بارداری هفته به هفته (سه ماهه اول)

بارداری هفته به هفته (سه ماهه اول)

سه ماهه اول بارداری

بعد از بارور شدن و لانه گزینی تخمک در رحم، به اولین مرحله رشد آن رویان اطلاق می شود. رویان در واقع متشکل از یک سلول دو جزئی ست که از آن تمام ارگان ها و بخش های مختلف بدن تولید می شود. رشد رویان بسیار سریع است و در این مرحله به اندازه یک لوبیا قرمز است که دایم در حال حرکت است. قلب در این مرحله به سرعت می زند و روده ها در حال شکل گیریست. لاله گوش، پلک چشم، دهان و بینی دختر یا پسر کوچولوی شما نیز در این مرحله رشد و تکامل می یابد.

هفته دوم بارداری

این هفته هفته تغییر زندگی شماست. تخمک گذاری در بدن تان انجام می شود و اگر توسط اسپرم همسرتان بارور شود، به حاملگی شما منجر خواهد شد.

هفته سوم بارداری

در این هفته کودک شما به شکل یک توپ کوچک است که -جنین تکامل یافته- نامیده می شود و متشکل از هزاران هزار سلول است که با سرعتی چشمگیر در حال افزایش هستند.

هفته چهارم بارداری

در عمق رحم تان، کودک شما اکنون یک رویان است که از یک سلول دوجزئی ایجاده شده است و جفت اولیه در حال شکل گیریست.

هفته پنجم بارداری

رویان کوچک به سرعت در حال رشد است. در این هفته ممکن است مشکلات بارداری نظیر درد خفیف در پستان و خستگی بیش از حد را تجربه کنید.

هفته ششم بارداری

بینی، دهان و گوش های جنین در حال شکل گیریست. در این هفته احتمالا حالت تهوع صبحگاهی و گاها استفراغ به سراغتان خواهد آمد.

هفته هفتم بارداری

کودک تان در این هفته همچنان یک رویان با یک دم است که دست ها و پاهایش در حال تکامل است. در این مرحله اندازه رحم دوبرابر شده است.

هفته هشتم بارداری

کودک شما دایم در حال حرکت است با اینکه ممکن است شما متوجه آن نشوید. در این مرحله احتمالا به فکر انجام تست بارداری می افتید.

هفته نهم بارداری

در این هفته کودک شما به اندازه یک اینچ است (۲/۵۴ سانتی متر) و کم کم دارد شکل انسان به خود می گیرد. ممکن است متوجه شوید که دورکمرتان کلفت تر شده است.

هفته دهم بارداری

جنین در این مرحله بیشتر مراحل دشوار تکامل را پشت سر گذاشته است. ارگان ها و بافت های مختلف بدن در جای خود تشکیل شده اند و آماده رشد و تکامل هستند.

هفته یازدهم بارداری

کودک شما در این مرحله از جنینی می تواند دست های خود را باز و بسته یا مشت کند. جوانه های دندان نیز درون لثه در حال شکل گیریست.

هفته دوازدهم بارداری

پنجه های کوچک جنین می تواند باز و خمیده شود و مغز کودک با سرعتی باور نکردنی در حال رشد است. در این هفته کلیه ها قادر به دفع ادرار جنین هستند.

هفته سیزدهم بارداری

آخرین هفته از سه ماهه اول بارداری! در این هفته کودک دارای اثر انگشت منحصر به خودش است و طول آن تقریبا به سه اینچ می رسد.

ادامه در پست بعد ،..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *