شکمی تخت می خواهید؟ از این ۱۱ خوراکی دوری کنید!

شکمی تخت می خواهید؟ از این ۱۱ خوراکی دوری کنید!

همه ما آرزو داریم شکمی تخت داشته باشیم. از آنجا که برخی تحقیقات چربی شکم را به ابتلا به بیماری آلزایمر (طبق گفته محققان علوم پزشکی کسانی که چربی بیشتری در ناحیه شکم و کمر انباشته کرده اند مغزشان کوچک می شود)، بیماری های متابولیکی یا بیماری های قلبی عروقی مرتبط می دانند، پیروی از برنامه ورزشی منظم، رژیم مناسب و سبک زندگی سالم می تواند به ما در رسیدن به رویای داشتن شکمی صاف و تخت کمک کند.

۱. حبوبات

حبوبات موادی مغذی و دارای پروتئین فراوان هستند اما سرشار از کربوهیدرات اند. بنابراین سعی کنید برای داشتن شکمی تخت از مصرف آنها صرف نظر کنید یا کمتر آنها را مصرف کنید.

۲. ماست

یک فنجان ماست خامه ای چرب حدودا ۱۷۰ کالری، یک فنجان ماست کم چرب یا بدون چربی ۱۲۰ کالری و یک فنجان ماست پر چرب و خامه ای که از همه محبوبتر است ۲۳۰ کالری دارد. بنابراین بهتر است خوردن آن را محدود کنید.

۳. نوشیدنی های کربنات دار

یک قوطی کوچک نوشابه کوکا کولا ۱۴۰ کیلو کالری و قوطی های بزرگتر کالری دو برابر این مقدار دارد. بنابراین حتی الامکان برای داشتن شکمی تخت از خوردن آنها صرف نظر کنید.

۴. الکل

الکل هیچ گونه ارزش تغذیه ای ندارد و سرشار از کالریست. مصرف الکل در مهمانی ها باعث می شود در یک شب هزاران کالری به بدن وارد کنید.

۵. آرد گندم و آرد سفید پروسس شده

تحقیقات نشان می دهد که مصرف آرد سفید پروسس شده در راس دلایل ابتلا به چاقی مفرط است. این نوع آرد ارزش تغذیه ای ندارد یا مقدار آن ناچیز است، فیبر نیز ندارد و یک فنجان از آن ۴۵۵ کالری دارد. به عنوان جایگزین می توانید از آرد گندم کامل ۱۰۰ درصد استفاده کنید.

۶. شکر

شکر دشمن جدی شکم صاف و تخت است. مصرف بی رویه شکر عامل اصلی ابتلا به چاقی مفرط و دیابت است. یک فنجان شکر سفید ۷۷۳ کیلو کالری دارد.

۷. مایونز

۸۰ درصد مایونز چربیست. دیگر لازم به توضیح اضافه درباره آن نیست!🙄

۸. فست فود

اکثر فست فودها دارای چربی اشباع شده، قند، نمک و کالری فراوان هستند. تحقیقات نشان داده اند که بین مصرف فست فودها و ابتلا به چاقی مفرط رابطه مستقیم وجود دارد.

۹. سیب زمینی

سیب زمینی هم مغذیست و هم خوشمزه اما سرشار از کالریست. یک سیب زمینی متوسط حدود ۱۶۳ کالری دارد. بنابراین برای داشتن شکمی تخت سعی کنید مصرف آن را کم کنید.

۱۰. میوه های خشک

میوه های خشک نیز کالری فراوان دارند. علاوه بر کالری زیادی که در هر گرم میوه خشک به نسبت نوع تازه آن وجود دارد، معمولا روی آنها شکر نیز ریخته می شود که بدین ترتیب کالری آنها حتی بیشتر هم می شود.

۱۱. خوراکی یا شوکوبار های انرژی زا

اکثر شوکوبارهای انرژی زا دارای کالری فراوان هستند. بنابراین اگر می خواهید شکمی صاف و تخت داشته باشید از خوردن آنها صرف نظر کنید.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *