دعوا کردن جلوی بچه ها خوبست!

دعوا کردن جلوی بچه ها خوبست!

در اکثر تحقیقات انجام شده آمده است که دعوا کردن جلوی بچه ها اثر معکوس روی رشد اجتماعی و احساسی آنها دارد یا روی کنترل خشم شان در آینده تاثیر می گذارد. اما باید گفت که در برخی شرایط دعوا کردن جلوی آنها خیلی هم بد نیست. توجه کنید که این دعوا باید برنامه ریزی شده و نمایشی باشد.

داشتن تاثیر مثبت روی کودکان

دعوایی که والدین جلوی بچه ها ترتیب می دهند باید به گونه ای باشد که آنها را به فکر فرو برد یعنی روی قوه فکر کردنشان تاثیر بگذارد. شکل دعوا چگونه باشد؟ این دعوای نمایشی باید حالت بحث داشته باشد نه جدل واقعی. در این بحث اگر حق با شما نباشد فقط باید به طرف مقابل گوش کنید ولی اگر حق با شماست باید بحث را شما ادامه دهید. در نهایت اگر با همسر خود به توافق رسیدید باید آن را تصدیق کنید و بگویید که ازین بحث چه چیزی یاد گرفته اید.

گفت و گوهایی که در دعوا به کار می برید به کودکان کمک می کند

در تمام تحقیقات انجام شده در این زمینه دو نکته بارز است : یکی اینکه دعوا کردن جلوی بچه ها خیلی هم بد نیست و دوم اینکه فقط دعوای نمایشی و از پیش برنامه ریزی شده می تواند به بچه ها در بهتر و مستقل تر فکر کردن کمک کند. به عبارت دیگر در واقع حالت و شکل دعوا و آنچه والدین طی آن به هم می گویند روی بچه ها تاثیر دارد نه شدت یا میزان دعوا.

دعوای والدین نباید امنیت عاطفی کودک را به خطر بیاندازد

در تئوری امنیت عاطفی آمده است که کودک همیشه باید احساس امنیت کند. بنابراین دعوای والدین فقط در صورتی خوب و آموزنده است که امنیت خاطر و امنیت عاطفی کودک را تحت تاثیر قرار ندهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *