‌مندان به ورزش کوهنوردی است.

 

گردشگران عرب در صدر بیشترین بازدیدکنندگان از مراکز خرید استانبول قرار دارند.

براساس اعلام اداره فرهنگ و گردشگری ترکیه، نسبت گردشگران عرب نسبت به سال گذشته 28 درصد افزایش یافته است. خرید و گشت‌وگذار در مراکز معتبر استانبول از اقدامات دائمی ترجیحی گردشگران به ویژه گردشگران عرب و خلیج است.

مراکز خرید استانبول - آمار توریست استانبول

در سال 2015 تعداد گردشگرانی که به استانبول می‌رسند به رکوردی بالغ بر 12400000 رسیده است. پیش‌بینی می‌شود تعداد گردشگرانی که به ترکیه می‌آیند به بیش از 13 میلیون گردشگر خارجی برسد.

مراکز خرید استانبول - تعداد گردشگران استانبول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *