چطور می توان آب بیشتری خورد؟

چطور می توان آب بیشتری خورد؟

همه می دانیم که خوردن آب بیشتر باعث لاغری، تثبیت وزن، مو و پوست بهتر و درخشان تر، سم زدایی بدن و حتی افزایش قدرت تفکر می شود. بیشتر حجم بدن را آب تشکیل می دهد؛ آب بهترین نوشیدنی برای رفع عطش است که هیچ کالری، قند یا ماده نگهدارنده ای ندارد.در زیر راهکارهایی برای خوردن آب بیشتر آمده است :

۱. تعیین هدف برای خود

سعی کنید آب را در معرض دید خود قرار دهید. اول یک ظرف بزرگ مثل پارچ انتخاب کنید، آن را پر از آب کنید و جلوی چشم تان قرار دهید. حال برای خودتان این هدف را مشخص کنید که هر روز ۱،۲،۳ یا ۱۰ لیوان از آن ظرف آب را می خورید. از مقدار کم شروع کنید و به تدریج آن را افزایش دهید.

۲. طعم دار کردن آب

گاهی اوقات به خاطر اینکه به خوردن طعم های مختلف عادت کرده ایم، نوشیدن آب بی طعم برایمان سخت است. می توانید با اضافه کردن انواع میوه های توتی (توت فرنگی، شاتوت …)، گیاهان دارویی ( مانند نعناع، رزماری یا ریحان)، خیار یا مرکبات آب را طعم دار و مزه آن را لذت بخش کنید. آب طعم دار هرچه بیشتر بماند خوشمزه تر می شود و نه تنها تمام خواص آب خالی را دارد بلکه بسته به موادی که به آن اضافه می کنید، می توانید از آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی هم بهره مند شوید.

۳. خنک نگهداشتن آب

خوردن یک لیوان آب خنک یا سرد نسبت به آب ولرم لذت بخش تر است. اضافه کردن یخ به آب عطش تشنگی را تا حد زیادی برطرف می کند، خصوصا در روزهای بسیار گرم تابستان. یافتن یک ظرف آب مسافرتی که آن را سرد نگه می دارد راهکار مناسبیست. می توانید انواع میوه های توتی یا گیاهان دارویی را داخل ظرف یخ گذاشته تا همراه آب یخ بزند و سپس این یخ های طعم دار را در ظرف آب خود بیاندازید و از طعم و شکل زیبای آنها لذت ببرید.

۴. استفاده از نی

وقتی از نی برای آب خوردن استفاده کنید گاهی قبل از اینکه بفهمید می بینید که آب لیوان تمام شده است. اگر نگران ایجاد چین و چروک دور دهان خود هنگامی که از نی استفاده می کنید هستید، بدانید که خوردن آب کافی پوست را نرم و فربه نگه می دارد. در هر صورت وجود یک تا دو چروک اطراف دهان بهتر از چین و چروک داشتن کل بدن است.

۵. همراه داشتن آب با خود

ظرف آب خود را همیشه همراه خود داشته باشید؛ داخل ماشین، در محل کار، در جلسات، در هنگام خرید، در باشگاه و هرجای ممکن دیگر. بدین ترتیب دیگر بهانه ای برای نخوردن آب ندارید.

۶. استفاده از یک اپلیکیشن

اپلیکیشن های زیادی اخیرا برای ترغیب افراد به خوردن آب بیشتر ساخته شده اند. مثلا در یکی از آنها وقتی به اندازه مشخصی آب بخورید، به خیریه کمک می شود یا در دیگری با خوردن آب کافی یک گل رز را شکوفا می کنید. در برخی دیگر هم می توانید با دوستان یا همکاران تان مسابقه آب خوردن بگذارید.

۷. از یادآور استفاده کنید

این روزها اکثر افراد از تقویم های مجازی استفاده می کنند بنابراین می توان یادآور آن را در زمان های مشخصی برای خوردن آب تنظیم کرد مثلا هر یک ساعت. سعی کنید قبل از اینکه یادآور به صدا درآید لیوان آب خود را پر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *