سفرهای دوستانه دخترها و افزایش سلامتی

سفرهای دوستانه دخترها و افزایش سلامتی

وقت گذراندن دوستان با یکدیگر  باعث خوشحالی و شادی آنها می شود. تا به حال چند بار به این فکر افتاده اید که با دوستان پر شر و شور خود به مسافرت بروید؟ توصیه ما اینست که حتما این کار را بکنید زیرا نه تنها به همه شما خوش می گذرد بلکه برای سلامتی تان نیز مهم است. اما بیایید به بررسی دلایل این موضوع بپردازیم :

دوستی چیزی نیست جز ساپورت، شادی، اعتماد و ارتباط قوی بین دو یا چند نفر. اما از لحاظ علمی دوستی برای سلامتی نیز مفید است. تحقیقات نشان داده است که روابط دوستانه می تواند باعث کاهش استرس و بیماری های قلبی شود. دوستی همچنین در مواقع منفی و هنگام سختی ها باعث کاهش سطح هورمون استرس یا کورتیزول می شود و در نتیجه سلامت قلب را موجب می شود.

دوستی باعث می شود از هر لحاظ بهتر شویم و میزان مقاومت در برابر درد را بالا می برد. هر چه تعداد دوستان و روابط اجتماعی یک فرد بیشتر باشد، میزان مقاومت او در برابر درد نیز بالاتر می شود. تمام اینها با هم به همراه تاثیر مثبتی که روابط دوستانه روی سلامتی مان دارد باعث می شود طول عمر بیشتری را تجربه کنیم.

علم همچنین ثابت کرده است که سفر کردن تاثیر مثبت روی سلامتی دارد. در سفر علاوه بر خوشگذرانی کردن و استراحت کامل، آگاهی شناختی افراد نیز افزایش می یابد. زمانی که در معرض محیط و فرهنگ کشورهای دیگر قرار می گیریم مغز هوشیار می شود و خلاقیتش بالاتر می رود. برنامه ریزی کردن برای سفر  باعث شادی می شود و خود سفر هم باعث رضایت و خشنود شدن از زندگی می شود.

سفر از استرس نیز می کاهد. در سفر می توان محیط جدیدی را تجربه کرد، ریلکس شد و جنبه های جالب کشورهای مختلف را کشف کرد. کاهش استرس و نو و رفرش شدن روح و روان نیز از دیگر مزیت های سفر است.  فعالیت ها و تفریحات مختلفی که در طول سفر انجام می دهیم باعث می شود ریسک ابتلا به بیماری های قلبی نیز کم شود.

حال اگر سفر و دوستی با هم ترکیب شود چه می شود؟  سفرهای دوستانه برای همه عالیست و علاوه بر تمام مزایای ذکر شده در بالا باعث افزایش سلامتی نیز می شود. سفر با دوستان موجب تقویت روابط دوستانه و خلق خاطرات به یاد ماندنی می شود. بدین ترتیب احساس مثبت بودن بیشتری نیز خواهیم کرد.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *