انواع مختلف شادی و راه دسترسی به آنها

انواع مختلف شادی و راه دسترسی به آنها

انسان همیشه به دنبال شادی بوده و هست، اما شادی چند نوع دارد و راه دسترسی به آن چیست؟

خوشی

خوشی یعنی شادی کردن در اکنون و شکرگذاری بابت چیزهایی که دارید. خوشی را می توان در اکثر داشته ها یافت بنابراین قابل دسترس ترین مدل شادی است. شرکت کردن در فعالیت هایی که برایتان خوشی به همراه می آورد اعم از یوگا، رفتن به موزه یا گوش دادن به موزیک مورد علاقه همه نوعی از خوشی هستند.

هیجان

هیجان زودگذر و حتی گاهی خسته کننده است اما عامل انگیزشی مناسبی ست. مثلا هیجان شروع یک کار جدید ممکن است باعث شود سخت تر کار کنید یا هیجان یک رابطه جدید باعث می شود تلاش بیشتری برای رفع مشکلات بکنید.

قدردانی

قدردانی نوع مهم شادیست. طبق تحقیقات کسانی که قدردان داشته های خود هستند شادتر و سالم ترند. قدردان بودن بسیار راحت است فقط کافیست به کسانی که در زندگیتان هستند بگویید که چقدر از داشتن و بودن در کنارشان خوشحال هستید. قدردانی همچنین احساسات منفی مانند دپرس بودن و غمگینی را از فرد دور می کند.

غرور

احساس غرور کردن نسبت به دستاوردهای خود در زندگی مانند کاری که دارید، خانواده تان، خانه ای که ساخته اید، خودتان و کلا هر چیزی که در آن از عشق و تلاش و مراقبت خود مایه گذاشته اید، یکی از بهترین فرم های شادیست. از خود راضی بودن نوع منفی این حس است که نباید اصلا اجازه دهید در شما شکل بگیرد. دقت کنید که منظور این نیست که مغرور و از خود راضی باشید و به دیگران به خاطر موفقیت ها و دستاوردهایتان فخر فروشی کنید بلکه این یعنی خود شما فرم بهتری از خودتان ساخته اید و به همین خاطر خوشحالید. تهیه فهرستی از کارهای خوب و موفقیت هایتان در آخر هر روز باعث اشاعه نوع مثبت حس غرور می شود.

خوش بینی

خوش بینی یکی دیگر از حس های خوب زندگیست و در واقع ترکیبی ست از هم قدردانی و هم غرور. فرد خوش بین قدردان تمام موقعیت هایی است که در زندگی برایش به وجود می آید و از اینکه توانایی استفاده صحیح از آنها را دارد احساس غرور می کند. چنین فردی خود را کاملا باور دارد و می داند که می تواند با تکیه بر توانایی های خود به هر موفقیتی که می خواهد برسد.

قناعت

قناعت یعنی رضایت از هرچی که دارید. کسی که قانع باشد کمتر در برابر مشکلات زندگی ناامید می شود و در عوض نسبت به آنچه از قبل به دست آورده است احساس خوشبختی می کند. اغلب افراد دنبال رسیدن به این حس در زندگی هستند و باید گفت که خوشبختانه می شود با قدردان بودن نسبت به داشته ها و داشتن این حس که تمام تلاشتان را کرده اید تا به درجات بالا در زندگی برسید و حال مستحق دریافت پاداش هستید، این حس را در خود به وجود آورید.

عشق

عشق و شادی اغلب یکی تلقی می شوند اما باید گفت که عشق منبعی بی حد و مرز از شادیست و شادی خود فرمی از عشق است. برای یک زندگی هر دوی این حس ها ضروری اند. خانواده، دوستان، همسر یا شریک عشقی و حتی حیوانات خانگی که دارید منابع بی نظیری از عشق بی حد و مرز هستند که می توانند زندگی را برایتان شیرین تر کنند. داشتن رابطه سالم و سرشار از حمایت و پشتیبانی می تواند شما را تا بی نهایت شاد کند. تمرکز روی مهارت های برقراری ارتباط، وقت گذرانی با کسانی که عاشقشون هستید و اشاعه این نوع ارتباط ها می تواند این حس عشق را در زندگی برایتان به ارمغان آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *