۱۱ محصول برای از بین بردن بوی بد عرق

۱۱ محصول برای از بین بردن بوی بد عرق

عرق کردن زیاد گاهی ممکن است ما را خجالت زده و دلواپس کند که مبادا بوی بد بدن باعث آزار کسی شود. گوجه فرنگی، کلم و قهوه باعث می شود بوی عرق بدن بیشتر و تندتر شود. اما محصولاتی نیز وجود دارد که می تواند بوی بد عرق را کمتر کند. در زیر به ۱۱ مورد از آنها اشاره شده است :

۱. روغن نارگیل

روغن نارگیل بهترین و موثرترین ماده برای خوشبو کردن بدن است. خواص ضد میکروبی این ماده باعث محدود کردن رشد میکروب ها و اسید لوریک موجود در آن باعث کاهش تندی بوی بد عرق می شود. بهتر است روزانه بعد از حمام کردن ۱ یا ۲ بار روغن نارگیل را در ناحیه زیر بغل خود بمالید تا شدت بوی بد عرق در این ناحیه کاسته شود. اگر روغن نارگیل را همراه غذا مصرف کنید برای مشکلات تنفسی نیز مفید خواهد بود.

۲. لیمو و دیگر مرکبات

لیمو با خاصیت ضد عفونی کننده ای که دارد می تواند در کاهش بوی بد عرق زیر بغل مفید باشد. علاوه بر این آب لیمو می تواند همانند روغن نارگیل در بهبود مشکلات تنفسی ناشی از باکتری های مضر نیز کارساز باشد؛ بهتر است برای این منظور صبح یک‌ لیوان آب همراه با لیمو مصرف شود. برای از بین بردن بوی بد عرق کافیست نصف لیمو را آب گرفته و آن را به کف پا یا زیر بغل بمالید و بعد از خشک شدن با آب سرد بشویید.

۳. تخم شنبلیله

تخم شنبلیله مانند یک آنتی اکسیدان عمل می کند. این ماده نه تنها سم های مختلف را از بدن دفع می کند بلکه از گسترش عفونت های بدن که باعث ایجاد بوی بد می شوند نیز جلوگیری می کند. برای این منظور یک قاشق چایخوری تخم گشنیز را در لیوان آب جوش ریخته و صبر کنید تا دم بکشد و بعد از ۶ تا ۸ ساعت آن را میل کنید. تخم گشنیز را در چایی نیز می توان اضافه کرد.

۴. برگهای نیم یا چریش

درخت چریش یا نیم بومی شبه قاره هند و میانمار است و در نواحی گرمسیری یا نیمه گرمسیری می روید. برگهای درخت نیم خاصیت دارویی و شفابخش بسیاری دارد و مدت هاست از آنها در طب سنتی هند استفاده های بسیار می شود. این برگها خاصیت ضد قارچی، ضد باکتری و بسیاری خواص دیگر دارند و به همین دلیل می توانند در نابودی باکتری و سم هایی که در بدن تولید می شود و باعث بوی نامطبوع می شود مفید باشند. نحوه مصرف این ماده مانند تخم گشنیز است. برگهای پودر شده درخت نیم را به کمک آب مانند خمیر نرم کنید، آن را به زیر بغل بمالید و چند دقیقه صبر کنید. سپس با آب بشویید. برای گرفتن نتیجه بهتر، این کار را سه بار در هفته انجام دهید.

۵. علف گندم

آب علف گندم دارای مقادیر زیادی پروتئین، ویتامین C، B۱۲، B۶ و فولیک اسید است. این ماده یک آنتی اکسیدان طبیعی برای از بین بردن بوی بد بدن است. برای این منظور می توانید تازه آن را (۴۰ گرم در روز) یا پودر شده آن را (۳ گرم در طول روز) مصرف کنید.

۶. جعفری

جعفری از گذشته ها در درمان بوی نامطبوع بدن به کار می رفته است. جعفری با دارا بودن کلروفیل فراوان و بوی تازه و مطبوعی که دارد باعث خوشبو شدن بدن می شود. این گیاه بدن را از سموم پاک کرده و با باکتری هایی که سبب بوی بد آن می شوند مقابله می کند. تحقیقات نشان داده است که جعفری می توانید با ترکیبات گوگرددار مقابله کند. می توانید جعفری را در سالاد یا انواع غذاها به کار ببرید یا برگ و پودر شده آن را بجوشانید و برای از بین بردن بوی بد بدن از آن استفاده کنید.

۷. گیاه سیج

این گیاه دارای فلاونول است و در ترکیب آن انواع ویتامین ها، فیتونسید (ماده ای برای از بین بردن قارچ ها و باکتری هاست) و بسیاری موارد دیگر یافت می شود. گیاه سیج همچنین دارای خواص دارویی زیادی نظیر خاصیت بند آوردن خون، خلط آوری، ازدیاد پیشاب، صفراآور، ضد تورم و ضد باکتری نیز هست. برگ و گل این گیاه را می توان برای کم کردن عرق استفاده کرد هم به صورت تازه هم جوشانده شده و عصاره اش را. مثلا وقتی به حمام می روید آن را روی بدن خود بمالید و بعد از چند دقیقه با آب بشویید.

۸. نعنا

نعنا خاصیت تسکین دهندگی دارد. نعنا با کاهش سیگنال هایی که به غدد عرق برای ترشح عرق فرستاده می شود، باعث می شود میزان عرق کردن بدن کمتر شود. نعنا را می توان هم به صورت تازه، هم خشک شده و هم به عنوان اسانس روغنی در داخل یا خارج بدن به کار برد. در صورت استفاده از اسانس روغنی آن تورم بدن کاهش می یابد و عطر مطبوعی به بدن خواهد داد.

۹. دارچین

اضافه کردن دارچین به غذاها بسیار خوبست. بارزترین و آشناترین خاصیت دارچین از بین بردن بوی بد دهان است. اگر دارچین را هر روز استفاده کنید، بوی بد بدن را از بین می برد و کمک می کند زیاد عرق نکنید.

۱۰. چای سبز

چای سبز دارای اسید اورگانیک و تانین است. به همین دلیل مانند گیاه سیج از عرق کردن زیاد و رشد باکتری های مضر جلوگیری می کند. چای سبز برای پاها، بدن و حتی دهان بسیار مفید است. مصرف روزانه چای سبز باعث گرفتن نتایج بهتر از آن می شود. علاوه بر اینها، چای سبز اثر بسیاری روی متابولیسم بدن دارد و در نتیجه برای کسانی که می خواهند لاغر بمانند بسیار مفید است.

۱۱. رزماری

رزماری می تواند رشد باکتری هایی که سبب بوی بد بدن می شوند را متوقف کند. این گیاه دارای کلروفیل و مانتول است که سبب ایجاد بوی مطبوع می گردد. کمبود زینک در بدن باعث می شود زیاد عرق کنید. از آنجا که رزماری دارای زینک است بنابراین این کمبود را جبران می کند و در نتیجه کمتر عرق می کنید. می توانید رزماری را در وان آب ریخته و بدن را با آن بشویید یا چند قطره از اسانس روغنی آن را به ۱۰۰ گرم آب بیافزایید و زیر بغل را به آن آغشته کنید.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *