جاهای دیدنی سوئیس؛ ۲۴ جاذبه گردشگری بهشت رویایی قاره سبز

جاهای دیدنی سوئیس؛ ۲۴ جاذبه گردشگری بهشت رویایی قاره سبز

سوئیس یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و قطب اقتصادی این کشور دو شهر ژنو و زوریخ است و به دلیل نزدیکی به آلمان، ایتالیا، اتریش و فرانسه هرساله میزبان توریست‌های تور اروپا می‌باشد. در این مقاله شما را با لیستی از تفریخات لاکچری و پرطرفدارترین جاهای دیدنی سوئیس آشنا خواهیم کرد.

سوئیس کشور عشاق قطعأ چیزهای منحصربفرد و خارق‌العاده‌ای دارد که می‌توانید امتحان کنید، خیلی بیشتر از آن چیزی که از زمان تماشای فیلم هندی DDLJ تجسم می‌کردید. نه تنها می‌توانید مثل راج و سیمران سوار قطار شوید و از زیبایی منظره لذت ببرید، بلکه می‌توانید خاطرات ماندگار خودتان را بسازید. بنابراین قبل از اینکه برای سفر به اروپا برنامه‌ریزی کنید به فهرست بهترین کارهایی که می‌توان در سوئیس انجام داد نگاه کنید تا تجربه فراموش نشدنی کسب کنید! این مقصد بهشتی مملو از تجربه برای مهمان‌هایش است.

کارهایی که می‌توانید در سوئیس انجام دهید

سوئیس یک بهشت برین است و فرصت‌های ماجراجویانه و پر پیچ و تابی را برای تمام مسافران فراهم می‌کند. در اینجا به برخی از جالب‌ترین جاهای دیدنی سوئیس  اشاره می‌کنیم:

  • تخته موج سواری – برای عاشقان هاوایی
  • قایقرانی در آبشارهای راین – برای ترشح آدرنالین
  • قلعه چیلون – برای عاشقان تاریخ
  • صرف ناهار در آسمان – چتربازی یکی از بهترین تفریحات است
  • شکلات‌های سوئیسی – نیاز هست چیز بیشتری بگوییم؟
  • قطار برنینا اکسپرس – تماشای زیبایی برروی چرخ
  • ماشین کابلی سواری – برای عاشقان ماجراجویی
  • خرید فریتاگ – به تمام عاشقان خرید تلفن کنید
  • تفرجگاه کنار دریاچه – زیبایی به بهترین شکل
  • پیاده‌روی در سراشیبی – ماجراجویی به بهترین نحو
  • قایق سواری (کایاکینگ) – فقط اسمش کافی است
  • چتربازی – چشم‌اندازهای زیبا از بالا
  • پارک خرس – تعامل با خرس‌ها
  • اسکی بازی – ارزش هیجان را دارد
  • دوچرخه‌سواری در کوهستان – منحصربفرد
  • سورتمه سواری – فقط یک تجربه سرگرم‌کننده
  • شنا – یک تجربه فراموش نشدنی
  • گشت‌زنی با قایق – مجلل و باشکوه
  • چتربال سواری یا پاراگلایدینگ – ماجراجویی و سرگرمی به طور همزمان

۱. تخته موج سواری – برای عاشقان هاوایی

جاهای دیدنی سوئیس - تخته موج سواری – برای عاشقان هاوایی

درحالیکه هر کسی دلایل خاص خودش برای بازدید از دریاچه معروف ژنو را دارد ممکن است شما بخواهید تخته موج سواری را امتحان کنید. بله، کسی که عاشق هاوایی است می‌تواند در ژنو نیز زندگی کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برروی یک تخته موج بایستید و از یک پارو برای حرکت در آب استفاده کنید. ممکن است هر از چند گاهی سقوط کنید اما وقتی این ورزش ماجراجویانه را امتحان کنید به یکی از ۱۰ کاری که باید در سوئیس انجام دهید تبدیل می‌شود و روش سرگرم‌کننده‌ای برای مسافرت است. برخی از ورزش‌های آبی دیگر که می‌توانید در این دریاچه انجام دهید عبارتند از بادسواری (موج سواری) و موج سوارى بدنبال قايق.

مکان: ژنو، Centre Nautique de Genève-Plage، ژنو گرم‌سیری

زمان‌بندی: بهترین زمان برای تخته موج سواری ماه‌های می تا سپتامبر است.

قیمت: هزینه تخته موج سواری نفری بین INR 1,۴۰۰ تا INR ۴،۵۰۰ است و کاملأ به نوع توری که انتخاب می‌کنید بستگی دارد.

بسته‌های تعطیلات اروپا در TravelTriangle

زیباترین مکان‌ها در اروپا را جستجو کنید، از پاریس گرفته تا کانال‌های ونیز و از جزیره‌های یونانی تا کوه‌های آلپ سوئیس. بسته‌های سفارشی را توسط نمایندگان متخصص در TravelTriangle رزرو کنید که شامل حمل و نقل هوایی، کابین، گشت و گذار و وعده‌های غذایی می‌باشد. بهترین تجربه تعطیلات تضمین می‌شود. همین حالا رزرو کنید.

۲.قایق‌رانی در آبشارهای راین – برای ترشح آدرنالین

جاهای دیدنی سوئیس - قایق‌رانی در آبشارهای راین – برای ترشح آدرنالین

آبشارهای راین بزرگترین جاذبه شافهاوزن و قطعأ یکی از ۱۰ چیز برتری هستند که می‌توانید در سوئیس تجربه کنید. از آنجاییکه این مکان بسیار معروف و ماجراجویانه است بازدیدکنندگان زیادی را به خود جلب می‌کند و به آن‌ها فرصت می‌دهد تا بوسیله قایق‌هایی به این آبشارها نزدیک‌تر شوند، منظره را تماشا کنند و ماجراجویی کنند. می‌توانید با قایق به وسط آبشارها بروید تا به چشم‌اندازی نفس‌گیر برسید یا فقط با عشقتان یا دوستانتان برروی سطوح بنشینید و از زیباییِ مسحورکننده آب‌های پرتلاطم لذت ببرید.

مکان: 8212 Neuhausen am Rheinfall، Rheinfallquai

زمان‌بندی: درحالیکه ورود به سواحل شمالی در هر زمان و روزی از سال برای همگان آزاد است آبشارهای راین یکی از بهترین مکان‌هایی هستند که می‌توانید در ماه می در سوئیس بازدید کنید.

قیمت: هیچ هزینه ورودی برای بازدید این آبشارها در سواحل شمالی دریافت نمی‌شود اما قیمت بلیط ورودی به سواحل شمالی نفری INR 330 است.

۳.قلعه چیلون – برای عاشقان تاریخ

جاهای دیدنی سوئیس - قلعه چیلون – برای عاشقان تاریخ

چیلون نه تنها یکی از پربازدیدترین ساختمان‌های تاریخی است، بلکه یکی از ۱۰ مکان برتری است که می‌توانید در سوئیس بازدید کنید. چه با دوستانتان باشید چه با خانواده یا همسرتان، این قلعه آبی واقع در سواحل ژنو قطعأ ارزشِ بازدید را دارد. این قلعه شامل ۲۵ ساختمان و سه محوطه محصور است که با دو دیوار مدور پشتیبانی شده‌اند و هر سال بیش از ۳۵۰.۰۰۰ گردشگر را جذب می‌کند. جدا از تحسین زیبایی این قلعه می‌توانید رویدادهای ویژه مختلفی مثل جشن تولد، باربیکیو در ساحل و غیره را در آنجا رزرو کنید.

مکان: ۱۸۲۰ ویتاکس، خیابان دچیلون ۲۱

زمان‌بندی: این قلعه در سرتاسر سال باز است، بجز کریسمس و سال نو.

هزینه: هزینه بلیط ورودی نفری حدود INR ۷۵۰ است.

۴.صرف ناهار در آسمان

جاهای دیدنی سوئیس - صرف ناهار در آسمان – چتربازی یکی از بهترین تفریحات است

این یکی از هیجان‌انگیزترین کارهایی است که می‌توانید در زوریخ انجام دهید. مهم نیست که در یک سفر خانوادگی هستید یا عاشقانه، اگر رویای مکان‌های مرتفع شیک، غذاها و نوشیدنی‌های دلپذیر و چشم‌اندازهای خیره‌کننده از دریاچه و شهر را در سر دارید بار آسمانی ادن ائو لاک مکانی است که حتمأ باید برای ناهار یا شام به آنجا سربزنید. این بار قطعأ یکی از بهترین پشت بام‌های شهر و یکی از ۱۰ مکان برتر در فصل تابستان در سوئیس است. همانطور که از بادهای خنک و زیبایی چشم‌انداز دریاچه زوریخ لذت می‌برید روحتان تازه می‌شود، درحالیکه نوشیدنی و غذای مورد علاقه‌تان را میل می‌کنید.

نوع: بار و استراحتگاه تایلندی در پشت بام

مکان: شافهاوزن، بهنفراستراسه ۵۴

زمان‌بندی: ۱۱ صبح تا ۱۲ شب از سه‌شنبه تا پنجشنبه، ۱۱ صبح تا ۳ صبح روزهای جمعه، ۳ بعدازظهر تا ۳ صبح شنبه‌ها، و ۳ بعدازظهر تا ۱۲ شب یکشنبه‌ها.

قیمت: میانگین قیمت اینجا بین INR ۷۰۰ تا INR ۵۰۰۰ است.

۵.شکلات‌های سوئیسی – نیاز هست چیز بیشتری بگوییم؟

جاهای دیدنی سوئیس - شکلات‌های سوئیسی - نیاز هست چیز بیشتری بگوییم؟

حتی اگر این اولین سفرتان به سوئیس نیست، اشتیاقتان به شکلات سوئیسی هرگز از بین نخواهد رفت! و اگر اولین باری نیست که به این کشور سفر می‌کنید خودتان را برای شکلات‌های آن آماده کنید. دندان‌هایتان را برای شکلات‌های شیری معروف تیز کنید و هر چیزی که می‌توانید را امتحان کنید. این مکان که مبدأ شکلات‌های شیری است هرگز شما را مأیوس نمی‌کند. همچنین این شکلات شیرین‌ترین سوغاتی است که می‌توانید برای دوستان یا خانواده‌تان ببرید!

مکان: می‌توانید تور کارخانه نستله کالیر را انتخاب کنید یا از فروشگاه‌های معروف مثل اسپرانگلی و تویشر در زوریخ، مارتل در ژنو یا پویت در ویوی دیدن کنید.

۶.قطار برنینا اکسپرس – تماشای زیبایی برروی چرخ

جاهای دیدنی سوئیس - قطار برنینا اکسپرس – تماشای زیبایی برروی چرخ

درحالیکه گزینه‌های زیادی برای لذت بردن از زیبایی خیره‌کننده سوئیس وجود دارد، حیرت‌آورترین گزینه سوار شدن در قطار است. این یک روش فوق‌العاده برای گشت و گذار و لذت بردن از مناظر زیبا با چشم است. قطار برنینا اکسپرس که بخاطر چشم‌اندازهای پانورامایی و سرعت کُندش معروف است شما را قادر می‌سازد تا از این مناظر لذت ببرید. این قطار با عبور از کوه‌های آلپ، شهر کور (یا داووس) در سوئیس را به پوسچیاو در سوئیس و تیرانو در ایتالیا وصل می‌کند. این قطار همچنین از منطقه میراث جهانی به نام راه آهن راتیان در آلبولا/چشم‌اندازهای برنینا عبور می‌کند، بنابراین می‌دانید که چهار ساعت برای آرامش و لذت بردن از منظره فرصت دارید.

مکان: ۷۰۰۲ کور، بهنفراستراسه ۲۵

قیمت: این قطارسواری 4 ساعته حدود INR ۱۵۰۰ تا INR ۳۵۰۰ و بالاتر هزینه دارد که کاملأ به نوع سواری که انتخاب می‌کنید بستگی دارد.

۷.ماشین کابلی سواری – برای عاشقان ماجراجویی

جاهای دیدنی سوئیس - ماشین کابلی سواری – برای عاشقان ماجراجویی

یکی از برترین کارهایی که می‌توانید در سوئیس انجام دهید رسیدن به ارتفاعات کوه ماترهورن زیبا بوسیله ماشین کابلی است. این یک فعالیت ایده‌آل است که می‌توانید همراه با خانواده و همسرتان انجام دهید و تا آخر عمر خاطره آن در ذهنتان ماندگار خواهد شد. به محض رسیدن به ماترهورن، در آرامشی که این مکان فراهم کرده غرق می‌شوید و می‌توانید به روستای بدون ماشین در یکی از طولانی‌ترین پیست‌های اسکی در اروپا بروید.

مکان: زرمت

قیمت: قیمت بلیط بین INR ۷۵۰ تا INR ۴۳۰۰ است که به نوع توری که انتخاب می‌کنید بستگی دارد.

۸.خرید فریتاگ – به تمام عاشقان خرید تلفن کنید

جاهای دیدنی سوئیس - خرید فریتاگ – به تمام عاشقان خرید تلفن کنید

درست همانطور که یک سفر بدون رفتن به یک مکان معروف در محل ناقص است، خرید در سوئیس نیز بدون بازدید از فریتاگ ناقص می‌شود. فریتاگ که توسط دنیل و مارکوس بنیان‌گذاری شده کیسه‌های مقاوم در برابر آب و لوازم جانبیِ ساخته شده از روکش برزنتی کامیون رنگی قابل بازیافت عرضه می‌کند. اگر به خرید دوستدار محیط زیست علاقه دارید اینجا مکان ایده‌آلی برای خرید است.

مکان: ۸۰۰۸ زوریخ، جرولدشتراسا ۱۷

زمان‌بندی: فروشگاه‌ها هر روز از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۷ عصر باز هستند، بجز یکشنبه‌ها.

۹.تفرجگاه کنار دریاچه – زیبایی به بهترین شکل

جاهای دیدنی سوئیس - تفرجگاه کنار دریاچه – زیبایی به بهترین شکل

اگر به دنبال چیزهای ارزان در سوئیس هستید تفرجگاه کنار دریاچه را انتخاب کنید. قدم زدن در تفرجگاه کنار دریاچه در زوریخ با نیمه‌گمشده‌تان یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید در زوریخ انجام دهید. دست به دست قدم بزنید و سبک زندگی افراد محلی را یاد بگیرید. مردم برای قدم زدن، دوچرخه سواری، اسکیت بازی، آرامش در کنار ساحل و شنا در تابستان به اینجا می‌آیند. از میان کارهای زیادی که می‌توان در اینجا انجام داد، می‌توانید هنرمندان خیابانی با نقاشی‌های گچی‌شان را مشاهده کنید، جواهرات دست‌ساز را از غرفه‌های خیابانی خریداری کنید یا برروی نیمکت بنشینید و بستنی نوش جان کنید.

مکان: ۸۰۳۸ زوریخ، میتنكای ۳۰۱

زمان‌بندی: می‌توانید در هر زمانی از روز از این تفرجگاه دیدن کنید. اما برای لذت بردن از مناظر زیبایی شهر صبح زود یا اواخر عصر به آنجا بروید.

۱۰.پیاده‌روی در سراشیبی – ماجراجویی به بهترین نحو

جاهای دیدنی سوئیس - پیاده‌روی در سراشیبی – ماجراجویی به بهترین نحو

اگر عاشق پیاده‌روی و کوه‌پیمایی هستید و اگر ماجراجویی را دوست دارید پیاده‌روی در سراشیبی یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید در سوئیس انجام دهید. این کار بصورت پیاده‌روی در یک مسیر سراشیبی می‌باشد. از سونگا به فیندلن در کوهستان مترهورن بروید و به سمت زرمت پیاده‌روی کنید. این یکی از زیباترین و خوش‌ منظره‌ترین کوهستان‌ها در آلپ است. این پیاده‌روی معمولأ زمستانی است.

مکان: سونگا

۱۱.قایق سواری (کایاکینگ) – فقط اسمش کافی است

جاهای دیدنی سوئیس - قایق سواری (کایاکینگ) – فقط اسمش کافی است

دریاچه ژنو در ژنو فقط یکی از معروف‌ترین دریاچه‌های سوئیس نیست بلکه یکی از زیباترین مکان‌هایی است که می‌توانید در سوئیس بازدید کنید. قایق سواری (کایاکینگ) در دریاچه ژنو کار خارق‌العاده‌ای است که می‌توانید در سوئیس انجام دهید. این دریاچه آرام و بی‌سرو‌صدا با چشم‌انداز کوهستانی زیبایش و یک قلعه در ساحلش یک تصویر بی‌نقص به نظر می‌رسد. یک کایاک از کنار ساحل اجاره کنید و از قایق سواری در آب‌های این دریاچه لذت ببرید. مطمئن شوید که در این فعالیت ماجراجویانه دستورالعمل‌های ایمنی را رعایت می کنید.

مکان: ژنو

۱۲.چتربازی – چشم‌اندازهای زیبا از بالا

جاهای دیدنی سوئیس - چتربازی – چشم‌اندازهای زیبا از بالا

در اینجا با یکی از هیجان‌انگیزترین کارهایی که می‌توانید در انترلکان انجام دهید آشنا می‌شوید. سوئیس یکی از مناسب‌ترین مقاصد برای تجربه چتربازی است. چشم‌اندازهای آلپِ پوشیده از برف، دریاچه‌های بکر و دره‌های سرسبز قطعأ نفس‌گیر خواهند بود. پرش از ارتفاع ۱۴ هزار فوت بالای زمین را در حین چتربازی در اینترلکان تجربه کنید. پس از اینکه این ماجراجویی فوق‌العاده هیجان‌انگیز به اتمام رسید، این شهر تفریحی در مرکز سوئیس چیزهای بیشتری برای عرضه دارد.

مکان: اینترلکان

۱۳.پارک خرس – تعامل با خرس‌ها

جاهای دیدنی سوئیس - پارک خرس – تعامل با خرس‌ها

ما همگی در دوران کودکی‌مان با یک خرس عروسکی بازی کرده‌ایم. اما باورتان می‌شود اگر بگوییم که می‌توانید با خرس‌های واقعی بازی کنید؟ بله درست است! در پارک خرس در شهر قدیمی بِرن می‌توانید با خرس‌های واقعی بازی کنید. این خرس‌ها رفتاری دوستانه و بی‌خطر دارند. این پارک که یکی از هیجان‌انگیزترین مکان‌ها برای بازدید در سوئیس است در سال ۱۵۱۳ تأسیس شده و یکی از منحصربفردترین فرصت‌ها در سوئیس را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مکان: سوئیس، ۳۰۰۶ بِرن، گروسر موریستالدن ۶

۱۴.اسکی بازی – ارزش هیجان را دارد

جاهای دیدنی سوئیس - اسکی بازی – ارزش هیجان را دارد

در قلب گریندلوالد کانون ورزش‌های زمستانی به نام بودمیارنا قرار دارد که در آنجا مردم می‌توانند ورزش‌های زمستانی را در محیطی ایمن انجام دهند. اسکی در بودمیارنا یکی از محبوب‌ترین کارهایی است که می‌توان در سوئیس انجام داد. قبلأ این مکان فقط برای کودکان باز بود اما حالا بزرگسالان نیز مجاز به ورود هستند. از هیجانِ سر خوردن در برف با سرعت بالا در حین اسکی در گریندلوالد لذت ببرید.

مکان: سوئیس، ۳۸۱۸ گریندلوالد، تراسنوِگ ۱۰۴

۱۵.دوچرخه سواری در کوهستان – منحصربفرد

جاهای دیدنی سوئیس - دوچرخه سواری در کوهستان – منحصربفرد

اگر دوست دارید آدرنالین ترشح کنید و می‌خواهید هیجان سفرتان به سوئیس را اضافه کنید، دوچرخه سواری در کوهستان یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید در اینجا انجام دهید. می‌توانید این کار را در روتورن امتحان کنید. از اینجا می‌توانید تا زرمت دوچرخه سواری کنید. این مسیر برای تور دوچرخه سواری باعث می‌شود سفرتان به کشور سوئیس هیجان‌انگیزتر شود و داستان‌های ماجراجویانه‌ای برای تعریف کردن داشته باشید!

مکان: روتورن

۱۶.سورتمه سواری – یک تجربه سرگرم‌کننده

جاهای دیدنی سوئیس - سورتمه سواری – فقط یک تجربه سرگرم‌کننده

اگر همیشه می‌خواستید سورتمه سواری را تجربه کنید سوئیس بهترین مکان برای این کار است! فالهورن یک مکان ایده‌آل در سوئیس برای سورتمه سواری است. این مکان از فالهورن تا گریندلوالد را پوشش می‌دهد که بلندترین سورتمه در آن حرکت می‌کند. این مسیر از بوسالپ می‌باشد. سورتمه سواران زیادی به اینجا می‌آیند چون اینجا بهشتِ آن‌ها است. فالهورن همچنین یکی از بهترین مکان‌ها جهت بازدید در سوئیس است.

مکان: فالهورن

۱۷.شنا – یک تجربه فراموش نشدنی

جاهای دیدنی سوئیس - شنا – یک تجربه فراموش نشدنی

اگر در یکی از شهرهای شاخه رود راین هستید، آنگاه قرار است یکی از بهترین شناها را تجربه کنید! مردم معمولأ وقتی در بِرن هستند به شنا می‌روند. می‌توانید از حمام‌های عمومی مارزیلی دیدن کنید، به ویژه وقتی در تابستان به کشور سوئیس سفر می‌کنید.

مکان: سوئیس، بِرن ۳۰۰۵، مارزیلی استراسه ۲۹

۱۸.گشت‌زنی با قایق – مجلل و باشکوه

جاهای دیدنی سوئیس - گشت‌زنی با قایق – مجلل و باشکوه

گشت‌زنی با قایق یکی از بهترین فعالیت‌هایی است که در زمان گشت و گذار در شهرهای سوئیس می‌توانید انجام دهید. این یکی از کارهایی است که شما را به مردم محلی نزدیک‌تر می‌کند و اطلاعاتی را درباره فرهنگ پرتکاپوی این شهرها به شما می‌دهد. می‌توانید در رودخانه راین گشت‌زنی کنید. فراموش نکنید که چیزهایی مثل دوربین دوچشمی و گوش‌گیر را بردارید و مطمئن شوید که کفش‌های ورزشی محکمی پوشیده‌اید.

۱۹.گشت‌زنی در لیمات

جاهای دیدنی سوئیس - گشت‌زنی در لیمات

برای گشت‌زنی در رودخانه اصلی شهر به اسکله در مقابل موزه ملی سوئیس (Landesmuseum) بروید. در آنجا قایق‌سواری‌هایی از آوریل تا اکتبر انجام می‌شود و قایق‌ها هر نیم ساعت اعزام می‌شوند. در ماه‌های جولای و آگوست می‌توانید در هر زمانی بین ۹:۰۵ تا ۲۱:۰۵ به گشت‌زنی بروید. این سفر ارزشش را دارد زیرا با چشم‌انداز زیبایی از شهر قدیمی زوریخ در هر ساحل رودخانه مواجه خواهید شد. قایق‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از هر هفت پل شهر در لیمات عبور می‌کنند و چشم‌اندازهایی از گراسمانستر و فرامانستر با نورهای متفاوتی عرضه می‌کنند.

۲۰.موزه ریتبرگ

جاهای دیدنی سوئیس - موزه ریتبرگ

در گروهی از ویلاهای مجلل و یک ساختمان مدرن در ریترپارک موزه ریتبرگ هنر و باستان‌شناسی سراسر دنیا را به نمایش می‌گذارد. در آنجا اشیای مذهبی از دریاهای جنوبی، مجسمه‌های مصری باستان، هنر بودایی آسیای شرقی، مجسمه‌های آفریقایی و همچنین ماسک‌های مدرن سوئیسی وجود دارد. آرشیوها بسیار بزرگ هستند و موارد زیادی برای نمایش‌های موقتی در نواحی خاصی از دنیا یا مضامین مختلف وجود دارد. اگر تمایل داشته باشید در ریترپارک ناهار میل کنید کافه موزه سبدهای پیک‌نیک را در فصل تابستان عرضه می‌کند.

۲۱.کلیسا فرامانستر

جاهای دیدنی سوئیس - کلیسا فرامانستر

این کلیسا توسط نوه شارلمانی، لوئیس آلمانی در قرن نهم بنیان‌گذاری شد، اگرچه بیشتر این معماری متعلق به قرن‌های دوازدهم و پانزدهم است. از سال ۲۰۱۶ این امکان فراهم شد که سنگ کاریِ سردابه متعلق به دهه ۸۰۰ پس از صدها سال مهر و موم بودن در معرض دید عموم قرار گیرد. همانند گراسمانستر، جاکومتی یک پنجره با شیشه‌های رنگی برای این کلیسا تعبیه کرد که می‌توانید جناح شمالی کلیسا را از این پنجره تماشا کنید. سپس در سال ۱۹۷۰، مارک شاگال مأموریت پیدا کرد تا پنج پنجره در بخش کر بسازد که تحت عناوینِ پیامبران، یعقوب، مسیح، صهیون و قانون نامگذاری شدند.

۲۲.خانه اپرای زوریخ

جاهای دیدنی سوئیس - خانه اپرای زوریخ

خانه اپرای نئوکلاسیک باشکوه در Sechseläutenplatz به دهه ۱۸۹۰ برمی‌گردد و توسط معماران پرکار وینی به نام‌های فلنر و هلمر طراحی شد. در میدان می‌توانید یک یا دو دقیقه صبر کنید و مجسمه‌های نیم‌تنه از چهره‌های فرهنگی معروف را در جبهه ساختمان مشاهده کنید، مثل مجسمه‌های موتزارت، واگنر، شیلر، گوته، شکسپیر و وبر. خانه اپرا همچنان مورد تحسین قرار می‌گیرد و در سال ۲۰۱۴ جایزه بهترین شرکت اپرا در جایزه‌های اپرای بین‌المللی را دریافت کرد. تورهای آلمانی زبان نیز در داخل این خانه و سالن روکوکو ریوایوال برگزار می‌شود. اما تنها راه برای احساس کردن جادوی این خانه این است که در یکی از ۲۵۰ اجرا که هر سال در این خانه توسط ستارگان و مجریان بین‌المللی اپرا برگزار می‌شوند شرکت کنید.

۲۳.موزه جانورشناسی

جاهای دیدنی سوئیس - موزه جانورشناسی

موزه جانورشناسی یک جاذبه رایگان است و از طرف دانشگاه برگزار می‌شود. فقط کافی است یک پیاده‌روی مختصر از مرکز شهر به اینجا داشته باشید. این جاذبه همراه با نمایشگاه‌هایی از موزه فسیل‌شناسی دانشگاه، اسکلت‌ها و تاکسیدرمی‌هایی را برای هزاران گونه حیوان، چه زنده و چه منقرض شده، در معرض نمایش قرار می‌دهد. اخیرأ این موزه بیشتر خانواده دوست و همه جانبه شده است. می‌توانید صدای آواز ۲۸۰ پرنده را بشنوید و با میکروسکوپ اجزای بدن حشرات را ببینید. همچنین می‌توانید برخی از نمونه‌ها را لمس کنید، بنابراین می‌توانید حس کنید که خز گوزن یا گراز چگونه است و آزمون‌هایی نیز برای کودکان وجود دارد.

۲۴.دولدربان

جاهای دیدنی سوئیس - دولدربان

در رومرهارف درست در شرق مرکز شهر می‌توانید یک قطار عجیبِ یک واگنه تا یک محل تفریحی و هتل مشاهده کنید. این قطارها در بخش‌هایی پایین‌تر آدلیزبرگ (یکی از بلندترین قله‌ها در اطراف زوریخ) قرار دارند. این خط راه آهن از سال ۱۸۹۵ در اینجا قرار دارد و قبل از اینکه در دهه ۷۰ به یک راه آهن تبدیل شود بصورت یک فونیکولار (واگن کابلی) بوده است. سواری در دولدر یکی از کارهای خارق‌العاده‌ای است که می‌توانید در زوریخ انجام دهید و وقتی حداکثر شیب به ۲۰% می‌رسد موهایتان به تنتان سیخ می‌شود. این سفر با یک کارت زوریخ پوشش داده می‌شود و در پایانه بالاتر یک پانورامای باشکوه از شهر همراه با دریاچه را خواهید دید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *