احساساتی بودن برای پسران خوبست!

احساساتی بودن برای پسران خوبست!

طبق تحقیقات به عمل آمده، پرورش احساسات مختلف در کودکان، در سلامت روانی آنها در بزرگسالی نقش موثری دارد. اما در برخی کودکان خصوصا پسرها فقدان احساسات مختلف وجود دارد. به تنها احساسی که در کودکان خصوصا پسران در کودکی توجه بیشتر می شود حس خشم و داشتن ابهت است در صورتی که باید به آنها حس عشق و دوست داشتن و دوست داشته شدن، حس دلسوزی، همدلی و مهربانی نیز آموخت.

جامعه و عدم توجه به جزئیات

در جوامع مختلف معمولا این باور وجود دارد که مردان نباید زیاد احساسات خود را بروز دهند و در همان جوامع باز قانون هایی وضع می شود، حکم هایی صادر می شود و دستورالعمل هایی واجب می شود تا بتوان با این باور غلط مبارزه کرد که در جامعه یک جنس ” قوی تر ” است و جنس دیگر ” ضعیف تر “. احساسات جزو لاینفک زندگی هر انسان است و نمی توان از آن گذشت یا کلا آن را نادیده گرفت و سرکوب کرد.

بدون احساسات زندگی مشکل است

در مقاله ای با عنوان ” اهمیت پرورش احساسات مختلف در پسران” که توسط جان گروبر (June Gruber) و جسیکا ال بورلی (Jessica L. Borelli) نوشته شده است تاکید کرده اند که معمولا پسران در کودکی با محدوده احساسات کمتری رشد می کنند و بیشتر به احساس خشم در آنها توجه و تمرکز می شود. شاید دلیلش این باور باشد که دنیای مردانه باید همینگونه سرشار از خشم و ابهت و مردانگی باشد. اما تا حالا به این فکر کرده اید که جهان بدون احساسات چگونه خواهد بود؟ قطعا بسیار سخت و طاقت فرسا. بنابراین آموختن و ترویج احساسات مختلف در هم دختران و هم پسران و همچنین آموختن نحوه استفاده از آنها در موقعیت های مختلف منجر به بروز سلامت روانی آنها در آینده خواهد شد.

توجه و تمرکز روی اولویت های مهم

همانطور که به پرورش علم در کودکان مان توجه می کنیم باید به آموختن احساسات مختلف در آنها نیز توجه داشت. بنابراین هیچ وقت برای آموزش دادن دیر نیست می توان از همین الان احساسات مختلف را هم به پسران و هم دختران آموخت و جهان را به جایی بهتر برای زندگی مبدل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *