هر چقدر می خواهید از این خوراکی ها بخورید و چاق نشوید!

هر چقدر می خواهید از این خوراکی ها بخورید و چاق نشوید!

اگر جزو دسته افرادی هستید که به تناسب اندام خود اهمیت می دهید، خوراکی هایی وجود دارد که می توانید بدون محدودیت بخورید و چاق نشوید. این خوراکی ها کالری کم دارند و سرشار از فیبر هستند. در زیر به چند مورد از آنها اشاره شده است :

پاپ کرن

اگر پاپ کرن را بدون شکر و کره (فقط با کمی نمک مثلا) درست کنید، می توانید بدون ترس از چاق شدن هر چقدر می خواهید از آن را بخورید. حدود یک فنجان پاپ کرنی که فقط با نمک درست شده باشد، فقط ۳۱ کیلو کالری دارد.

کرفس

۹۵ درصد ساقه کرفس درصد از آب تشکیل شده است. با توجه به خاصیت ادرار آوری که کرفس دارد هم به عنوان پاک کننده سموم می توان از آن استفاده کرد و هم به عنوان خوراکی مهم برای کاهش وزن.

بادمجان

یک فنجان بادمجان گریل شده یا پخته شده بدون روغن، فقط ۲۴ کیلو کالری دارد. بنابراین می توانید با خیال راحت و بدون محدودیت این خوراکی خوشمزه را بخورید.

پرتقال، گریپ فروت و نارنگی

اگر می خواهید وزن کم کنید خوردن میوه در حجم زیاد توصیه نمی شود اما مرکبات در این رابطه استثنا هستند. مرکبات سرشار از فیبر، فلاون و ویتامین C هستند و باعث سیر شدن تان می شوند. مصرف این میوه ها همچنین به هضم غذا، کلیه، پوست و سلامت عمومی بدن نیز کمک می کند.

خربزه و هندوانه

هر قاچ هندوانه یا خربزه حدود ۶۰ تا ۷۰ کالری دارد، بنابراین هر چقدر خواستید می توانید از آنها بخورید. این میوه ها باعث خارج شدن مایعات اضافه بدن می شوند و برای مدت طولانی تری شما را سیر نگه می دارند.

جلبک و انواع گیاهان بدون ساقه و برگ

گیاهان بدون ساقه و برگ مانند جلبک های لامیناریا، بهترین منبع ید هستند. مصرف این نوع گیاهان باعث عملکرد بهتر غده تیروئید می شود، هورمون های بدن را در سطح متعادل نگه می دارد و از اضافه وزن جلوگیری می کند.

کدو سبز

یک فنجان کدو سبز حدود ۴۲ کیلو کالری دارد. مصرف این خوراکی باعث عملکرد بهتر روده و حفظ انرژی بدن می شود.

خیار

کسانی که می خواهند وزن کم کنند باید حتما خیار مصرف کنند. خیار از تورم بدن جلوگیری می کند و بدون آسیب رساندن به بدنتان، شما را لاغر می کند.

چغندر

چغندر منبعی خوب برای انواع مواد مغذی مانند منگنز است. مصرف چغندر باعث چربی سوزی، تحرک عضلات و تنظیم قند خون می شود. یک فنجان متوسط چغندر فقط ۴۰ کیلو کالری دارد.

تخم مرغ

تخم مرغ را می توانید در هر ساعت از شبانه روز حتی در شب بخورید و نگران چاق شدن نباشید. البته تخم مرغ پخته برای کاهش وزن بهتر از انواع دیگر آن است.

آناناس

این میوه خوشمزه بهترین خوراکی برای افرادیست که رژیم دارند. بروملین (آنزیمییست که در ساقه و هسته آناناس وجود دارد و در طب سنتی برای کاهش تورم و لخته شدن خون و غیره مورد استفاده قرار می گیرد) موجود در آناناس باعث شکسته شدن چربی بدن و متابولیزم کردن پروتئین می شود.

سیب و آلو

یک عدد سیب فقط ۵۰ کیلو کالری دارد. سیب باعث هضم بهتر و احساس سیری به مدت طولانی تر می شود، آلو نیز منبع غنی پتاسیم و ویتامین C است و برای سلامت قلب و رگ ها بسیار مفید است.

سالاد

سالاد منبع بسیار خوب اسید فولیک است. می توانید یک تن از آن را بدون چاق شدن بخورید. هر برگ کاهو فقط ۳ کیلو کالری دارد.

انواع توت : مویز، کران بری، توت فرنگی

مویز و کران بری سرشار از ویتامین C هستند. مویز ادرار آور نیز هست و باعث می شود بدن از شر آب و مایعات اضافه خلاص شود. توت فرنگی بسیار مغذیست و باعث هضم بهتر غذا و تقویت سیستم قلبی عروقی می شود.

کلم، بروکلی، گل کلم

این سبزیجات برای رژیم کاهش وزن محشرند. یک فنجان کلم خرد شده فقط ۷ کیلو کالری دارد. البته در رژیم نباید فقط کلم و گل کلم بخورید زیرا ترکیبات آنها با ید در بدن سازگار نیست، اما مصرف آن چند بار در هفته مشکلی ایجاد نمی کند.

اگر می خواهید لاغر بمانید و چاق نشوید بهتر است ۳ تا ۴ ساعت قبل از خواب شام خود را میل کنید؛ مثلا اگر ساعت ۱۱ به رختخواب می روید شام را حدود ساعت ۷ میل کنید و اگر نیمه شب می خوابید باید شام را ساعت ۸ بخورید.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *