موسیقی ابزاری برای کنترل استرس

موسیقی ابزاری برای کنترل استرس

موسیقی تمام بدن را تحت تاثیر قرار می دهد و یکی از بهترین و موثرترین ابزارهای کنترل استرس به حساب می آید. در زیر به مهم ترین روش هایی که موسیقی در کنترل استرس به فرد کمک می کند اشاره شده است :

موسیقی و ریلکس شدن بدن

گوش دادن به موسیقی عضلات سفت شده را ریلکس می کند و در نتیجه کمک می کند کمی از تنشی که در روز طی ساعات کاری یا کل هفته تجربه کرده اید، کاسته شود. زمانی که بدن ریلکس شود ذهن نیز ریلکس می شود.

موسیقی و فعالیت های کاهنده استرس

موسیقی کمک می کند زمانی که فعالیت هایی مثل یوگا، هیپنوتیزم کردن خود و تصویر پردازی می کنید ریلکس باشید، زمانی که ورزش می کنید به شما انرژی می دهد، زمانی که در وان حمام هستید استرس را از شما دور می کند و کلا در تمام فعالیت هایی که برای کاستن استرس انجام می دهید شما را یاری می کند.

موسیقی و حالت تفکری یا مدیتیشن

موسیقی می تواند ذهن را به مرحله تفکر درآورد و از این طریق استرس را کاهش دهد. موسیقی برای کودکان نیز مفید است بنابراین از آنجا که شاید آموزش مدیتیشن به کودکان سخت باشد می توانید با کمک گرفتن از موسیقی این کار را برای آنها راحت تر کنید.

موسیقی و افزایش نگرش مثبت

موسیقی خصوصا موسیقی که با ضربه های کم همراه باشد می تواند ذهن را از استرس دور کند و کمک کند احساس مثبت و امیدواری بیشتری داشته باشید. یک موسیقی شاد و پر انرژی تاثیرات مثبتی روی بدن و ذهن می گذارد؛ باعث می شود خوش بین شوید و قدر موقعیت هایی که در زندگی برایتان به وجود می آید را بدانید و از آنها نهایت استفاده را بکنید. برخی از این موسیقی های شاد حتی شما را وادار به رقصیدن می کند که نه تنها خود یک ورزش مفید است بلکه ابزاری عالیست برای کنترل استرس.

موسیقی و تایید کردن

دریچه ای که شما از آن جهان را می بینید، گفتگوهایی که با خود در خلوت انجام می دهید و تفکراتی که دارید روی میزان استرس تان تاثیر به سزایی دارد، به همین دلیل تاییدات مثبت که باعث مثبت شدن گفتگوها و تفکرات شما راجع به خودتان می شود در این رابطه بسیار نقش دارند. موسیقی هایی که دارای اشعار مثبت و تایید کننده هستند باعث می شوند انرژی شما هم مثبت شود و به لفظ عامیانه همیشه نیمه پر لیوان را ببینید. بدین ترتیب استرس نیز کاهش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *