۹ حرکت ساده روزانه برای کاهش وزن و جوان ماندن

۹ حرکت ساده روزانه برای کاهش وزن و جوان ماندن

شاید وقتی که کار زیاد دارید، در طول روز وقت کافی برای ورزش کردن نداشته باشید. اما حرکت هایی  هست که می توانید در وقت کم انجام دهید. مهمترین چیز اینست که این حرکت ها را به طور مداوم انجام دهید (حداقل یک بار در روز/ روزانه) تا بتوانید به نتیجه مطلوب برسید. این حرکات در کاهش وزن و جوان ماندن نیز نقش به سزایی دارند.

۱. ماساژ پیشانی برای رفع چین و چروک

آرنج خود را روی میز قرار داده و کف دست را روی پیشانی بگذارید. پیشانی باید در قسمت پایینی کف دست قرار گیرد، سپس پیشانی خود را ریلکس کنید. با کف دست حرکات چرخشی روی پیشانی انجام دهید. فشار باید کم باشد و چرخش را از ناحیه ابرو تا قسمتی که موها روییده است پیش ببرید (نحوه ماساژ فقط باید به همین شکل باشد از ابرو تا محل رویش موها؛ برعکس نشود) این حرکت را برای کل سطح پیشانی انجام دهید. جوان و شاداب ماندن پیشانی از مزایای این حرکت است. بهترین زمان برای انجام این ماساژ طول روز سر کار است.

۲. باز و بسته کردن مشت

باز و بسته کردن مشت باعث می شود دست ها و رگ های آن جوان و سالم به نظر برسند. این کار همچنین باعث افزایش قابلیت ارتجاعی مجرا و رگ های دست می شود. با انجام این حرکت چند بار در روز متوجه خواهید شد که به مرور رگ های روی دست محو تر می شوند. این حرکت را ۳ تا ۴ بار در روز هر بار ۲۰ تکرار انجام ددهید. بهترین زمان انجام این حرکت در طول روز است.

۳. ویبرو ژیمناستیک

برای اینکه لنف (مایعی ست شفاف و بی رنگ که از خون مشتق شده و بسیار شبیه به آن است و به وسیله سیستم مستقل رگی در بدن جریان دارد؛ این سیستم شامل سیستم لنف است که مایع لنف را از بافت ها به طرف قلب هدایت می کند در بدن به درستی بچرخد (که در نتیجه تورم و نفخ شکم و مایعات زیادی که در بدن محبوس می شوند دفع خواهد شد) می توانید از این ورزش ساده استفاده کنید. این حرکت همچنین برای گردش خون بهتر و احساس نشاط در صبح بسیار مفید است. ویبرو ژیمناستیک در واقع به پرش های کوچک گفته می شود. پاشنه پا را حدود یک سانتیمتر از سطح زمین بلند تر کنید، سپس دوباره آنها را روی زمین بگذارید بدون فشار زیاد. برای احساس نکردن هیچ گونه ارتعاشس در سر هنگام این حرکت می توانید دندان هایتان را به یکدیگر فشار دهید. این حرکت را صد بار انجام دهید. اگر این حرکت را بدون کفش انجام دهید بهتر است. بهترین زمان انجام آن صبح هنگام دوش گرفتن است یا زمانی که برای مدت طولانی از تپه ای بالا رفته اید.

۴. استفاده از در راهرو برای بهبود طرز ایستادن

این حرکت هم برای بزرگسالان و هم کودکان مفید است. این کار باعث می شود طرز صحیح قرار گرفتن شانه ها را یاد بگیرید، سینه را فراخ کنید و عضلات پشت را قوی تر کنید. در چهارچوب در بایستید و دو طرف آن را در دست بگیرید و تا کمر به یمت جلو خم شوید. ۱۰ تا ۲۰ ثانیه در همین وضعیت بمانید. توجه داشته باشید که در این حرکت حتما ماهیچه های پشت درگیر شوند، شانه ها کاملا فیکس و دور تر از گوش ها قرار گیرند. سپس به حالت شروع برگردید. این حرکت را می توان چندین بار در روز انجام داد و به مرور به زمان ماندن در این حالت بیافزایید. بهترین زمان انجام این حرکت صبح یا بعدازظهر قبل از حمام کردن است.

۵. تمرینات کوچک برای سفت کردن باسن

به مدت ۲۰ ثانیه ماهیچه های باسن را سفت و آزاد کنید، ۱۰ ثانیه استراحت کرده و دوباره این حرکت را انجام دهید. این ورزش را ۵ بار تکرار کنید. زمانی که پیاده روی می کنید، ماهیچه های باسن را سفت و منقبض کنید. زمانی که با پای راست قدم برمی دارید ماهیچه سمت راست باسن را سفت کنید و زمانی که با پای چپ قدم بر می دارید ماهیچه سمت چپ آن را. ۳۰ قدم این حرکت را انجام دهید، ۳۰ قدم استراحت و دوباره از ابتدا شروع کنید؛ تعداد تکرار ها ۵ بار باشد. بهترین زمان انجام این حرکت در طی روز است.

۶. حرکت دادن پا برای جلوگیری از واریس

در اکثر ورزش هایی که برای درمان واریس به کار می روند باید پا بالا باشد. خود این حالت باعث می شود احساس ریلکس بودن کنید و نفخ را نیز از بین می برد. روی زمین یا کاناپه دراز بکشید و پاهای خود را مقابل دیوار بالا ببرید. ۱ دقیقه در همین حالت بمانید و نوک انگشتان را بالا و پایین ببرید. سپس پاهای خود را به جلو و عقب تکان بدهید به مدت ۲ دقیقه. بهترین زمان انجام این کار شب قبل از خواب است.

۷. چرخاندن سر برای ریلکس کردن ماهیچه های گردن

این حرکت ساده می تواند فشار روی گردن را کمتر کند و رنگ صورت را نیز بهتر کند که البته این امر بستگی به خوب یا بد بودن نحوه گردش خون در بدن تان دارد. اگر دچار اسپاسم ماهیچه نیز باشید، رنگ صورت تان خوب نخواهد بود. پشت گردن را ماساژ دهید از پایین به سمت بالای سر. سپس در حالی که پشت تان صاف است، ایستاده یا نشسته، سر را به آرامی به اطراف بچرخانید به طوری که کشش ماهیچه های گردن را احساس کنید. این حرکت را ۲۰ بار انجام دهید. بهترین زمان انجام این حرکت در ساعات استراحت کاری است.

۸. وکیوم کوچک شکم

حرکت وکیوم شکم اصلی بهتر است صبح قبل از صبحانه انجام شود. اما حرکت وکیوم کوچک را می توان در طول روز نیز انجام داد اما توجه داشته باشید که سریعا بعد از غذا خوردن این حرکت را انجام ندهید زیرا برای بدن بسیار خطرناک است. پست را صاف کرده، ایستاده یا نشسته فرقی ندارد، دم و بازدم را انجام دهید و در حالی که شکم را به داخل کشیده و سفت کرده اید نفس خود را حبس کنید. ۱۰ تا ۱۵ ثانیه در این وضعیت بمانید سپس دوباره از اول شروع کنید. می توانید وکیوم شکم را ۵ بار تکرار کنید. کاهش وزن و چربی شکم از مزایای این حرکت است. بهترین زمان انجام این تمرین، طی روز و حداقل یک ساعت بعد از غذا خوردن است.

۹. راه رفتن به کمک باسن برای جلوگیری از ایجاد سلولیت

علاوه بر بهبود گردش خون، درگیر شدن ماهیچه ها و افزایش متابولیسم بدن این ورزش باعث دفع سموم از بدن نیز می شود. روی زمین بدون شیب دراز بکشید. پای راست و باسن را از زمین جدا کنید و به سمت جلو حرکت کنید. سپس پا را عوض کرده و مانند پیاده روی عقب و جلو بروید. این حرکت را حداقل ۳۰ قدم انجام دهید. بهترین زمان انجام این حرکت صبح و شب است.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *