وقت گذرانی و معاشرت با مامان باعث  افزایش طول عمرش می شود!

وقت گذرانی و معاشرت با مامان باعث افزایش طول عمرش می شود!

طبق تحقیقات انجام شده معاشرت و وقت گذرانی با کسانی که دوستشان داریم باعث می شود طول عمر آنها افزایش یابد حتی اگر در مرحله پایانی زندگی خود باشند. اگر این شخص مامان باشد حدس می زنید چه کسی را بیشتر از همه دوست دارد؟ درست است شما را، پس سعی کنید هر چقدر می توانید با او وقت بگذرانید به دیدنش بروید، با او به بازار و مسافرت بروید، او را به شام دعوت کنید و …

دکترهای دانشگاه کالیفرنیا روی ۱۶۰۰ شرکت کننده بین سال های ۶۰ و ۷۰ زندگی تحقیقی انجام داده اند تا مشخص کنند که تاثیر تنهایی روی طول عمر نسبت به دیگر جنبه های سلامتی در انسان چقدر است.

بعد از ۶ سال بررسی و پیگیری این تحقیق دانشمندان دریافتند که تنهایی تاثیری بزرگتر از آنچه فکر می کردند روی افراد مسن دارد. افراد مسنی که روابط صمیمی تری با خانواده خود داشتند بیشتر عمر کردند تا آنهایی که خودشان به تنهایی خود اذعان داشتند؛ تنهایی آنها را سریعتر به مرگ سوق می داد.

طبق همین تحقیق، مرگ نیز ناشی از احساسات روانشناسی منفی رخ می دهد و باعث از دست دادن سلامتی می شود. یکی از این احساسات، حس تنهایی است نه به این معنا که کسی برای گفتگو و درد دل نداشته باشید بلکه به این معنا که روابط خوب و صمیمی با کسانی که  دوستشان دارید و واقعا برایتان مهم هستند نداشته باشید.

سعی کنید همیشه حتی اگر فرد پرمشغله ای هستید، وقت گذرانی با مادر خود را در الویت قرار دهید. مثلا می توانید او را به همراه فرزندانتان به صبحانه دعوت کنید، نظر او را در مورد مساله ای خاص بپرسید یا با او به بازار و خرید روزانه برای منزل بروید. اگر نزدیک هم زندگی نمی کنید، حتما اکثر اوقات به او سر بزنید یا مرتب به او زنگ بزنید و درباره کارهای روزانه تان با او صحبت کنید.

اگر مادرتان تنها زندگی می کند، به پیشنهاد دانشمندان خانه سالمندان گزینه خوبی برای از تنهایی در آمدن او و وقت گذرانی با دوستان یا انجام فعالیت های فیزیکیست. البته خیلی از افراد این راه را نمی پسندند ولی واقعیت اینست که این روش برای سلامت عمومی و اجتماعی مادری که تنهاست خوبست.

 

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *