احساس خستگی کمتر در طول روز

احساس خستگی کمتر در طول روز

تو این پست می خوایم با هم ببینیم چطور میشه تو طول روز احساس خستگی کمتری کرد؟

خواب کافی

خوب معلوم است که کم خوابیدن باعث میشه در طول روز دائم احساس خستگی کنید. اگر کمتر از هفت ساعت در طول شبانه روز می خوابید نه تنها احساس خستگی شدید خواهید کرد بلکه سلامتی تان نیز به خطر خواهد افتاد. از جمله خطرهای کم خوابیدن بر سلامتی می شود به موارد زیر اشاره کرد :

  • افزایش وزن
  • افسردگی
  • احتمال افزایش تصادفات رانندگی
  • تضعیف سیستم ایمنی بدن
  • افزایش خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی
  • فکرهای درهم، ذهن مشوش و خلق تنگ

با اینکه کم خوابیدن در طول شبانه روز رایج ترین علت خستگی است اما باید گفت که خوابیدن بیش از نه ساعت هم خطر ابتلا به چاقی مفرط، دیابت و سر درد را به همراه دارد. بنابراین بهترین راه خوابیدن حدود ۷ تا ۸ ساعت در طول شبانه روز است. خواب برای سلامتی مانند غذا و ورزش مهم است بنابراین باید به آن توجه کافی داشته باشید.

استفاده از پروتئین بیشتر

استفاده از پروتئین در هر وعده غذایی و اسنک هایی که کمی کربوهیدرات دارند برای صبحانه بسیار مفید است اگر وقت دارید تخم مرغ بخورید، اگر نه کره بادام زمینی را روی نان تست جو بمالید یا ماست به همراه میوه مصرف کنید. یک اسموتی سرشار از پروتئین هم برای وعده صبحانه مناسب است. بعدازظهر می توانید به جای شکلات سیب بخورید به همراه کمی پنیر. پروتئین نوسانات قند خون را دفع می کند و در نتیجه هوشیاری تان بیشتر خواهد بود.

ورزش کردن

ورزش متابولیسم را افزایش می دهد، باعث بهتر شدن خلق و خو می شود و کمک می کند شب بهتر بخوابید. توجه کنید که حتما لازم نیست باشگاه بروید، بیست دقیقه پیاده روی تند اطراف خانه هم همین فایده را خواهد داشت.

نوشیدن آب به مقدار زیاد

کم شدن آب بدن باعث می شود احساس خستگی کنید. اغلب افراد در طول شبانه روز آب کافی نمی نوشند. یک بطری آب کنار دستتان بگذارید و هر دفعه کمی از آن را بنوشید. قبل از هر وعده غذایی نیز یک لیوان پر آب بنوشید. دوش گرفتن یکی دیگر از راه های افزایش سریع هوشیاری بدن است. اگر وقت کافی ندارید شستن صورت و دست ها هم برای این منظور مفید است.

خندیدن و خوش گذرانی

بلند خندیدن یکی از بهترین منابع انرژی است که هزینه ای هم ندارد. دیدن یک فیلم کمیک، خواندن یک رمان خنده دار، دنبال کردن سریال تلویزیونی طنز یا حتی زنگ زدن به یک دوست که خوشحالتان می کند می تواند این خوشی را برایتان به همراه آورد.
هر روز برای سرگرم کردن خود حتی برای مدتی کوتاه، کاری انجام دهید مثلا یک روز کتاب بخوانید، روز دیگر باغبانی کنید یا آهنگ های مورد علاقه تان را گوش دهید … کلا سعی کنید هر کاری که احساس خوبی بهتان می دهد و خوشحالتان می کند را انجام دهید.
امتحان کردن چیزی جدید مثل رفتن به کلاسی که همیشه دوست داشتید، رفتن به رستورانی که جدید باز شده است، یادگیری یک سرگرمی جدید یا یک ورزش جدید، و حتی کوتاه کردن مو یا پیاده رفتن به سر کار همه باعث می شود از حالت روتین دربیایید و هوشیارتر شوید.

مراقبت از روح و روان و فکر خود

استرس، منفی بافی و افسردگی بزرگترین منابع دفع انرژی هستند. اگر دائم فکرهای منفی در سر دارید یا افسرده هستید باید حتما با کمک مختصص آن را درمان کنید. برای رهایی از استرس روزانه می توانید راهکارهای زیر را امتحان کنید :

  • داوطلب شدن : کمک کردن داوطلبانه به دیگران بهترین راه خوشحال کردن خود و به دست آوردن انرژی ست.
  • یادداشت کردن : می توانید هر شب قبل از خواب اتفاقات خوب و خوشحال کننده هر روز را در دفتر خود یادداشت کنید.
  • بخشیدن : دائم عصبانی بودن، احساس ترحم داشتن نسبت به خود، خشمگین بودن و غیض داشتن همگی روح و روان تان را ازار می دهد و انرژی تان را می گیرد. خود را از شر فکرهای منفی خلاص کنید تا بتوانید روی کارهای خوب تمرکز بیشتری بکنید.
  • مدیتیت کردن : حتما لازم نیست کلاس مدیتیشن بروید، فقط سه دقیقه شمردن نفس هایتان وقتی که روی صندلی آرام نشسته اید، می تواند مغز و فکرتان را آسوده کند و باعث هوشیاری بیشترتان شود.
  • کمک گرفتن از معنویت : می توانید از جمع های معنوی برای کم کردن نگرانی ها، پاسداشت داشته ها و کم کردن تنش ها و افکاری که آزرده تان می کند و در نهایت به خستگی منجر می شود، کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *