یافته های جدید درباره چپ دست ها: آیا واقعا استثنایی هستند؟

یافته های جدید درباره چپ دست ها: آیا واقعا استثنایی هستند؟

یافته های علمی نشان داده است که چپ دست ها واقعا استثنایی هستند. طبق تحقیقی که در سال ۲۰۰۶ توسط محققان دانشگاه جان هاپکینز انجام شد مشخص شد که دانشجویان چپ دست ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر از راست دست ها در تحصیل موفق اند. چپ دست ها کلا ۱۰ درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهند و افراد مشهوری چون لئوناردو داوینچی، بیل گیتس و ماری کوری همگی چپ دست بوده اند.
حقایق جالبی در مورد افراد چپ دست و اینکه چرا استثنا هستند وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم :

معمولا نابغه ها چپ دست اند

آلبرت انیشتین هم چپ دست بود. در حالیکه چپ دست ها کلا ده درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهند اما باید گفت که بیست درصد اعضای MENSA (بزرگترین و قدیمی ترین گروه افراد دارای آی کیو بالا) هم طبق تحقیقات چپ دست بوده اند.

چپ دست ها معمولا نقاش و هنرمندند

طبق تحقیقات چپ دست ها سرشار از خلاقیت هستند و برای یافتن راه حل برای هر مشکلی بسیار توانمند هستند. طبق تحقیقی که توسط “کلوپ چپ دست ها” روی ۲۰۰۰ چپ دست، راست دست و کسانی که با هردو دست کار می کنند، انجام شد مشخص شد که چپ دست ها بیشتر به هنرهایی چون نقاشی، موسیقی، ورزش و فناوری اطلاعات گرایش دارند.

موفق شدند به سمت ریاست جمهوری آمریکا دست یابند

۳ نفر از ۵ رئیس جمهور اخیر آمریکا چپ دست بوده اند. اوباما، بیل کلینتون و جورج دابلیو بوش همگی چپ دست بوده اند. همچنین رئیس جمهورهای قبلی مانند جرالد فورد، جیمز گارفیلد و هری ترومن هم چپ دست بودند. در تحقیقی که توسط آلمانی ها انجام شده و اخیرا منتشر شده است آمده است که سیاستمداران چپ دست در مناظرات تلویزیونی موفق تر بوده اند؛ شاید به این دلیل که حرکات اشاره دست راست دست ها مثبت تلقی می شود و چپ دست ها منفی. و از آنجا که تلویزیون مانند آینه تصویر برعکس را نشان می دهد، چپ دست ها در آن به نظر راست دست هستند.

چپ دست ها در ورزش هم موفق اند

چپ دست ها در ورزش های تک نفره رو در رو ماند تنیس، بدمینتون و بکس بسیار موفق اند. هم چپ دست ها و هم راست دست ها در تمرین مقابل حریفان راست دست قرار می گیرند. بنابراین وقتی بازیکن راست دست با یک بازیکن چپ دست حریف شود آمادگی لازم برای بازی کردن را نخواهد داشت.

چپ دست ها جنگجویان خوبی هستند

در تحقیقی که سال ۲۰۰۵ در فرانسه انجام شد مشخص شد که در جوامع صلح طلب تعداد چپ دست ها فقط ۳ درصد کل جمعیت را تشکیل می دهد اما در مناطق جنگی این رقم به ۲۷ درصد افزایش می یابد. دانشمندان می گویند شاید دلیلش فیزیک چپ دست ها باشد که درواقع یک امتیاز استثنایی نسبت به راست دست هاست.

شما چند چپ دست را می شناسید؟ آیا با نوشته های بالا موافقید؟ اگر شما هم چپ دست هستید کامنت بگذارید و این نوشته را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *