عکاسی برای کریسمس

عکاسی برای کریسمس

این عکاس ها برنامه ای ترتیب دادند تا کودکانی که در بیمارستان به سر میبرند بتوانند با بابانوئل عکس های جالب برای کریسمس بگیرند که متاسفانه برای بعضی از آنها شاید آخرین کریسمس باشد…

معمولا آدم ها در زمان کریسمس بیشتر دوست دارند به بقیه کمک کنند؛ کوچک یا بزرگ بودن این کمک هم اهمیتی ندارد فقط مهم اینست که تا می توانی به بقیه عشق و محبت هدیه بدهی. برای کسانی که وقت کافی برای رفتن به کیلومتر ها آنورتر را دارند شرکت کردن داوطلبانه در سازمان های غیرانتفاعی که کارهای خیریه انجام می دهند گزینه مناسبی است.

از سال ۲۰۱۶ سازمانی به نام ‘پروژه قلب (The Heart Project)’ به بیمارستان مخصوص کودکان می روند و از آنها با بابانوئل عکس های زیبا می گیرند.

آنها برای بار اول به بیمارستانی در ملبورن رفتند که در آنجا افراد داوطلب از کودکان و بابانوئل عکس میگرفتند و با استفاده از فتوشاپ آن را به عکسی زیبا با پس زمینه ای رویایی تبدیل می کردند. این پروژه به سرعت رشد کرد و شکل جهانی به خود گرفت به طوریکه آنها امسال برای عکاسی به بیمارستان های استرالیا، نیوزلند، کانادا و انگلستان رفتند.

کارن آلسوپ (Karen Alsop) بیانگذار این پروژه می گوید من و همکارم آدام کوبیتو (Adam Cubitk) باهم به این ایده رسیدیم چرا که می دانستیم هنر عکاسی این اجازه را به کودکان می دهد که بتوانند خود را در دنیای دیگری تصور کنند. بنابراین بهترین جا برای پیاده کردن این پروژه بیمارستان ها بود که خیلی از خانواده ها مجبورند کریسمس را در آنجا سپری کنند.

بچه ها بی صبرانه منتظر دیدن عکس های نهایی بودند و خیلی از آنها با دیدن عکس ها سورپرایز شدند.

کارن همچنین می گوید که خیلی از والدین اظهار کرده اند که این اولین عکس حرفه ای کودکانشان بوده است.

و متاسفانه برای خیلی ها هم این آخرین عکس خانوادگی قبل از فوت فرزندشون بوده است.

کاری که ما می کنیم بسیار باارزشه و برای تمام دنیا یکسان انجامش می دهیم.

امسال این پروژه به ده بیمارستان و درمانگاه در ملبورن، سیدنی، آدلایت، اوکلند،کانادا و بریستول انگلیس رفت و با بچه ها عکس های زیبا و خاطره انگیز ساخت.

در این پروژه بابانوئل ملبورنی که در واقع هسته مرکزی این کار خیرخواهانه است در همه سفرها همراه تیم است.

کارن اضافه کرد که رابطه بابانوئل آنها با بچه ها فوق العاده است و در سفرهایی که او نتوانسته حضور داشته باشد بابانوئل هایی از سرتاسر دنیا برای دیدن بچه ها خود را به بیمارستان رسانده اند.

در سال ۲۰۱۸ داوطلبان این پروژه از بیش از ۲۰۰ کودک بازدید کردند.

” ماموریت ما همیشه این بوده است که در کریسمس لبخند را به لب خانواده های این کودکان مریض بیاوریم و شده حتی برای یک روز بتوانیم آنها را ازین فضا و واقعیت دور کنیم البته به کمک هنر عکاسی و فتوشاپ.”

افرادی که این عکس ها را در اینترنت می بینند در همان نگاه اول عاشق شان می شوند. این پروژه نه تنها روز بچه ها را می سازد بلکه به ما یادآوری میکند که می توانیم با فعالیت هایی ازین دست شادی و خوشحالی را برای اطرافیانمان به همراه بیاوریم.

عکس های جالب بیشتر از فعالیت امسال این سازمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *