۹ ماده غذایی که خوردنشان در شب ایرادی ندارد

۹ ماده غذایی که خوردنشان در شب ایرادی ندارد

برای برخی از افراد خوردن در شب مثل یک کابوس است و فکر می کنند باعث چاقی شان می شود. اما خوشبختانه خوراکی هایی وجود دارند که خوردنشان در شب ایرادی ندارد و نه تنها باعث آسیب به بدن نمی شوند بلکه باعث چاق شدن بدن نیز نمی شوند. در زیر به این مواد غذایی یا اسنک های شبانه اشاره شده است :

۱. پنیر

طبق گفته دانشمندان دانشگاه هاروارد، خوردن بیش از حد غذا باعث بی خوابی در طول شب می شود درست مثل زمانی که گرسنه هستید. بنابراین در هنگام شب باید غذای سبک بخورید؛ توصیه آنها خوردن چند ورق پنیر است که هم خوشمزه است و هم هضم آن برای بدن خیلی مشکل نیست.

۲. ماست

طبق گفته متخصصان تغذیه ماست یونانی به دلیل چربی کم و پروتئین بالایی که دارد گزینه خوبی برای اسنک شبانه است. طبق تحقیقات، پروتئین موجود در ماست نه تنها باعث می شود احساس سیری بیشتری کنید بلکه به بدن در سوختن کالری بیشتر در طی روز کمک می کند.

۳. کراکر یا بیسکوئیت های ساده

کراکر گندم کامل را می توان به عنوان اسنک شبانه مصرف کرد. مصرف کراکر به خواب شب صدمه ای وارد نمی کند. معمولا این نوع کراکر ها کربوهیدرات های ساده دارند که برای مدت طولانی تری احساس سیری به شما می دهند.

۴. پاپ کرن

اریکا کانال Erika Kannall متخصص تغذیه به افرادی که عادت به خوردن اسنک شبانه دارند توصیه می کند یک کاسه پاپ کرن بدون نمک بخورند. این نوع اسنک ابدا باعث چاقی نمی شود. می توانید با اضافه کردن فلفل و سیر به پاپ کرن آنها را مزه دار کنید.

۵. تخم مرغ پخته

یک عدد تخم مرغ پخته فقط ۷۵ کیلو کالری دارد بنابراین خوردنش در شب ایرادی ندارد. طبق گفته اریکا کانال تخم مرغ پخته باعث می شود تا صبح احساس گرسنگی نکنید و باعث افزایش سایز دور کمرتان نیز نخواهد شد.

۶. سبزیجات

اگر در طول شب برای خوردن اسنک بیدار می شوید و می دانید که یک نوع غذا هم برایتان کافی نیست می توانید یک بشقاب یا سالاد سبزیجات مختلف درست کرده و میل کنید. توصیه می شود که سبزیجات سبز رنگ استفاده کنید زیرا دارای نوعی کربوهیدرات است که باعث می شود تا صبح احساس سیری داشته باشید.

۷. سس سیب و دارچین

کارن بورساری Karen Borsari متخصص تغذیه سالم، خوردن سس سیب و دارچین را برای کسانی که می خواهند در شب خوراکی شیرین بخورند توصیه می کند. می توانید به سس سیب خود یک مشت کشمش هم اضافه کنید. این اسنک نه تنها هوس خوردن دونات و بیسکوئیت های شیرین را در شما ارضا می کند بلکه باعث کاهش سطح اورکسین در بدن می شود. همان ماده ای که باعث می شود شب از خواب برای خوردن بیدار شوید.

۸. یک لیوان آب آلبالو

البته منظور آب آلبالوی طبیعیست. آب آلبالو شما را سیر نمی کند اما طبق تحقیقات تاثیر مثبت روی کیفیت خواب دارد و باعث می شود عمیق تر و طولانی تر بخوابید.

۹. موز

موز سریعا هضم می شود و با خوردن آن دیگر لازم نیست دوباره از خواب بیدار شوید. موز دارای پتاسیم و منیزیوم زیادیست که باعث ریلکس شدن بدن می شود. موز همچنین دارای ملاتونین است که طبق تحقیقات مختلف، کیفیت خواب را افزایش می دهد.

بدترین نوع اسنک شبانه

کربوهیدرات های ساده مثل محصولات نانی یا شیرینی که باعث می شود اضافه وزن بیابید.
الکل که باعث کم آب شدن بدن و ایجاد تب می شود.
خوراکی های نمکین و پر ادویه که باعث می شود شب برای خوردن آب بیدار شوید و ممکن است دیگر خوابتان نبرد.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *