۱۰ نشانه وجود سموم در بدن

۱۰ نشانه وجود سموم در بدن

سموم در همه جا و اطرافمان وجود دارند، در هوایی که نفس می کشیم، آبی که می نوشیم و یا غذایی که می خوریم. حتی تلفن همراهمان نیز می تواند برایمان خطرآفرین باشد زیرا دارای باکتری های بسیاریست که به سادگی می تواند ما را دچار مریضی های سخت کند. این سموم هر روزه کم کم در بدن افزایش می یابند و اگر به نقطه اوج برسند می توانند ما را مریض کنند. در زیر به ۱۰ نشانه وجود سموم بیش از حد در بدن اشاره شده است :

۱. یبوست

زمانی که غذا می خوریم، ناخواسته بسیاری از مواد شیمیایی موجود در آنها نظیر نگهدارنده ها، رنگ دهنده ها و طعم دهنده های مصنوعی را نیز مصرف می کنیم. روده ها که مسئولیت هضم غذا را بر عهده دارند با این سموم درگیر می شوند و در نتیجه به هم خوردگی معده و یبوست ایجاد می شود. خوردن غذاهای ارگانیک، کم کردن مصرف الکل و خوردن آب فراوان می تواند در جلوگیری از بروز این مشکل موثر باشد.

۲. مه مغزی یا brain fog

مه مغزی معمولا نتیجه‌ی عواملی در سبک زندگی است که روی چگونگی عملکرد مغز فرد تاثیر می‌گذارد. اگر بعد از داشتن خواب کافی، احساس سرگیجه، گیجی و عدم تمرکز دارید به احتمال زیاد سموم در بدن تان به نقطه اوج رسیده است. این سموم فعل و انفعالاتی انجام می دهند که باعث می شود مواد معدنی و ویتامین های لازم به بدن نرسد و کارکرد آن را مختل سازد؛ چیزی شبیه ریختن روغن نامرغوب در ماشین☺.

۳. خوشبو کننده ها کارساز نیست و بدن بوی بد می دهد

گاهی ممکن است با اینکه تازه دوش گرفته اید و خوشبو کننده به بدن و زیربغل خود زده اید باز هم بدنتان بوی بد می دهد و خودتان یا اطرافیان متوجه آن می شوید! شک نکنید که این بوی بد به خاطر سموم بیش از حد در بدن است. این سموم زمانی که گوارش می شوند گازها و بوهایی از خود تولید می کنند که می تواند بسیار بدبو باشد.

۴. درد در ماهیچه ها و مفاصل

اگر بدون رفتن به باشگاه یا انجام حرکات ورزشی دچار درد ماهیچه و مفصل هستید، شاید دلیلش وجود سم در بدن تان باشد. درد در بدن و ماهیچه ها معمولا به دلیل التهاب و تورم در یک ناحیه بروز می کند اما اگر هیچ دلیلی برای التهاب نمی یابید بهتر است از روش های سم زدایی بدن برای کاهش آن استفاده کنید.

۵. آسیب دیدن پوست

پوست بزرگترین ارگان بدن است که دائما در معرض آلودگی قرار دارد. محصولاتی نظیر شامپوها، نرم کننده ها، صابون ها و لوسیون هایی که استفاده می کنیم اغلب دارای مواد شیمیایی مضر برای پوست هستند. در معرض سموم مواد شیمیایی قرار گرفتن می تواند باعث ایجاد آکنه، لکه های قرمز و اگزما روی پوست می شود.

۶. مشکل بی خوابی در شب

وجود سموم در بدن علاوه بر ایجاد خستگی مفرط می تواند باعث بی خوابی در شب نیز بشود. وجود سم زیاد در بدن باعث می شود هورمون کنترل خواب، کورتیزول، دچار اختلال شود و بی خوابی را ایجاد کند. بی خوابی مشکلات زیادی برای سلامتی به وجود می آورد بنابراین بهتر است برای رفع آن از روش های سم زدایی استفاده کنید.

۷. افزایش وزن

اگر با وجود ورزش و باشگاه رفتن هنوز هم وزن اضافه می کنید شاید دلیلش اختلالات هورمونی بدن تان باشد. وجود سموم روی هورمون های موجود در بدن خصوصا آنهایی که مسئول ثابت نگهداشتن وزن هستند تاثیر می گذارد. استفاده از رژیم غذایی ارگانیک و سم زدایی بدن می تواند در رفع این مشکل موثر باشد.

۸. بوی بد دهان

بوی بد دهان معمولا نشانه مشکلات گوارشی است. مشکلات گوارشی گاهی در پروسه گوارش تمام غذاهایی که خوردید رخ می دهد و گاهی هم زمانی که کبد می خواهد تمام سموم را دفع کند رخ می دهد. رها شدن از شر سموم تنها راه مقابله با این مشکل است.

۹. شکنندگی ناخن های پا

جاذبه باعث می شود سم در بدن به سمت پایین حرکت کند و بنابراین ناخن های پا بیشتر در معرض آسیب های آن قرار می گیرند. ناخن های پا در بیشتر ساعات روز داخل جوراب یا کفش که تاریک هم است، هستند؛ اکوسیستمی که برای رشد انواع قارچها مناسب است. بنابراین بهتر است برای رفع شکنندگی ناخن های پا از روش های سم زدایی بدن استفاده کنید.

۱۰. ریزش بی وقفه موها

ریزش بی وقفه موها نشانه وجود سموم بدتری نظیر آرسنیک، سرب و تالیوم در بدن است که نباید به هیچ عنوان نادیده گرفته شود و باید هر چه زودتر برای مقابله با آن به پزشک مراجعه کرد.

سم زدایی یا دتاکس کردن بدن

برای سم زدایی بدن علاوه بر راههای پیچیده و پیشرفته علمی چند تغییر کوچک در سبک زندگی نیز می تواند کارساز باشد :

  • نوشیدن آب کافی در شبانه روز
  • سموم بیشترین آسیب را به کبد وارد می کنند، بنابراین برای قوی نگهداشتن کبد، چای قاصدک بنوشید و به وعده های غذایی خود جعفری، گشنیز یا خار مریم اضافه کنید.
  • انجام یوگا
  • مسواک زدن بعد از شام و تمیز کردن زبان با ابزار مخصوص
  • خوردن غذاهای تمیز و ارگانیک
  • اضافه کردن پروبیوتیک به رژیم غذایی
  • استفاده از محصولات آرایشی طبیعی که فاقد عطر و دیگر سموم هستند.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *