۸ ترفند هوشمندانه برای تمیز کردن خانه

۸ ترفند هوشمندانه برای تمیز کردن خانه

طبق آمار، به طور متوسط ۵۱ درصد از خانم ها روزانه ۲.۶ ساعت را صرف تمیز کردن خانه می کنند. این میزان به نسبت زیاد است و اکثر خانم ها دوست دارند ترفندهای هوشمندانه ای برای صرف وقت کمتر در این رابطه یاد بگیرند. در زیر به ۸ ترفند هوشمندانه برای تمیز کردن خانه اشاره شده است. با به کار بردن موارد زیر انجام کارهای خانه و تمیز کاری راحت تر می شود و مواد شیمیایی کمتری برای تمیزی خانه استفاده می شود.

۱. ورق های خشک کن

ورق های خشک کن در واقع ورق‌هایی بافته شده از الیاف هستند که دارای پوششی از اسید استئاریک یا اسیدهای چرب بوده و گاهی عطر یا سایر مواد شیمیایی مختلف به آن‌ها اضافه می‌شود. این ورق ها عموما برای خوشبو شدن لباس ها در ماشین لباسشویی یا خشک کن استفاده شود. ورق های خشک کن را بعد از استفاده در ماشین دور نیندازید، می توانید از آنها برای از بین بردن لکه ها و کثیفی های دور دیوارها یا ستون های خانه، آینه ها و وسایل داخل حمام استفاده کنید.

۲. اتو را با نمک تمیز کنید

همه ما حداقل یک بار در زندگی خود را با اتوی داغ سوزانده ایم، اما یک ترفند خوب برای تمیز کردن اتو مواقعی که مواد شیمیایی مخصوص این کار را ندارید یا وقت برای خرید آن را ندارید، وجود دارد؛ چند قاشق غذاخوری نمک را روی پارچه نرم و کمی مرطوب بریزید. این پارچه را روی اتو بمالید تا زمانی که تمام لکه ها پاک شوند.

۳. تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه

شما هر چند وقت یکبار هود آشپزخانه را تمیز می کنید؟ اکثر ما معمولا یادمان می رود که هود آشپزخانه نیز باید تمیز شود. برای تمیز کردن فیلتر هود کافیست به اندازه کافی آب، یک دوم فنجان جوش شیرین و یک قابلمه بزرگ فراهم کنید. آب داخل قابلمه به اندازه ای باشد که فیلتر داخل آن شناور شود. حال قابلمه را روی گاز قرار داده، آن را روشن کنید کم کم جوش شیرین را اضافه کنید. وقتی آب به جوش آمد فیلتر را داخل آن بیندازید و چند دقیقه ای صبر کنید. در نهایت فیلتر تمیز تمیز خواهد شد.

۴. تمیز کردن گاز آشپزخانه

برای تمیز کردن گاز کافیست ۴ قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی، کمی سرکه، کمی آبلیمو و مقداری آب ولرم را با هم مخلوط کنید و روی گاز بمالید. از نتیجه به دست آمده شگفت زده خواهید شد.

۵. کف خانه را با چای سیاه تمیز کنید

اگر کف خانه چوبی باشد، بهترین ترفند برای تمیز کردن آن استفاده از چای سیاه است. این چای برای درخشان کردن آینه نیز بسیار مناسب است. برای این منظور، ۴ تی بگ را در آب بجوشانید. تا جایی که امکان دارد مدت زمان دم تی بگ ها را طولانی کنید. اما اگر رنگ چوب زمین روشن است تی بگ را خیلی نجوشانید. بعد از این کار یک پارچه را آغشته به تی بگ جوشیده کنید و زمین را با آن تمیز کنید.

۶. درخشان کردن ماشین ظرفشویی با سرکه

سرکه برای تمیز کردن و درخشان کردن ماشین ظرفشویی عالیست. سرکه خاصیت آنتی باکتریایی دارد و به کمک آن می توان انواع لکه ها را از بین برد. برای این کار کافیست یک فنجان سرکه را در ماشین ظرفشویی بریزید و ماشین را روی سیکل کوتاه روشن کنید.

۷. تمیز کردن تخته چوبی آشپزخانه

اگر تخته آشپزخانه به خوبی تمیز نشود، باکتری های زیادی روی آن باقی می ماند. برای تمیز کردن آن می توانید از لیمو، سرکه یا جوش شیرین استفاده کنید. برای این کار کافیست جوش شیرین را روی تخته بریزید و یک لینو را روی سطح آن بمالید. سپس با کمک یک پارچه و سرکه روی آن را تمیز کنید. بعد از تمیز شدن سطح، آن را با آب بشویید.

۸. تمیز کردن مایکروویو

برای تمیز کردن مایکروویو به یک ظرف کوچک دو قطره اسانس روغنی لیمو، دو قاشق غذاخوری آب و یک اسفنج نیاز دارید. اسانس روغنی و آب را در یک ظرف کوچک بریزید و در مایکروویو قرار دهید. برای یک دقیقه مایکروویو را روی بالاترین قدرت بگذارید. حال مایکروویو را باز کنید و اسفنج را داخل ظرف قرار دهید. بعد از اینکه اسفنج همه چیز را به خودش جذب کرد، داخل را تمیز کنید.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *