از دست دادن سگ خانگی

از دست دادن سگ خانگی

دانشمندان دریافتند که چرا از دست دادن سگ خانگی تان مثل این است که عشق خود را از دست داده اید؟

سگ ها در بسیاری از فراز و نشیب های زندگی همراه ما هستند و گاهی اوقات تنها کسی هستند که برای کمک و آرامش مان وجود دارند. دلیل بیدار شدن مان از خواب هستند و یا حتی طبق تحقیقات، سگ ها می توانند در افزایش روحیه صاحبان شان خصوصا از نظر روحی بسیار موثر باشند. اما وقتی سگ تان بمیرد چه احساسی خواهید داشت؟

احساسی که بین سگ و صاحبش وجود دارد خالصانه و بی ریاست و یکی از جنبه های این رابطه اینست که هر دو در کنار هم احساس امنیت می کنند، درست مثل احساس بچه ها نسبت به پدر و مادر خود. پدر و مادرها منبع امنیت، عشق و اعتماد به نفس و راحتی هستند. بررسی ها نشان می دهد که سگ ها هم چنین احساسی نسبت به صاحبان خود دارند. بنابراین عجیب نیست که با مرگ سگ خود به اندازه مرگ فرزند ناراحت شویم.

وقتی سگ تان می میرد نه تنها خود او را از دست داده اید بلکه منبع عظیم ساپورت و عشق بی قید و شرط را نیز از دست داده اید، خصوصا اگر سگ خدمتکارتان باشد یا سگی که از لحاظ احساسی همه جوره حمایت تان می کرده است.

از دست دادن سگ خانگی تان می تواند کلا زندگی شما را به هم بریزد، دیگر او نیست که صبح ها از خواب بیدارتان کند، با شما بازی کند، با هم به پارک بروید یا در آغوش تان بپرد. شاید ناگهان احساس کنید که زندگی بدون او دیگر برایتان پوچ و بی معنیست و دچار افسردگی شوید، خصوصا اگر اطرافیان دائم به شما بگویند “چیزی نشده که، اون فقط یک سگ بود.”

مشکل دیگری که وجود دارد اینست که برای رهایی از این فقدان کار زیادی نمی توان انجام داد، ولی مثلا اگر عزیزی را از دست دهید می توانید به روانشناس مراجعه کنید، در گروه های حمایتی مختلف عضو شوید یا با افراد خانواده و دوستان راجع به او صحبت و درد و دل کنید و البته اطرافیان هم تا حد زیادی درک تان می کنند. همچنین در غم از دست دادن عزیزتان می توانید برخی برنامه هایتان را کنسل کنید یا چند روزی را برای عزاداری مرخصی بگیرید اما درباره از دست دادن سگ تان چنین کارهایی از نظر بقیه جایز نیست و انتظار دارند که بلافاصله حالتان خوب شود.

بعد از از دست دادن سگ، برخی افراد ممکن است احساس کنند هنوز او زنده است و تا صدایی از اتاق دیگر بیاید او را صدا می کنند، یا حتی برخی موقع صدا زدن افراد خانواده، اسم سگ را می آورند که نشان دهنده ارتباط قوی سگ و صاحبش است.

راه هایی برای کنار آمدن با این فقدان
  • اصلا عجله نکنید. احساس شما واقعیست، صرف اینکه بقیه آن را درک نمی کنند دلیل نمی شود که الکی و بیخود باشد. به هر اندازه که می خواهید گریه کنید، ناراحت باشید یا با دوستانتان درد و دل کنید. اگر حالتان خوب نیست لازم نیست خیلی سریع تمام متعلقات سگ خود را دور بیاندازید. هر زمان احساس بهتری داشتید و با این فقدان کنار آمدید می توانید لوازم سگ تان را دور بیاندازید یا آن را به صاحبان سگ های دیگر ببخشید.
  • از بقیه کمک و ساپورت طلب کنید. می توانید با افراد دیگری که این فقدان را تجربه کرده اند دوست شده و درد و دل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *