۱۵ ترفند ساده که آشپزی را لذتبخش می کند

۱۵ ترفند ساده که آشپزی را لذتبخش می کند

ترفندهای زیادی برای صرفه جویی در وقت و تلاش و تازه نگهداشتن غذاها به مدت طولانی تر وجود دارد. متن زیر درباره همین ترفند هاست؛ ترفندهایی که به کمک آنها می توان از بودن در آشپزخانه و آشپزی کردن لذت برد. اگر این ترفندها را امتحان کردید و برایتان مفید بود می توانید تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

۱. تازه نگهداشتن تخم مرغ

برای تازه نگهداشتن تخم مرغ قبل از قرار دادن آنها در یخچال، سطح آنها را به روغن گیاهی آغشته کنید.

۲. پوست کندن سریعتر تخم مرغ پخته

برای این کار پوست تخم مرغ را کمی ترک داده و آن داخل آب سرد بگذارید تا خنک شود و پوستش به راحتی جدا شود.

۳. گرفتن چند قطره لیمو ترش

با استفاده از خلال دندان و فشار دادن لیمو می توانید چند قطره بنا به نیاز خود لیمو ترش از آن بگیرید. با این روش دیگر لازم نیست بقیه لیمو را دور بیاندازید، فقط کافیست قسمتی که سوراخ شده را با نوار بپوشانید و بقیه را برای مصرف بعدی در یخچال بگذارید.

۴. قابل خوردن شدن چیپس های تر

اگر چیپس ها رطوبت گرفت یا خیس شد، آنها را دور نیندازید در عوض :
یک بشقاب بردارید و روی آن دستمال یا حوله آشپزخانه تمیز قرار دهید و چیپس ها را روی آن بریزید.
می توانید روی چیپس ها هم دستمال آشپزخانه بگذارید. سپس به مدت ۳۰ ثانیه آنها را در مایکروویو قرار دهید. چیپس های ترد و خوشمزه آماده است!

۵. درست کردن تخم مرغ

برای این روش به یک در مربا که وسطش تو خالی باشد یا قالب گرد احتیاج دارید. آن را درون تابه بگذارید و تخم مرغ را دورنش بشکونید. بدین ترتیب تخم مرغ همه جای ماهیتابه پخش نمی شود و شکل گرد و قشنگی به خود می گیرد.

۶. قرار دادن بطری در یخچال

برای اینکه بطری ها به طور افقی و مرتب در یخچال قرار بگیرند از این گیره های کاغذ استفاده کنید.

۷. قرار دادن گوجه در بالای ساندویچ

برای اینکه گوجه ها به سمت پایین ساندویچ نروند ژامبون را به ورقه های نازک برش دهید و گوجه ها را داخل آنها قرار دهید.

۸. کباب کردن ماهی

برای گریل و کباب کردن ماهی ان را روی ورقه های لیمو قرار دهید. بدین ترتیب ماهی به تابه گریل نمی چسبد و طعم بی نظیر لیمو را هم می گیرد.

۹. استفاده راحتتر از پلاستیک محافظ غذا

معمولا وقتی می خواهیم از این پلاستیک ها برای محافظت از غذا استفاده کنیم، لبه ان تا می خورد به همه چیز می چسبد و غیره. برای جلوگیری از این کار، آن را در یخچال نگه دارید تا بتوانید راحتتر از آن استفاده کنید.

۱۰. نگهداری راحتتر از ادویه ها

از بسته های آدامس این مدلی برای نگهداری از ادویه ها استفاده کنید. این بسته ها راحت و کوچک اند و باز و بسته کردن آنها هم راحت است.

۱۱. فریز کردن بیکن

اگر بیکن در خانه دارید و نمی خواهید خراب شوند آنها را فریز کنید. بین هر ورق بیکن یک کاغذ پوستی قرار دهید و آنها را فریز کنید.

۱۲. نگهداری از سبزیجات

برای نگهداری از سبزیجات آنها را شسته و خشک کنید. سپس داخل نایلون فریزر گذاشته داخلش را پر از هوا کنید و سرش را ببندید. این کار باعث می شود سبزیجات تازه و سبز باقی بمانند.

۱۳. تیز کردن چاقو

اگر وسیله مخصوص تیز کردن چاقو ندارید می توانید از یک فنجان سرامیکی معمولی برای این کار استفاده کنید. فنجان را برعکس کنید و لبه چاقو را چندین بار روی لبه فنجان بکشید تا تیز شود.

۱۴. جلوگیری از حرکت و لیز خوردن تخته برش

برای این کار کافیست یک دستمال آشپزخانه خیس زیر تخته قرار دهید.

۱۵. گرم کردن مساوی تمام غذا در مایکروویو

برای این کار غذا را دور ظرف به صورت دایره بریزید و وسط را خالی بگذارید.

کاربرد نهان تخته برش!

حتما روی تخته های برش سوراخ مستطیل شکل را دیده اید. معمولا اکثر افراد از این سوراخ به عنوان دستگیره استفاده می کنند اما این سوراخ مستطیل شکل کاربرد دیگری هم دارد : می توانید از آن برای ریختن سبزیجات و هر چیز دیگری که خرد کرده اید به داخل کاسه یا ظرف موردنظرتان استفاده کنید. بدین ترتیب هیچ تکه ای به بیرون ریخته نمی شود.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *