۶ ورزش چربی سوز برای تازه کار ها

۶ ورزش چربی سوز برای تازه کار ها

بیشتر از ۹۰ درصد افرادی که به باشگاه می روند بعد از نهایتا سه ماه ورزش را ترک می کنند. دلیل این موضوع شاید توقعات بیجای آنها و عدم آگاهی شان از اینکه چه ورزشی را باید برای رسیدن به هدفشان انتخاب کنند باشد. در زیر به ۶ ورزش چربی سوز برای تازه کارها اشاره شده است و میزان تکرار هر حرکت نیز بیان شده است. می توانید به مرور بر تعداد تکرار ها و شدت هر کدام بیافزایید:

۱. حرکت پلانک

ابتدا ساعدها را روی زمین قرار داده و آرنج را دقیقا زیر شانه و به موازات آن روی زمین قرار دهید. دقت کنید که ساعدها باید موازی هم باشند. حال بدن خود را بالا برده و به حالت پوش آپ دربیایید. پشت صاف باشد و باسن خمیده نشود. ۳۰ ثانیه در همین وضعیت بمانید.

۲. کرانچ دوچرخه

روی زمین به پشت دراز بکشید و دست ها را در طرفین بدن قرار دهید. حال دست ها را پشت سر برده و انگشتان را در هم قفل کنید. می توانید انگشتان را هم قفل نکنید و فقط همانطور زیر سر روی هم قرار دهید. پای راست را بالا برده به صورتی که ران ها عمود بر زمین قرار گیرند و ساق پاها مواری هم . زانوی راست را به طرف قفسه سینه جمع کنید و شانه چپ را سمت زمین ببرید. تلاش کنید بازوی چپ، زانوی راست را لمس کند. حال به مرکز برگردید و شانه چپ را بکشید تا بازوی راست زانوی چپ را لمس کند. وقتی این کار را هم انجام دادید، می‌توانید حرکت را تکرار کنید. برای هر پا ۷ بار این حرکت را انجام دهید.

۳. چرخش روسی

روی زمین بنشینید و زانو ها را کمی خم کنید. دست ها را روبروی خود باز کرده و کف دست ها را به هم قفل کنید. این حالت شروع است. حال بدن را به سمت راست بچرخانید و ۳ ثانیه در همان وضعیت بمانید، سپس به حالت شروع برگردید. حال بدن را به سمت چپ بچرخانید و باز هم ۳ ثانیه در این وضعیت بمانید، سپس به حالت شروع برگردید. این حرکت را برای هر طرف بدن ۷ بار تکرار کنید.

۴. پوش آپ

روی شکم بخوابید، شانه ها را باز کرده و کف دست ها را (در اطراف بدن و مقابل شانه ها) روی زمین قرار دهید. بازو و پاها صاف باشند. بدن را پایین بیاورید تا حدی که سینه تقریبا زمین را لمس کند. حال دوباره بدن را بالا بکشید. این حرکت را ۱۰ بار انجام دهید.

۵. کرانچ معکوس

به پشت خود صاف روی زمین دراز بکشید، دست ها را کنار خود روی زمین قرار دهید طوری که کف دست ها زمین را لمس کند. پاهای خود را طوری بالا بیاورید که ران ها به زمین عمود بوده و ساق پاها با زمین موازی باشند. این وضعیت حالت شروع است.
با انجام عمل دم، پاها را با عقب آوردن باسن به سمت بدن کشیده تا باسن از زمین بلند شود. در انتهای این بخش از تمرین زانوها با عضلات سینه تماس خواهند داشت. پاها را کاملا روی زمین نگذارید. برای تازه کارها این حرکت در سه ست ۱۰ تایی پیشنهاد می شود.

۶. حرکت کوهنوردی

بدن را به حالت حرکت پلانک قرار دهید. زانوی راست خود را به داخل سینه بکشید به طوری که نوک پا با زمین تماس نداشته باشد. حال دوباره به حالت اولیه برگردید و حرکت را برای پای دیگر انجام دهید. تا جایی که می توانید این ورزش را با سرعت انجام دهید. این حرکت را ۱ دقیقه انجام دهید.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *