۱۱ میوه که باعث شادابی پوست می شود

۱۱ میوه که باعث شادابی پوست می شود

همه می دانیم که خوردن میوه و سبزیجات فراوان نه تنها برای سلامت عمومی بدنمان مفید است بلکه برای پوست نیز شادابی زیادی به همراه می آورد. اما آیا می دانستید برخی از میوه ها فقط برای پوست مناسبند؟ در زیر به ۱۱ نمونه از آنها اشاره شده است :

بلوبری

بلوبری این میوه آبی خوشرنگ با توجه به سایز کوچکش، ارزش تغذیه ای بسیار بالایی دارد. این میوه منبع غنی آنتی اکسیدان است و سرشار از فیبر و ویتامین A و C. مصرف این میوه برای داشتن پوست درخشان تر بسیار مفید است.

سیب

سیب این میوه قابل اعتماد برای همه چیز خوب است از جمله پوست. اگر می خواهید پوست تان جوان بماند از سیب های سرخ رنگ استفاده کنید که دارای مقادیر زیادی کلاژن هستند و برای تقویت خاصیت ارتجاعی پوست مناسبند.

هندوانه

خوردن هندوانه در تابستان لذتی بی نهایت دارد. این میوه شیرین و خوشمزه ۹۰ درصد از آب تشکیل شده است و مصرف آن باعث آبرسانی بهتر به پوست می شود.

موز

موز بهترین منبع پتاسیم است؛ ماده معدنی که برای حفظ تعادل رطوبت پوست ضروریست. پوست بسیار خشک نشانه کمبود پتاسیم در بدن است، بنابراین باید سعی شود این میوه در رژیم غذایی روزانه تان گنجانده شود.

آناناس

آناناس در بسیاری از فرهنگ ها به عنوان گیاه دارویی مورد استفاده قرار می گیرد زیرا تنها میوه ایست که دارای آنزیمی به اسم بروملین (bromelian) است. بروملین از ساقه و هسته آناناس استخراج می شود و می تواند انواع دردها، آرتروز، اضافه ‌وزن، نفخ معده، تورم پوست، دردهای گوارشی و غیره را درمان کند.

توت فرنگی

توت فرنگی میوه ای بسیار اشتها برانگیز است که هم از خوردنش لذت می برید و هم فواید بسیاری برای پوست دارد. این خوشمزه های قرمز رنگ دارای الاژیک اسید فراوان هستند که برای مقابله با صدمات ناشی از اشعه فرابنفش UV و چین و چروک بسیار مفید است.

پاپایا

پاپایا سرشار از ویتامین A و آنزیم پاپایین است که باعث شکسته شدن پروتئین های غیرفعال و خلاص شدن از دست سلولهای مرده پوست و شادابی آن می شود.

کیوی

کیوی با طعم خوشمزه ای که دارد بیشترین مقدار ویتامین C را در خود جای داده است. ویتامین C برای طراوت و شادابی پوست ضروریست.

انار

انار مانند بلوبری لقب سوپرفود یا ابرغذا را در بین میوه ها دارد. انار منبع بسیار عالی از مواد مغذیست، خاصیت ضد پیری دارد و دارای ترکیباتی ست که برای احیای سلولهای مرده پوست و شادابی آن بسیار مناسب است.

گیلاس

گیلاس علاوه بر طعم فوق العاده ای که دارد نسبت به بقیه میوه ها از آنتی اکسیدان بیشتری برخوردار است. به همین دلیل برای مقابله با رادیکال های آزاد و پیری زودرس مناسب است.

سیب زمینی

برای از بین بردن تیرگی زیر بغل، یک سیب زمینی را تکه کرده و به مدت ۱۰ دقیقه به زیر بغل بمالید، سپس با آب ولرم شستشو دهید. سیب زمینی به دلیل خاصیت اسیدی که دارد مانند یک سفید کننده عمل می کند.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *