۴ دقیقه ورزش در خانه که با ۱ ساعت ورزش در باشگاه برابری می کند

۴ دقیقه ورزش در خانه که با ۱ ساعت ورزش در باشگاه برابری می کند

انجام ورزش های سخت و خسته کننده در باشگاه برای همه مناسب نیست و اگر با خود رو راست باشیم واقعا بعضی وقت ها فرصت ورزش کردن هم نداریم. اما این بهانه خوبی برای ورزش نکردن نیست. در زیر به چند حرکت ورزشی که ۴ دقیقه بیشتر طول نمی کشد و با ۱ ساعت ورزش در باشگاه برابری می کند اشاره شده است :

۱. حرکت سیت آپ یا بشین و پاشو

پاها را به اندازه عرض شانه یا کمی بیشتر باز کنید. حال به سمت پایین دولا شوید و لگن را به سمت عقب بکشید انگار که می خواهید روی صندلی بشینید. تا جایی که می توانید دولا شوید ولی پشت را حتی الامکان صاف نگه دارید. به حالت اولیه برگردید و پا و عضلات باسن را کشش دهید.

۲. حرکت پوش آپ

بدن را به حالت A درآورید، دست ها به اندازه عرض شانه باز شود. شانه ها، زانو ها و پاها در یک خط مستقیم قرار گیرند. حالا به آرامی بدن را به سمت پایین بکشید، دست را خم کنید و ارنج ها را نزدیک بدن نگه دارید. به حالت اولیه برگردید. این حرکت برای عضلات شکم و ماهیچه سه سر عالیست.

۳. حرکت کوهنوردی

این ورزش ترکیبی ست و باعث تقویت عضلات و چربی سوزی می شود. حالت شروع در این حرکت مانند حالت شروع حرکت پوش آپ است. سپس ماهیچه های شکم را سفت کنید، پای راست را بالا ببرید و به آرامی به سمت سینه داخل بکشید. عضلات پشت و باسن باید بدون حرکت باشند. به حالت شروع برگردید و همین حرکت را برای پای چپ انجام دهید.

۴. حرکت لانگز

پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. دست را روی کمر قرار دهید. با پای چپ یک قدم بزرگ به جلو بردارید (به صورتی که یک زاویه با پای چپ ایجاد شود و زانوی راست تا نزدیکی زمین برسد). سپس با فشار پای جلویی به حالت شروع برگردید و همین حرکت را با پای دیگر انجام دهید. هنگام انجام این حرکت پست را کاملا صاف نگه دارید.

۵. پرش یا حرکت پروانه

حرکت پروانه در آمریکا جزو حرکات آموزشی ارتشی ست زیرا باعث تقویت فیزیک بدن می شود. در حالت شروع دست ها باید کنار بدن قرار گیرند. سپس باید بپرید و پاها را به طرفین باز کنید و دست هایتان را بالای سر ببرید. با یک پرش سریع به حالت شروع برگردید و حرکت را تکرار کنید.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *