نگهداری از نوه ها باعث طول عمر پدربزرگ مادربزرگ ها می شود!

نگهداری از نوه ها باعث طول عمر پدربزرگ مادربزرگ ها می شود!

اکثر ما خاطرات لذت بخش بسیاری با مادربزرگ پدربزرگ هایمان داریم. آنها همیشه به ما عشق و آگاهی هدیه داده اند. با تجربه های بسیاری که در زندگی به دست آورده اند، همیشه برایمان قصه های شیرین گفته اند. ما هرگز نمی توانیم خاطرات روزهای شیرینی که با آنها داشته ایم را فراموش کنیم. طبق تحقیقات به عمل آمده پدر بزرگ مادربزرگ ها هم از وقت گذرانی با نوه ها بهره بسیار می برند.

شاید پدر و مادر شما هم تا به حال بارها از شما خواسته باشند که برای آنها نوه بیاورید ولی شما هر دفعه به آنها نه گفته اید. با دانستن این موضوع که نگهداری کردن آنها از نوه هایشان باعث می شود نسبت به همسالان خود ۳۷ درصد طول عمر بیشتری داشته باشند حتما در تصمیم خود تجدید نظر خواهید کرد.

در تحقیقی که در این خصوص انجام شد محققان نتایج سلامتی بیش از ۵۰۰ فرد ۷۰ ساله و بالاتر را مورد ارزیابی قرار دادند. شرکت کنندگان در تحقیق هر دو سال بین سالهای ۱۹۹۰ تا سال ۲۰۰۹ تحت ارزیابی و مصاحبه قرار گرفتند. نتایج به دست آمده حاکی از این بود که حدود ۵۰ درصد شرکت کنندگان در تحقیق که از نوه های خود نگهداری می کردند ۱۰ سال پس از اولین ارزیابی و مصاحبه هنوز زنده اند. در عوض ۵۰ درصد شرکت کنندگانی که نوه نداشتند یا از آنها نگهداری نمی کردند ظرف ۵ سال بعد از اولین مصاحبه از دنیا رفته اند.

دکتر دیوید کووال Dr. David Coall که یکی از دانشمندان پیشگام در این تحقیق بوده است می گوید : ” این تحقیق نشان دهنده وجود ارتباط مثبت بین نگهداری از نوه و طول عمر پدربزرگ مادربزرگ ها دارد، اما دلیلش چیست؟” دلیلش شاید ریشه در گذشته مان داشته باشد؛ ” در گذشته نگهداری از کودکان برای حفظ بقا و نسل انسان ها بسیار مهم بوده است.”

نوه ها نیز از گذراندن زمان با پدربزرگ مادربزرگ هایشان بسیار لذت می برند. در تحقیقی که توسط دانشگاه آکسفورد انجام شد مشخص شد که پدربزرگ مادربزرگ ها نقش بسیار مهمی در سلامتی نوه های خود دارند. به علاوه نوه هایی که وقت خود را با پدربزرگ مادربزرگ هایشان می گذرانند مشکلات عاطفی و رفتاری کمتری از خود بروز داده اند.

بنابراین رابطه این دو با هم به نفع هم نوه ها و هم پدربزرگ مادربزرگ هاست. البته در این رابطه باید توجه داشت که پدربزرگ مادربزرگ با میل قلبی خود این کار را انجام دهند در غیر اینصورت برایشان استرس زا خواهد بود.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *