بهترین اسانس های روغنی برای لاغری

بهترین اسانس های روغنی برای لاغری

حتما تا به حال اسم روغن هایی مثل نعنافلفلی، اسطوخودوس، اکالیپتوس و درخت چای را شنیده اید. این روغن ها از تقطیر گیاهانی به همین اسم به دست می آیند و خواص آنها را دارا هستند. از این روغن ها هم می توان برای لاغری استفاده کرد و هم در کرم ها و ژل هایی که برای مراقبت از پوست هستند، به کار برد. توصیه می شود قبل از استفاده از این روغن ها با پزشک خود مشورت کنید زیرا برای خانم های باردار یا کسانی که آلرژی دارند شاید مناسب نباشد.

اسانس های روغنی با احتساب آب در بدن برای جلوگیری از احساس عطش (چه نسبت به آب چه غذا) مفید هستند، اشتها را کم می کنند، احساس سیری به فرد می دهند و در نتیجه برای کم کردن وزن نیز کاربرد دارند. این روغن ها برای درمان سلولیت نیز مفیدند. اما بهترین اسانس های روغنی برای لاغری کدام است؟

۱. روغن نعنافلفلی

این روغن فوق العاده برای افزایش انرژی بسیار مفید است، خستگی مفرط را از بین می برد و عطش گرسنگی را برطرف می کند. افزایش انرژی بدن به شما کمک می کند بتوانید ورزش بیشتری انجام دهید و کنترل عطش با استفاده از این روغن می تواند به شما در انتخاب غذایی که می خورید کمک کند که در نتیجه همه این فاکتورها منجر به پایین آمدن وزن تان می شود.

۲. روغن گریپ فروت

این روغن افزایش دهنده متابولیسم است و به بدن در شکستن بافت های چربی کمک می کند.

۳. روغن لیمو

مصرف این روغن فعالیت عصبی را بهبود می بخشد و باعث در هم شکستن بافت های چربی بدن می گردد. روغن لیمو یک محرک است و خاصیت تسکین دهنده و مثبت شدن خلق و خو را دارد.

۴. روغن دارچین

روغن دارچین به متوازن شدن سطح قند خون کمک می کند. این خاصیت به کاهش وزن منجر می شود زیرا عطش خوردن مواد شیرین در بدن کاهش می یابد.

۵. روغن اسطوخودوس

اسطوخودوس خاصیت تسکین دهی و کنترل اضطراب را دارد، بنابراین به شما کمک می کند زمانی که استرس دارید زیاد غذا نخورید. در نتیجه کاهش وزن را تجربه خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *