میان وعده های سالم و خوشمزه برای کاهش وزن

میان وعده های سالم و خوشمزه برای کاهش وزن

میان وعده هایی که آگاهانه و با توجه به جزئیات برای رژیم کاهش وزن انتخاب می کنید در نتیجه کلی که از رژیم به دست می آورید تاثیر به سزایی دارد. هر رژیمی که داشته باشید میوه ها و سبزیجات باید حتما در آن گنجانده شود زیرا این دو ماده برای زندگی سالم و بدن سالم بسیار مفیدند.

میان وعده های مناسب گوشتخواران

کسانی که گوشتخوار هستند در رژیم غذایی خود از گوشت و فرآورده های حیوانی استفاده می کنند. برای این دسته از افراد میان وعده هایی که سبب کاهش وزن می شوند عبارتند از :

کراکر برنجی و پنیر

کراکر برنجی معمولا با برنج قهوه ای درست می شود که منبع غنی فیبر و کربوهیدرات است. فیبر باعث می شود مدت طولانی تری احساس سیری کنید. پنیر هم از مواد مغذی زیادی تشکیل شده است از جمله کلسیم، پروتئین، ویتامین A و B . وقتی کراکر برنجی و پنیر را با هم مصرف کنید ترکیبی از پروتئین، فیبر، کربوهیدرات ها و ویتامین ها را دریافت خواهید کرد. توجه کنید که این فقط یک اسنک است و قبل از مصرف حتما میزان کالری و چربی آن را محاسبه کنید.

سینه مرغ پخته به همراه آبلیمو، زنجبیل و فلفل

مرغ منبع خوبی از پروتئین است و برای رژیم کاهش وزن گزینه مناسبیست. سینه مرغ نیز به کاهش بیماری های قلبی عروقی و در عوض عضله سازی کمک می کند. وقتی سینه مرغ با آبلیمو، زنجبیل و فلفل ترکیب شود نقش موثری در رژیم کاهش وزن خواهد داشت و همچنین به یک ضد ورم قوی برای بدن تبدیل می شود. توجه کنید که سینه مرغ را برای رژیم کاهش وزن استفاده کنید زیرا نسبت به دیگر قسمت های مرغ چربی کمتری دارد.

سوپ

برای بسیاری از افراد سوپ دلچسب تر، مقوی تر و محبوبتر از آب است اما توجه کنید که آب برای کاهش وزن از هر چیز دیگری لازمتر است بنابراین سعی نکنید سوپ را جایگزین آب کنید؛ حتما هر روز به اندازه کافی آب بنوشید. سوپ آهسته تر از آب خورده می شود بنابراین مدت بیشتری نیز در سیستم بدن باقی می ماند و در نتیجه برای مدت طولانی تری احساس سیری می کنید. به میزان سدیم یا نمک دریافتی که در سوپ اضافه می کنید توجه زیادی داشته باشید، زیرا مقدار زیاد سدیم در رژیم روی متابولیسم اثر معکوس دارد.

میان وعده های مناسب گیاهخوران pescatarian

گیاهخواران pescatarian از خوردن گوشت حیوانات روی زمین خودداری می کنند و در عوض فقط ماهی می خورند. برخی از آنها فرآورده های حیوانی مثل تخم مرغ و لبنیات را استفاده می کنند در حالیکه برخی فقط انواع ماهی و فرآورده های آن را مصرف می کنند.

سالاد تن ماهی

این سالاد سرشار از پتاسیم و اسیدهای چرب امگا ۳ است. پتاسیم برای کنترل فشار خون و جریان خون در بدن بسیار مفید است و اثر سدیم در بدن را از بین می برد. بنابراین سرشار از ویتامین B است و کالری و چربی کمی دارد. به نحوه مصرف تن و میزان مایونزی که در سالاد استفاده می کنید توجه کنید. سعی کنید تن خود را با چنگال بخورید تا به آهسته تر خوردن نیز کمک شود.

میگو بخارپز

میگو کالری بسیار کم و پروتئین بسیار زیادی دارد و در واقع ترکیبی ست از پروتئین و آب، بدون هیچ چربی. اگر میگو را به صورت میان وعده مصرف کنید به بدن ویتامین و مواد معدنی بسیار می رسانید و کاملا هم احساس سیری خواهید کرد. به اندازه مصرف میگو و چاشنی هایی که به آن اضافه می کنید توجه داشته باشید. زدن چاشنی هایی که سدیم بالایی دارند باعث معکوس شدن فواید میگو می شوند. برای چاشنی می توانید از آب لیمو، زنجبیل و سیر استفاده کنید که در کاهش وزن نیز موثر هستند.

سالمون دودی

سالمون دودی بسیار سریع آماده می شود. خوشمزه، سالم و سرشار از آنتی اکسیدان است (آنتی اکسیدان باعث از بین بردن مواد مانده موجود در برن می شود). بدن باید بتواند کار خود را خوب انجام دهد تا به ما در کاهش وزن و افزایش سلامتی بدن کمک کند. سالمون دودی نیاز به اضافه کردن طعم یا چاشنی ندارد و اضافه کردن موادی مثل سدیم یا نمک باعث از بین رفتن خواص فراوان آن می شود. بهترین راه خوردن سالمون استفاده از چنگال است.

میان وعده مناسب گیاهخواران

گیاهخواران گوشت هیچ نوع حیوانی چه حیوانات روی زمین و چه حیوانات دریایی را استفاده نمی کنند اما فرآورده های حیوانی مثل شسر، کره یا تخم مرغ را مصرف می کنند.

ماست یونانی و میوه تازه

ماست یونانی سرشار از پروتئین است. این ماست به دلیل اینکه فاقد لاکتوز (قند موجود در شیر) است برای کاهش وزن گزینه مناسبی ست. اضافه کردن میوه به آن باعث شیرین شدن طبیعی آن می شود به علاوه اینکه بدن از خواص میوه جات نیز بهره مند می شود. توجه داشته باشید که ماست دارای قند است و قند زیادی مانع کاهش وزن می شود. بنابراین به مقدار و موادی که به آن اضافه می کنید توجه داشته باشید.

سبزیجات بخارپز شده به همراه سیر و پنیر پارمسان

بخارپز کردن سبزیجات باعث می شود دیگر نیازی به کره یا روغن نداشته باشید. اضافه کردن کمی پنیر پارمسان و سیر به آن طعم بی نظیری می دهد به علاوه اینکه بدن از خواص لبنیات نیز بهره مند می شود. بدین ترتیب احساس سیری بیشتری نیز خواهید کرد. در اینجا باز هم به میزانی که می خورید توجه کنید.

تخم مرغ پخته

تخم مرغ میان وعده ای عالی برای کاهش وزن است خصوصا اگر پخته شود و در طبخ آن از روغن یا کره استفاده نشود. تخم مرغ سرشار از پروتئین است، کالری کمی دارد و دارای ویتامین هایی چون B و D است. خوردن تخم مرغ علاوه بر خواص زیادی که دارد باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. توجه داشته باشید که تخم مرغ کلسترول زیادی دارد. برای کم کردن میزان کلسترول دریافتی از آن، سعی کنید فقط سفیده آن را بخورید که خواص بیشتری دارد.

میان وعده مناسب گیاهخواران vegans

این دسته از گیاهخواران هیچ نوع گوشت حیوانی چه حیوان روی زمین چه حیوان دریایی و هیچ کدام از فرآورده های آنها را نمی خورند. رژیم آنها فقط بر پایه خوردن انواع گیاهان از جمله میوه جات، سبزیجات، مغزها و حبوبات است.

کاسه اسموتی

برای تهیه اسموتی می توانید ۶ میوه یا سبزیجات مختلف را با هم ترکیب کنید. حتی می توانید بستنی مورد علاقه تان را هم خودتان درست کنید! بدین ترتیب که چند میوه را با هم مخلوط کنید و در آخر روی آن تکه های تازه میوه، گرانولا، ورقه های نارگیل یا مغزیجات بریزید. توجه داشته باشید میوه ها و دیگر خوراکی هایی که روی اسموتی خود استفاده می کنید دارای قند طبیعی هستند بنابراین دوباره به آن شکر اضافه نکنید.

پودینگ چیا

دانه های چیا (گیاهی ست از خانواده نعناع که بومی آمریکای مرکزیست) کوچک و سرشار از امگا، کربوهیدرات، پروتئین و فیبر هستند. مصرف این دانه ها در رژیم کاهش وزن بسیار موثر است زیرا باعث می شود ساعت های طولانی احساس سیری داشته باشید. برای درست کردن پودینگ چیا یک فنجان شیر گیاهی را با یک چهارم فنجان دانه چیا مخلوط کنید. آن را چند ساعت در کناری گذاشته و هر ۱۵ الی ۲۰ دقیقه هم بزنید. می توانید برای روی آن از میوه های تازه استفاده کنید. به میزان شکر یا شیرینی که به آن اضافه می کنید توجه کنید.

هلوی پخته به همراه گیلاس

استفاده از میوه و سبزیجات در هر رژیمی لازم است. هلو دارای نیاسین، اسید فولیک، آهن، کولین، پتاسیم، منیزیوم، فسفر، منگنز، زینک و مس است و گیلاس هم منبع عالی آنتی اکسیدان است. با ترکیب این دو می توان انواع ویتامین ها را به بدن رساند و احساس سیری بیشتری کرد. برای درست کردن آن می توانید چند هلو را قاچ کرده، نصف قوطی پای گیلاس به آن اضافه کنید و سه قاشق آب لیمو شیرین هم برای شیرین شدنش به آن اضافه کنید. هم بزنید و در فر ۳۵۰ درجه فارنهایت به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه بپزید. توجه داشته باشید که هم هلو و هم گیلاس هر دو شیرین هستند، لیمو شیرین نیز همینطور؛ بنابراین شکر یا شیرین کننده دیگری به این ترکیب اضافه نکنید.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *