۱۰ نوع ورزش در خانه

۱۰ نوع ورزش در خانه

ورزش در خانه برای همه قابل انجام است، هزینه ای ندارد، راحت است و انواع مختلف دارد. نوع ورزش، روش انجام یا موقعیت مکانی (باشگاه یا خانه) به اندازه تمرکز و تعهدی که برای انجام آن و هدف کاهش وزن می گذارید اهمیت ندارد. در زیر به ۱۹ نوع ورزش در خانه بسیار موثر در کاهش وزن اشاره شده است :

۱. دستگاه اسکی فضایی

اسکی فضایی برای مفاصل خوب است و دارای شدت، سرعت و میزان تحمل مختلف است. برای چربی سوزی بیشتر، دستگاه را در حالت شیب بالا قرار دهید. شیب کم و شدت بیشتر برای ماهیچه های چهارسر (جلو ران) خوبست.

۲. طناب زدن

ورزشکاران خصوصا بوکسرها از این طناب چربی سوز زیاد استفاده می کنند. این وسیله ارزان فواید بسیاری دارد که از جمله می توان به تقویت عضلات پا، عضله سازی و تقویت شانه ها و ماهیچه های پشت بدن و افزایش هماهنگی عضلات بدن می شود. طناب زدن به مدت ۳۰ دقیقه باعث سوختن حدود ۵۰۰ کالری می شود. کسانی که نمی توانند مرتب ۳۰ دقیقه را پشت سر هم طناب بزنند می توانند هر چند دقیقه یکبار برای خود یک استراحت زمانی کوتاه قرار دهند. این وسیله کم حجم برای کسانی که مسافرت زیاد می روند نیز عالیست؛ می توانید آن را در چمدان خود قرار دهید و حتی در طول سفر هم به تعهد خود مبنی بر کالری سوزی ادامه دهید.

۳. کتل بل

استفاده از کتل بل هم نوعی تمرین هوازیست هم تمرین استقامتی. این وسیله همچنین در عضله سازی نیز بسیار نقش دارد. می توانید ویدئوهای بسیاری از کار با این وسیله را در سطح اینترنت بیابید.

۴. دویدن یا بالا و پایین رفتن از پله ها (بدون تجهیزات)

این ورزش مانند تمرینات ایروبیک است. بالا و پایین رفتن از پله ها با به کارگیری بزرگترین عضلات فعال از نظر متابولیکی، چربی ها را می سوزاند و بسیاری از ماهیچه ها را تقویت و ورزیده می کند.
پایین تنه از جمله پاها، ماهیچه های چهار سر (جلو ران) و ماهیچه های سرینی در این ورزش درگیر هستند؛

  • عضلات اصلی تقویت می شوند
  • بدن ورزیده می شود و فرم مناسب می گیرد
  • استخوانها در این ورزش تقویت می شوند زیرا وزن بدن روی پاها در این حالت قرار می گیرد
  • درد زیادی به مفاصل وارد نمی شود
۵. دوچرخه سواری

استفاده از دوچرخه- چه ثابت، چه متحرک- فواید زیادی برای چربی سوزی دارد. در این حالت شدت انجام آن باید متوسط باشد. برای چربی سوزی بیشتر می توانید از تمرینات با شدت های مختلف با فواصل استراحت کوتاه استفاده کنید؛ یعنی ابتدا چند دقیقه شدت رکاب زدن را بسیار بالا ببرید، سپس چند دقیقه با شدت کم رکاب بزنید و همینطور ادامه دهید.

۶. تمرینات پوش آپ Push-ups

پوش آپ را می توان هر جایی انجام داد. این تمرینات ساده و در عین حال دارای فواید فراوان برای بدن هستند؛ باعث بهتر شدن طرز ایستادن می شوند، تمام عضلات بدن درگیر و سفت می شوند، ماهیچه ها تقویت می شوند و از وارد شدن آسیب به پشت و شانه جلوگیری می کنند. از آنجا که تمرینات پوش آپ باعث عضله سازی می شود، بدن مجبور است بیشتر و سخت تر کار کند، در نتیجه چربی سوزی بیشتر می شود.

۷. حرکت پروانه

این تمرین تمام عضلات بدن را وادار به حرکت می کند و این یعنی بدن باید بسیار سخت تلاش کند، در نتیجه ضربان قلب بالا می رود و کالری و چربی بیشتری سوخته می شود. به خاطر درگیر شدن کل بدن در این ورزش، حرکت پروانه سریع ترین راه برای چربی سوزی به شمار می رود.

۸. استفاده از نردبان چابکی

این وسیله ارزان است ولی فواید بسیاری دارد؛ باعث تقویت عضلات می شود و کل بدن را درگیر می کند. حرکاتی که روی این نردبان می توان انجام داد عبارتند از : پیاده روی، انواع لی لی، انواع لانگز یا لانج به پشت و غیره.

۹. اسکوات پرشی

اسکوات پرشی دارای فواید بسیار برای ماهیچه های سرینی، ساق پا، همسترینگ و عضلات چهار سر به ویژه ماهیچه جلو ران می شود. این تمرین همچنین دارای خاصیت ضدپیری ست یعنی در واقع باعث بهبود عملکرد بدن در پیری می شود.

۱۰. حرکت کوهنوردی

این ورزش برای چربی شکمی عالیست. باعث تقویت بنیه بدن می شود و ران و شانه ها را نیز درگیر می کند. هر چه شدت این ورزش بیشتر باشد، اثرش نیز بیشتر است و در نتیجه چربی بیشتری سوزانده می شود.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *