دلیل سقط جنین چیست؟

دلیل سقط جنین چیست؟

سقط جنین در بارداری امری رایج است به طوریکه حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد بارداری ها به آن منتهی می شود. اگر سقط جنین برای شما هم اتفاق افتاده است باید بدانید که مقصر شما نیستید و دلیل آن مثلا بلند کردن شی سنگین یا ورزش کردن شدید، سوار هواپیما شدن، داشتن استرس یا رابطه زناشویی نیست. طبق تحقیقات انجام شده مشخص شده است که اکثر سقط جنین ها -بیش از ۶۱ درصد- در اثر اختلال نامعلوم در تعداد کروموزوم ها رخ می دهد. در افرادی که از طریق IVF باردار شده اند ریسک سقط جنین با مشاهده و بررسی مکرر کروموزوم ها (که به طور درست با هم جفت شده باشند) کمتر شده است. در این پروسه، تعدادی سلول از قسمت بیرونی رویان گرفته می شود و تعداد کروموزوم های آن به طور دقیق شمرده می شود و اگر مشکلی نداشت سپس به رحم مادر منتقل می شود.

ریسک سقط جنین به سن مادر بستگی دارد یعنی هر چه سن مادر بیشتر باشد ریسک سقط جنین هم افزایش می یابد ( چون در سن بالا ناهنجاری کروموزومی بیشتر رخ می دهد). تحت درمان های شدید پزشکی قرار داشتن و نامتوازن بودن هورمون ها هم در سقط جنین موثرند.

اما فراموش نکنید که یک بار سقط کردن به معنای عدم باروری نیست. در حقیقت فقط ۱ تا ۲ درصد زنان دو سقط جنین یا بیشتر را تجربه می کنند. اگر در اقدام به بارداری دو بار سقط جنین داشتید به جنین شناس مراجعه کنید تا دلیل آن را برایتان مشخص کند و اگر لازم باشد تحت درمان قرار بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *