۷ گام ساده برای افزایش سرعت متابولیسم

۷ گام ساده برای افزایش سرعت متابولیسم

اگر تصمیم به کاهش وزن و بهبود وضعیت سلامتی تان گرفته باشید، اولین چیزی که باید به آن توجه کنید متابولیسم است. اگر متابولیسم کند باشد هیچ رژیمی نمی تواند شما را به نتایج دلخواه برساند. در زیر به ۷ گام ساده برای افزایش سرعت متابولیسم اشاره شده است. سعی کنید این ۷ گام را در خود به صورت یک عادت درآورید و از نتایج شگفت انگیز آن بهره مند شوید :

گام اول : نوشیدن آب بیشتر

اگر به اندازه کافی آب نخورید، بدن کالری کمتری می سوزاند و کلیه برای ذخیره و متعادل سازی آب بدن باید بیشتر و سخت تر کار کند. برای افزایش سرعت متابولیسم آب بیشتر و چای سبز بنوشید.

گام دوم : مصرف غذاهای ارگانیک

خوراکی هایی که می خورید را عاقلانه انتخاب کنید. از مصرف محصولات غذایی تراریخته و خوراکی هایی که با تزریق آنتی بیوتیک و هورمون رشد کرده اند خودداری کنید. این نوع غذاها فقط باعث کند شدن متابولیسم می شوند.

گام سوم : به زود برخاستن از خواب عادت کنید

نور خورشید روی سرعت متابولیسم و میزان انرژی مصرفی بدن تاثیر دارد. زود برخاستن از خواب باعث می شود بدن بتواند پروسه بیولوژیکی خود را تنظیم کند که مستقیما بستگی به چرخه روز و شب دارد.

گام چهارم : مصرف مواد غذایی هماهنگ با متابولیسم

باید در رژیم غذایی خود لبنیات را بگنجانید. لبنیات کلسیم بدن برای سوزاندن چربی را تامین می کنند و باعث افزایش حجم عضلات می شوند. آهن ماده دیگری ست که برای انتقال بهتر اکسیژن در بدن واجب است. نمک ید دار نیز برای کارکرد خوب غده تیروئید مناسب است.

گام پنجم : افزایش فعالیت فیزیکی

هر نوع فعالیت فیزیکی باعث افزایش متابولیسم می شود. عضلات همیشه نیاز به انرژی دارند، بنابراین می توانید برای انجام فعالیت فیزیکی و افزایش میزان متابولیسم به باشگاه بروید، بیشتر پیاده روی کنید یا فقط برقصید.

گام ششم : یک رژیم سالم را انتخاب کنید

اگر میزان مواد غذایی به بدن را بسیار کم کنید، بدن در مقابل هر چه می خورید را ذخیره می کند. خوردن میان وعده های ناسالم و مداوم کاهش و سوزاندن چربی بدن را مختل می کند. بنابراین یک رژیم سالم را انتخاب کنید که در آن کربوهیدرات نیز وجود دارد در غیر اینصورت فعالیت مغز کند می شود.

توصیه :

وعده های اصلی مانند صبحانه، ناهار و شام را هر ۳ تا ۴ ساعت میل کنید.

از میان وعده های سالم استفاده کنید، مصرف کربوهیدرات را کم کنید اما کاملا آن را از رژیم خود حذف نکنید.

گام هفتم : از استرس دوری کنید

اگر همیشه استرس دارید و نمی گذارید بدن ریلکس باشد، متابولیسم کند می شود. برای کاهش فشار و استرس روی خود تصمیمی قاطع بگیرید.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *