نشانه های تخمک گذاری در زنان

نشانه های تخمک گذاری در زنان

در زمان تخمک گذاری یا روزهای نزدیک به آن، متوجه تغییراتی در بدن خود خواهید شد که با دانستن آنها می توانید به باردار شدن سریعتر خود کمک کنید.

نشانه های بارز تخمک گذاری

معمولا این سه نشانه در تمام زنان وجود دارد :

تغییرات در دمای پایه بدن : دمای پایه بدن کمترین میزان دما در طول ۲۴ ساعت است. می توانید این دما را با یک دماسنج هر روز دقیقا بعد از بیدار شدن از خواب اندازه گیری کنید. در روزی که تخمک گذاری صورت می گیرد دمای پایه بدن حدود نیم تا ۱ درجه فارنهایت بیشتر می شود و تا پریود بعدی همینطور بالا می ماند. بعد از نوشتن دمای پایه بدن برای چند سیکل، می توانید نموداری تهیه کنید و براساس آن روز تخمک گذاری خود را پیش بینی کنید.

تغییرات در موکوس : موکوس مایع سفیدرنگ و لزجی است که از طریق واژن خارج می شود. در طول ماه ممکن است کمی از آن را در لباس زیر خود مشاهده کنید یا بافت آن چسبنده و سفت باشد. اما در روزهای تخمک گذاری میزان موکوس افزایش می یابد و بافت آن نیز تغییر می کند ؛ شفاف، لزج و کشدار می شود (مانند سفیده تخم مرغ خام).

تغییرات در سرویکس : در زمان تخمک گذاری سرویکس نرم تر، بالاتر، مرطوب تر و بیشتر باز است. می توانید این تغییرات را با وارد شدن از طریق واژن لمس کنید.

از دیگر نشانه های تخمک گذاری می توان به موارد زیر اشاره کرد :
  • حساسیت پستان
  • گرفتگی خفیف عضلات
  • افزایش یافتن حس بویایی
  • تمایل به برقراری ارتباط جنسی

این نشانه ها مانند نشانه های بالا معمول یا مداوم نیستند بنابراین ممکن است عده ای همه آنها را، عده ای برخی از آنها را و عده ای هم هیچکدام را نداشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *